Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 ovet eivät aukea, akku lopussa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 ovet eivät aukea, akku lopussa

    Hei,


    En pääse autooni sisälle koska akku on loppunut. Kun väännän avaimella lukkoa kuuluu sähköinen ääni, mutta se loppuu ennen kuin mitään on tapahtunut.

    Miten pääsisin autooni?

    Pitäisi saada akku ladattua, sisään pitäisi päästä vetämään vivusta, että saisi pellin auki.


    // Ari

    #2
    Joo kyllä lukko pitäisi aueta mekaanisesti jos keskuslukko ei sitä tee. Takakontti ainakin. Itse on tullut kontattua jo kolmesti takakontin kautta sisään tänä "talvena" kun tulee ajettua aika harvoin. :) Ja muissa ovissa ei ole lukkopesää.

    Comment


      #3
      Omituista kyllä, ovet eivät aukea vaikka vääntäisin kuinka takaluukon lukkopesässä avainta. :(

      Comment


        #4
        Onko se facelift vai ei? Eli onko takaluukun avauskahva mekaaninen vai sähköinen? Minun mekaaninen aukeaa kyllä ilman sähköjä. Sillä ei aukea kuin se takaluukku, muuthan ei voikaan aueta jos ei ole virtaa.

        Comment


          #5
          Sähköinen se on. :(

          Comment


            #6
            Äänimerkin (töötin) plussa johtoon voi varovasti syöttää virtaa. Jos siihen siis pääsee käsiksi.
            Varovasti vaan ettei sula kokojohto, jollain pienellä akkulaturilla on onnistuttu.

            Comment


              #7
              Kyl mulla edellisessä autossa, facelift S4 B5, kun akku kuoli niin pääsi ihan avaimella sisään sekä takaluukusta että etuovesta, ehkäpä akussa oli kuitenkin sen verran potkua jäljellä että toimi?

              Mitä nyt joskus kattelin tuon faceliftin takaluukun mekanismia niin muistelisin että sähköinenkin pitäis kyllä aueta avaimella. Takaluukun lukossa avainhan kääntyy kahteen suuntaan, toiseen menee "varmuuslukkoon" ja toiseen suuntaan kääntäessä pitäis avautua. Minulla oli tuo sähköinen kahva rikki ja kyllä avaimella takaluukun auki sai.

              Comment


              • #8
                Ainakin saman ikäisessä BMW:ssä (5-sarja) on oven lukkopesässä pieni, jäykkä "pykälä", jonka yli avain pitää kääntää että kuljettajan lukko toimii mekaanisesti, vähemmällä kääntämisellä lukko toimii sähköllä. Audissako ei sitten vastaavaa ole?

                Ihme hommaa kyllä, jos uudemmissa Audeissa ei ole ollenkaan suunnittelussa otettu huomioon akun tyhjenemistä.

                Comment


                • #9
                  Kyllä tuohon pitäisi päästä sisälle ilman sähköjä, sitten on lukossa jotain muutakin vikaa jos ei pääse.

                  Comment


                    #10
                    Kiitos neuvoista. :)

                    Sain auton matkustajan puoleisen oven auki ilman ongelmia. (mahtui avata se sittenkin tallissa) Näyttää olevan täysin mekaaninen se ovi, toisin kuin kuljettajan puoleinen.

                    // Mode edit: Ei allekirjoituksia

                    Comment


                      #11
                      Kai se kuskin ovi aukeaa sisäkahvasta vetämällä kuitenkin? Tai niin se toimii ainakin Passatissa. Muutaman kerran on ollut lukko jäässä niin sisältä kyllä saa oven lukon auki. Nupillahan ei tee mitään kun se menee lukossa ollessaan sisälle, mulla se uupuu kokonaan.

                      Mulla on keskuslukko silleen rikki, ettei se lukitse tai avaa kuskin ovea. Joka kerta kun avaan tai suljen kuskin lukon, kuuluu selkeä sähkömoottorin ääni. Voisko tuosta siis tulkita sen, että se lukkohärdelli toimii sittenkin sähköllä? Vanha ja uus paketti mullon ollu kädes, mutta ei muista kuollakseenkaan,. Kyllä tuo fyysinen lukko kuitenkin yhdistyy tuohon lukkopakettiin ihan fyysisesti jos muistan oikein.

                      Comment


                        #12
                        Mulla on kuskin puoleinen lukko toiminu aina ongelmitta ku on ollu akussa virtaa. Eli ku oon avannu kuskin lukon nii samalla on auennu / lukittunu kaikki ovet.

                        Ei näytä toimivan nyt ku ei oo akussa virtaa (ei edes sisäkahvasta vetämällä), vaikka matkustajan puoleinen lukko avautuukin.

                        Comment


                          #13
                          Ainakin mulla toimii kuskin ovi vaikka ei olisikaan akkua paikallaan. Auto siis Audi A4 -06. Olen joutunut ottamaan akun irti ja laittamaan sen lataukseen, jonka ajaksi olen laittanut oven lukkoon. Kun akku tyhjentyi pääsin normaalisti sisään kuskin oven lukon avaamalla (avaimella).

                          Comment


                          • #14
                            Minä väitän edelleen, että on tässä B5:ssä myös mekaaninen lukko kuskin ovessa.
                            Mutta eihän tuo maksa kovasti vaivaa jos vaikka itse kokeilisi sen ;)

                            Comment


                              #15
                              emännän a4 -96 mallissa tuli nyt otsikonlainen ongelma. Kuskin ja apparin ovet ei aukea avainta kääntämällä lukosta ja takaluukkun lukkoon ei uppoa avain vaikka kuinka hakkais. Auto on seisonut nyt 3kk ja viime viikolla hain peräluukusta jotain plantagenin panttiruukkuja ja ovet toimi aivan normaalisti kuskin ovesta. Miten tuonne voi päästä sisään?? Kaivamalla jostain auton alta sähköjohdot ja kytkemällä laturin sinne vai mitä tässä pitäisi tehdä?

                              Comment


                                #16
                                Olen saanut takaluukun lukon monesti auki niin, että laitan sinne CRC:tä, ja tökin avainta sisään. Välillä lisää CRC:tä, ja lisää tökkimistä. Kyllä se lopulta sinne uppoaa, ja sitten voi kääntää :)

                                Comment


                                  #17
                                  Lukkoa voi herkistellä myös pienellä ruuvimeisselillä mikäli avain on latta tyyppinen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt sattui erikoisempi juttu, kun a4 on ollut seisonnassa ja akku in tänä aikana tyhjentynyt. Avain menee lukkoon muttei aukaise ovia kummaltakaan puolelta. Takakonttiin kyllä pääsee, mutta istuimia ei saa alas sitä kautta.
                                    Onko olemassa joku kikka mitä en tajua?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos on koukku, niin sen pistokkeen kautta voi koittaa antaa apuvirtaa ja koittaa kakella. Yhden audin ovet olen näin avannut vastaavassa tilanteessa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ja jos takakontissa on se 12V pistoke niin siitä saa virtaa annettua kanssa. En tiedä on b5:ssa moista.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja protoni Näytä viesti
                                          Jos on koukku, niin sen pistokkeen kautta voi koittaa antaa apuvirtaa ja koittaa kakella. Yhden audin ovet olen näin avannut vastaavassa tilanteessa.
                                          Eipä ole koukkua tai pistoketta takakontissa..avain menee ihan kunnolla sisään ja kääntyy, ei nyt oma ymmärrys riitä ja auto senkuin seisoo :/

                                          Comment


                                          • #22
                                            Miltäs B5:n näyttää jos lähestyy alakautta? Pohjapanssari irti ja laturin kautta apuvirtaa? Mahtaako olla ulottuvilla?

                                            Comment


                                              #23
                                              Laturi imusarjan alla siinä melko ylhäällä. Ei ihan helppo rasti sitä kautta operoida.
                                              Maskia pois ja konepeltiä auki

                                              Riippuu tietysti millä moottorilla auto on....
                                              Viimeksi muokannut MikaSS; 18.12.2020, 11:10.

                                              Comment


                                                #24
                                                Startti on alapuolelta toinen vaihtoehto jos laturiin ei pääse käsiksi.

                                                Shitroen teki saman tossa syksyllä kun unohdin autojääkaapin kiinni tupsyttiin koko päiväksi. Lukkopesät pyöri kaikki ihan joutavaa ja akussa ei ollut tarpeeksi virtaa keskuslukkojen toimintaan kaukosäätimellä.

                                                Olin vielä toisella paikkakunnalla eikä mitään työkaluja lähelläkään, kotipihassa olisi saanut jotain itekin tehtyä mutta siinä tilanteessa soitin hinausauton. Hinausjantteri semmosella ilmatyynyllä tunkkas ovea karmista sen verran auki että sai pitkällä työkalulla konepellin avauskahvasta vedettyä. Jos kotipihassa turaa niin olisin saattanut vaan hakea jostain purkuautosta vitosella kuskin oveen lasin valmiiksi ja iskeä vanhan paskaksi että pääsee sisälle.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Minä en menisi rikkomaan lasia ainakaan teippaamatta sitä huolella. Jos sen vaan kilauttaa rikki niin lasinpalasia menee aivan joka puolelle autoa ja joka kolosta niitä ei edes saa pois purkamatta autoa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Joo teippaamalla ilman muuta, olin senkin tuohon kirjoittavinani mutta unohtu näköjään kuitenkin.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X