Ajattelin itte avata ja korjata valoviiksen, mutta en prkl saa viiksiä pois. Mulla on Audi 90 vm 88 2.2... Helppiä pliis ku ei mistään löydy ilmaista korjausopastakaan
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Miten poistaa "viikset" ratin takaa?
Collapse
X
-
- Ratti irti, vedä keskiöjuttu irti, alla on mustaakseni 24mm mutteri
- Rattiakselin alta suojamuovi pois, pari ruuvia
- Sitten tulee hankalasti selitettävä kohta :
viiksipaketin alapuolelta löysäät yhtä ruuvia, ruuvi lähtee oikealta vasempaan, suuntana vinosti ylöspäin.
- Sitten vaan vedät viiksipaketin pois, muista irroittaa sähköjohdot.
Sori, jos on vähän sekavasti selitetty, kirjoittelin tämän kuumeisena...
-
Vielä pientä tarkennusta aiheeseen. Alamuovin sivuissa molemmin puolin reiät joista avautuu ruuvit jotka pitävät yläpuolen kiinni. Alamuovi lähtee viiksien mukana pois. Keskellä alamuovia ovaalin muotoinen reikä josta pistät ristipäämeisselin sisään suuntaan n.klo10.30 josta löytyy ruuvi joka kiristää ohjausakselin ympärillä olevaa pantaa joka taas pitää viiksiasetelmaa paikoillaan. Ruuvia löysälle, ei tarvitse irroittaa - asetelma irtoaa vetämällä ohjausakselia pitkin pois.
Comment
-
Samalla kun korjaat viiksen, niin kannattaa laittaa ajovaloille releet. Lisätietoa: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4410
Comment
-
Viiksen sisältä sulaa nasta muovin sisään ja näin ei enää ylety nasta koskettamaan toisiaan. Virtaa menee liikaa läpi ja siis lämpenee. Releillä saa virrat pois nastoilta.
Viiksen purkaminen onnistuu, mutta koonta vaatii jo erikoistemppuja, vilkunpalauttimeb jouset täytyy pidättää sinitarralla tms. paikoilleen. Itse kokosin ruuveilla niittien sijaan. Sulaneen nastan päälle juotin messinkilevyn palasen, jotta nasta taas ylettyi.
Comment
-
Uusi perusviiksi VAG- tiskillä 4X ?. Tähän hintaan en lähtisi virittelemään vanhaa, turvallisuusriski. Uusi viiksi ja relesatsi paikoilleen niin a vot!
Harrastaminen on asia erikseen, ruumiinavaus tulee suorittaa ja dokumentoida;-)
Comment
Comment