Yritin openobd:n ohjeilla muuttaa ilmastoinnin ohjausyksikköön markkina-aluetta tavoitteenani saada lisää pelivaraa lämpötilan säätöalueseen. Kuitenkin vag-com ilmoittaa että kanava 11 ei ole käytössä jossa kyseisen muutoksen pääsisi tekemään. Onko kellään tietoa löytyykö kyseinen asetus joltain toiselta kanavalta? Käytössä on vag-comin rekisteröity versio.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 ilmastointi ja vag-com
Collapse
X
-
Tätä ohjettako tarkoitit?
>>>
Steuergerät Anpassung
STG 08 (Klima-/Heizungselektronik) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 010 (Luftmenge - Frontscheibe)
0
Automatisch
1
Rest der Welt (RdW)
Im Kühlbetrieb keine Luft zur Frontscheibe geleitet.
2
USA und Japan
Eine größere Luftmenge zur Frontscheibe geleitet.
-> Kanal 011 (Temperaturkennlinie)
0
Automatisch
1
Rest der Welt (RdW)
Wärmste Temperaturkennlinie.
2
Rest der Welt (RdW)
Wärmer als USA und Japan.
3
USA und Japan
Kälter als Rest der Welt.
4
USA und Japan
Kälteste Temperaturkennlinie.
-> Kanal 016 (Luftmenge - Fußraum)
0
Automatisch (entspricht Wert 2)
1
Im Kühlbetrieb wird eine größere Menge Luft zum Fußraum geleitet.
2
Im Kühlbetrieb wird eine geringe Menge Luft zum Fußraum geleitet.
-> Kanal 081 (Lernwerte/Fahrzeugdaten)
Zum zurücksetzen der Lernwerte und Fahrzeugdaten (FIN) als neuen Wert den PIN 26467 speichern.
>>>
Nykyisin lämpötilan säätöalue on muistaakseni 18-30 astetta. Onnistuuko tällä jotenkin muuttaa kliman asetuksia niin että säätöalue olisi esim. 15-27 astetta? 18 astetta on mielestäni liian lämmin jos istuu paksu talvitakki päällä autossa. Enkä kyllä keksi tilannetta miksi ihmeessä haluaisin pitää auton sisällä lähes 30 asteen lämpöä, edes kesähelteellä. En ole vielä tätä itse kokeillut mutta pitääkin kokeilla joku päivä. Onko jollain kokemusta tästä?
-
Sano vielä että sama homma toimii B5:ssa ja ois näin ollen ratkasu mun ongelmaan -> http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=7254 niin tarjoan pullakahavit :)
Comment
-
Voipi olla että jää pullakahvit nyt saamatta, ainakaan openobd:n ohjeissa ei samanlaisia asetuksia mainita B5-koppaisen kohdalla. Eipä silti, ei noita kanavia ole näköjään löytynyt B6-koppaisestakaan mistä niitä muuttamaan pääsisi....eli umpikujassa ollaan toistaiseksi.
Sen verran luin tuota sun tarinaa ja kyllä se juuri tuollaiselta maa-asetukselta haiskahtaa, mun edellinen A4 oli pre-facelift B5 automaatti-ilmastoinnilla ja kyllä se pelasi ihan normaalisti eli ilmaa tuli minusta oikeassa suhteessa lasille ja jalkoihin.
Comment
-
Jaaha. Omassa C5:ssä lämpötilasäätöväli on 16-28 astetta. Näiden lisäksi on vielä asteikon alapäässä LO-asento ja yläpäässä HI-asento. Jo vain noilla on pärjännyt; kuumalla auton saa kylmäksi ja kylmällä kuumaksi.
OT:nä voisi mainita että eräs työkaveri osti UAE:ssa ollessan sieltä Supran. Tuossa japanianvehkeessä oli sellainenkin kylmäkones, että sillä sai tuulilasin huurteeseen sisäpuolelta Dubain leppeässä kesäilmastossa.
Comment
-
Mietipä niin päin että talvella olet takki päällä autossa, etkä saa lämpöä säädettyä alle 18C asteen. Ilmastointikäytössä säätöalue on riittävä, mutta talvilämmityksessä siis ei.
Kesällä ainakin täällä pysyy säätö väh. 22C asteessa, säästää kompuraakin kun ei pidä ihan jääkaappina.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pasi_ Näytä viestiAuttaisiko takin ottaminen pois? Tulisi ainakin halvemmaksi kuin uusi ohjainyksikkö. :)
Tosiaan kesällä jos ilmastointi <22C ja suuttimet suunnattu kohti = varma flunssa.
Comment
-
Onko kukaan vieläkään saanut tuota talvella toteutuvaa lämpötilaa alemmas? Minulla ei ole toppatakkia päällä, lämmin takki kylläkin. Webaston T100 asennuksen myötä autossa on nyt ylimääräinen sisätilan lämpötilan tunnistin ja jos ilmastointi on -16°C pakkasessa säädetty +18°C lämpötilatoiveeseen joka on pienin mitä tuolla alkusarjan B6 ilmastoinneilla saa säädettyä niin webaston anturi kertoo sisätilan lämpötilaksi +23-24°C. Tämä on vähän liikaa jos ulkona on pakkasta tuon verran. Olisi kiva että mikäli säädössä lukisi +18°C niin toteutunut olisi luokkaa max. +20°C. Säätövaraahan tuossa on ylöspäin vaikka huru mycket jos se siitä on kiinni.
Voisiko olla että ilmastoinnin ohjausyksikön sisällä oleva imuri on niin täynnä pölyä ja koirankarvoja että se ei näe auton sisätilan lämpötilaa oikein, ja siksi puskee liikaa lämpöä? Hassua sinänsä että valittelen että egr-laipatussa 1.9 TDI:ssä on liian lämmintä, vielä kun termari ei enää pidä lämpöjä edes konetieajossakaan enää.
Jos ilmastointilaitteen lastuttaminen ei sitten onnistu, niin miten perinteinen antureiden huijaaminen? Onko kukaan perehtynyt ilmastointiyksikön sielunelämään sen verran että voisi kertoa miten tuo imuri toimii. Siellä on vissiin PTC-vastus ja pieni sähkömoottori ja ropelli, eikös sen PTC-vastuksen antamaa arvoa voisi säätää ihan potikalla?
Comment
-
En tiedä hyödyttääkö tämä ketään, mutta minusta tuntuu että ainakin eeberin sisälämpöanturi on mallia suuntaa antava/sinnepäin. Nimittäin tuossa joulun aikaan ajelin mukavassa -24-28 asteen pakkasessa noin parin tunnin ajan, eli varmasti jo oli lämpö suht tasainen auton sisällä. Kliman säädöt +20 astetta koko matkan. Siinä sitten loppumatkasta piruuttani vilkaisin eeberin kakesta mitä sanoo sisälämmöksi, ja näytti leppoisaa +33 asteen lämpötilaa auton sisälle :)
Ja koko matkan ajelin ilman ulkovaatteita, ja pidin lämpötilaa sopivana. Jos auton sisällä todellisuudessa olisi ollut tuo +33, niin johan sitä olisi audimies ajellut paukkupakkasilla ilman paitaa ja housuja :D
Sen enempää en ole omaa päätäni jaksanut vaivata noilla lämpötila-asioilla, yleensä takki lähtee päältä autoon mennessä, ja muutenkin vähennetään sitten sitä vaatetusta jos siltä tuntuu. Ja mainittakoon vielä, että kliman säätöihin kosken noin kaksi kertaa vuodessa, kesällä siirryn +22 asteeseen, ja talvella tuohon +20. Muuten paneli saa olla suht rauhassa, antaa automatiikan hoidella hommansa.
Comment
Comment