Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 S4 -92 ajotietokone pimeänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 S4 -92 ajotietokone pimeänä

    Tervehdys.
    Sattuipa seuraavasti:
    Autocheck ja tietokone toimi normaalisti, kulutukset ok, paineet ok ja muutenkin toimi niinkum pitää.
    Bremslicht paloi ja sammui ku painoi jarrua, joskus vilkutti punaista jarrujen huutomerkkiä, mut johtuu huonosta kontaktista jossain jarrun anturissa.

    Laitoin xenon-valot, en toki tiedä johtuiko siitä vai mistä, mutta ajotietokone pimeni totaalisesti.
    Mittarivalot toimii, mutta tietokone ei näytä mitään. KÄynnistettäessä autocheck näyttää mitä sattuu, välillä kaikkia symboleja, välillä näyttö sekasin ja näyttää epämääräistä sekasotkua mistä ei saa selvää ja välillä käskee käymään tankilla vaikka menovettä on muutama kymmenen litraa.

    Jos ei kukaan keksi muuta niin varmaankin mittaristo irti ja liitokset kuntoon?
    Voiko paukahtanut valojen rele aiheuttaa tuollaista, tai joku muu rele?

    Ja kojelaudan alla, ratin "takana" on keinuvipu. Näyttää tehdasasennukselta, mutta mistä noista tietää... Eli jos on tehdasasennus ni onko tuolla joku oikein tarkoitus.

    Tällä hetkellä ajotietokone ja autocheck on suurimmaksi osaksi pimeänä, silloin ei toimi edes vasemman tiltin testimoodi, mutta joskus kun autocheck sekoilee, niin testimoodi näyttää oikein kaikki kuvat läpi. Joskus sekoillessaan se myös pitää yhtäjaksoista piippausta.
    Ajotietokone on koko ajan täysin mykkä.

    Vikakoodit on tarkistettu ja mitään ei ollut. Ainakaan oven vieressä olevasta boksista ei ollut sulaketta pimeänä.

    Mistäs sitten lähdetään vikaa hakemaan ja miten?

    Kiitos monelle varmaankin aika helposta korjauksesta! (toivottavasti)

    #2
    Juotokset ja liitokset kävisin ensiksi läpi. Ittelläkin näin kylmällä kelillä tietämys kone sekoilee, kesällä pelas ihan hyvin. Valoille ei ole tehtaalla laitettu mitään releitä, virta tulee suoraan kytkimen kautta.

    Lukaseppa kanssa yksi toinen kirjoitus aiheesta :
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=28602

    Comment


    • #3
      itellä teki saman jutun. Ajotietokone korjautui kun laitoin xsenoneille oman maa johdon. siis maadoitin ne runkoon. ja sen lisäksi pidin autosta akkua irti vähän aikaa. autocheck järjestelmä kuntoutui sitten kun vaidoin valon valvonta yksikön.

      Olen kuullut samoista ongelmista muillakin. sit kun kysyy neuvoja niin ei kellään ole ollut samoja vikoja. Yhden passatinkin tiedän missä koko mittaristo menee sekasin kun laittaa xsenonit siihen. ajotietokone ja elektroninen matkamittari menee pimeeksi. että sellaisia vehkeitä.

      Comment


      • #4
        Kummallisia vehkeitä... Kuulin tuossa myös, että jollakin kun jälkiasennus ksenonit laittaa päälle, niin lakkaa radioasemat kuulumasta. Sama efekti kantautuu myös vieressäolevaan autoon?

        Comment


        • #5
          Ksenoneissa käytetään hakkuriteholähteitä, jotka tunnetusti säteilevät kovasti kaikenlaisia häiriöitä. Halvalla tehdyissä jälkiasennusksenoneissa ei varmaankaan ole häiriösuojaukseen paljoa panostettu, josta seuraa että häiriöt leviävät johtoja pitkin auton sähköjärjestelmään ja radiotaajuuksisena ympäristöön. Näitä teidän juttuja luettuaan alkaa tuntumaan siltä että taitaa olla fiksuinta laittaa aina releyttämällä ja paksuilla johdoilla ne halpisksenonit, ei ainakaan polttimovalvontajärjestelmään ja ajotietokoneelle pitäisi häiriöiden sitten enää niin helposti päästä.

          Comment


            #6
            [OT]

            taitaa olla fiksuinta laittaa aina releyttämällä ja paksuilla johdoilla ne halpisksenonit
            Kaikista fiksuinta on jättää laittamatta. Itse laitoin H4-halpisksenonit ja toinen ballasti hajos parin viikon jälkeen. Valokuvio oli aivan paska ja vastaantulijat vilkuttelivat, vaikka valot oli säädetty todella alas. Sen vuoksi pitkät näytti lähelle ja niillä ei nähnyt mitään, vaikka oli 100 W polttimot apupitkissä.

            Hommasta ei jäänyt käteen kuin kokemusta ja tappio. Heitin ksenonit mäkeen ja hommasin Philipsin vision plussat. Nyt on kunnon valot, sekä lyhyet ja pitkät.

            Noiden p*skaksenonien tilalle suosittelen kunnon polttimoita, valojen releytystä ja uusia umpion laseja. Maksaa saman verran kuin halpisksenonit ja lopputulos on paljon parempi. Tämä mielipide on kyllä vain profiilin autosta, jossa on releytykset ja uudet umpion lasit.

            Sanotaan nyt tähän vielä, että kaverilla on H1-ksenonit S2:n linssivaloissa ja valokuvio on paljon parempi. Mutta H4-ksenoneilla voi heittää kuikkaa persuksiin. :)

            [/OT]

            Comment


            • #7
              Tuhannet kiitokset!
              Akun irrotin hetkeks ja laitoin xenoneille omat maajohdot ni jo alkoi toimia.
              On se sähkö vaan ihmeellistä =)

              Ja edelliseen viestiin pakko kommentoida, että kyllä noissa H1-xenoneissa verrattuna halogeeneihin on ainakin niin merkittävä ero että kyllä oli niiden eurojen ja vaivannäön arvoista.

              Vielä kiitokset avusta!

              Comment


                #8
                Hyvä että sait pelaamaan. Toivotaan vielä että ksenonitkin kestää kauemmin kuin kuukauden ehjänä. :)

                Comment

                Working...
                X