Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miten poistaa "viikset" ratin takaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miten poistaa "viikset" ratin takaa?

    Ajattelin itte avata ja korjata valoviiksen, mutta en prkl saa viiksiä pois. Mulla on Audi 90 vm 88 2.2... Helppiä pliis ku ei mistään löydy ilmaista korjausopastakaan

  • #2
    - Ratti irti, vedä keskiöjuttu irti, alla on mustaakseni 24mm mutteri
    - Rattiakselin alta suojamuovi pois, pari ruuvia
    - Sitten tulee hankalasti selitettävä kohta :
    viiksipaketin alapuolelta löysäät yhtä ruuvia, ruuvi lähtee oikealta vasempaan, suuntana vinosti ylöspäin.
    - Sitten vaan vedät viiksipaketin pois, muista irroittaa sähköjohdot.

    Sori, jos on vähän sekavasti selitetty, kirjoittelin tämän kuumeisena...

    Comment


    • #3
      Kiitos. pitää kokeilla huomenna jos/kun herään....

      Comment


        #4
        Korjausopas sanoi jotta nuo ratin keskiön muovikiinnikeet saattais rikkoontua helposti ja neuvoi ottaman ensin ylemmistä ulokkeista vääntämällä ja sitten alemmista..

        Mutta emmää tuota oo saanu hajotettua joten tuskin sinäkään :)

        Comment


        • #5
          Joo keskiö pysyi ehjänä kun tänään katoin sitä. Oli se kyl sitten hieman kireesti kiinni.

          Comment


          • #6
            Tos muuten ku otti ne kaks ruuvia pois niin lähti yläosa irti. Alaosa on aivan sairaan vaikea ottaa irti. Ruuvit on nimittäin mittaristoa päin siellä takana. Eli pitäis olla n. 5 senttiä lyhyt ruuvari että ne sais pois. Kattoo ny sit ku oikeen pääsee kattoon kunnolla.

            Comment


              #7
              Koita kurkkia sieltä alamuovin reiästä. Siellä on yksi ruuvi, kuten ylempänä kerrottu. Se on koko paketin ohjausakseliin kiristävän pannan ruuvi.

              Comment


                #8
                Vielä pientä tarkennusta aiheeseen. Alamuovin sivuissa molemmin puolin reiät joista avautuu ruuvit jotka pitävät yläpuolen kiinni. Alamuovi lähtee viiksien mukana pois. Keskellä alamuovia ovaalin muotoinen reikä josta pistät ristipäämeisselin sisään suuntaan n.klo10.30 josta löytyy ruuvi joka kiristää ohjausakselin ympärillä olevaa pantaa joka taas pitää viiksiasetelmaa paikoillaan. Ruuvia löysälle, ei tarvitse irroittaa - asetelma irtoaa vetämällä ohjausakselia pitkin pois.

                Comment


                • #9
                  Mahtavaa kun löytyy apuja nopeesti. Oli muuten aika pimeetä tulla kotiin töistä äsken ku oli käytössä pelkät sumuvalot :)

                  Comment


                    #10
                    Samalla kun korjaat viiksen, niin kannattaa laittaa ajovaloille releet. Lisätietoa: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4410

                    Comment


                    • #11
                      Viiksen sisältä sulaa nasta muovin sisään ja näin ei enää ylety nasta koskettamaan toisiaan. Virtaa menee liikaa läpi ja siis lämpenee. Releillä saa virrat pois nastoilta.

                      Viiksen purkaminen onnistuu, mutta koonta vaatii jo erikoistemppuja, vilkunpalauttimeb jouset täytyy pidättää sinitarralla tms. paikoilleen. Itse kokosin ruuveilla niittien sijaan. Sulaneen nastan päälle juotin messinkilevyn palasen, jotta nasta taas ylettyi.

                      Comment


                      • #12
                        Uusi perusviiksi VAG- tiskillä 4X ?. Tähän hintaan en lähtisi virittelemään vanhaa, turvallisuusriski. Uusi viiksi ja relesatsi paikoilleen niin a vot!

                        Harrastaminen on asia erikseen, ruumiinavaus tulee suorittaa ja dokumentoida;-)

                        Comment


                        • #13
                          Sain viikset kuntoon ja hyvin toimii. Ei oo mitenkään hienot ku piti laittaa pultit niittien tilalle mutta eihän kukaan sinne kato ;)

                          Comment

                          Working...
                          X