Työn alle tulee kyseinen Audi 6A moottorilla ja sytytysohjainyksikkö pitäisi sinne vaihtaa, ja ajansäästön takia tätä tiedustelen. Asiakas on kertomansa mukaan tutkinut rintapellin sekä sisä- että ulkopuolelta ja vasemman puolen jalkatilan tuloksetta Autossa on puolan yhteydessä ns. vahvistin, eli sitä emme hae ja muutkin paikat suljettu pois. Varaosamyyjä johon olen ollut aiheesta yhteydessä sanoi, että ko. osa saattaa olla rintapellissä sisäpuolella tai sivuverhoilun alla kuskin (tai apukuskin) jalkatilassa. Osaisiko kukaan sanoa vahvistavaa versiota.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Missä sijaitsee sytytysohjainyksikkö A80 -91
Collapse
X
-
Jos ohjaimen nimi on "motronic", ei sille mitään muuta enää ole. Ns. sytkävahvari puolan yhteydessä on kuin rele eli estää sytytysvirran kulkemisen motronicissa. Transistorilla toteutettu vahvistin/kytkin siis.
Etsisin vikaa kyllä aivan jostain muualta. Mikä se sitten onkin. Tuon pitäisi osata jopa jutella jonkinasteista diagnostiikkaa.
Comment
-
Niinpä. Lambdaa itse olen epäillyt alusta asti, tosin autoa en ole vielä edes nähnyt, mutta lambdaan lambdaan ei saa koskea, on tiemmä juuri vaihdettu ja vika muuttuui sen jälkeen, ei poistunut (lambda ostettu eräästä varaosakaupasta jossa sitä myydään tyyyliin: jos 3-johtoinen tai jos 4-johtoinen). On aiemminkin ollut ongelmia näiden kanssa, vaikka vastusarvo ok, silti ei toimi kuten pitäisi, koska on ns. hitaampi tms.
Oireita ovat mm. kierrosten ryntäily, saattaa mennä muutaman kilometrin ilman oireita, sitten taas hyytyy... mutta kuten totesitte, ei autossa ole osaa joka sinne halutaan, sitä siis vaikea vaihtaa. Kiitokset teille.
Comment
Comment