Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Riittääkö 4 kw diesel eberi farkku a4:seen 2.0tdi?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Riittääkö 4 kw diesel eberi farkku a4:seen 2.0tdi?

Itselläni on tuossa profiilin autossa 4kw:n eberi. Näillä isommilla pakkasilla ei tahdo riittää sisätilan lämmitykseen (-10). Ehkä jos käyttää pitempään eberiä. Itselläni on ollut tapana pitää jotain 15-20 min. Ettei vain akku pääse yllättäen loppumaan...

Pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen.

Tietenkin olisihan se 5kw... mutta nyt ei ymmärtääkseni siitä tarvitse puhua.

Moron. Itselläni on toi webaston tehokkaampi malli kaukokäytöllä ja se riittää lämmittämään koko kopin ja koneen ihan hyvin. Sähkön riittävyys olen koittanut varmistaa sisäpistokkeeseen kytketyn latauslaitteella, eli aina kun kotona saan auton tolppaan kiinni lämpee autossa öljyt ja akku latautuu. Akkuna on 90 amppeerinen merkkiä en muista. Mutta noilla eväillä on uskaltanut yli 30min lämmityksiäkin pitää kovilla pakkasilla kun on esim ollut uimassa. Edellinen 1.8 TQ B6 oli samanlaisella systeemillä ja hyvin pelitti.

Comment

Täälläkin on 4kw eberi, mutta bensamalli. Riittää mainiosti lämmittämään tuon kulkineen, eikä pienillä pakkasilla tule polteltua kun 15-20min. Avantissa on toki enemmän lämmitettävää, joten siitä en osaa sanoa...

Omassa tuo on asennettu kiinni kuskinpuolen etuaisaan, koneen öljynsuodattimen paikkeille (yläpuolelle).

Auton alkuperäinen akku kesti noin 4 vuotta satunnaista eberikäyttöä. Alkuperäinen oli vain 65Ah, uusi on nyt 75Ah. Dieselissä varmaan on vakiona jo isompi, mutta siitä huolimatta asentaisin sen Defan akkulaturin että saa muutaman kerran talvessa ladata, varsinkin jos täytyy käyttää joka aamu ja ajaa lyhyttä matkaa.

Comment

Itse samaa kysymystä pohdiskellut. Audi4everin sivuilta löytyi asennusohje B6 1.9TDI:lle.
        Ebayssa näyttää olevan 5kilowattisia vajaa 900?:llä EasyStart R+:lla. 4 kilowattisia saisi reilulla 600?:llä samalla kauko-ohjaimella.

Comment

Nelonen on nykyään 4.3kw ja fiksulla älyllä. Käytännön ero vitoseen (5.0kw) on siis vain 700w eli alle 20% lämpötehona. 4.3 riittää rivikoneen kanssa kyllä.

Lämmitysaika vitosella ei ole mitattavasti lyhyempi ja isoilla pakkasilla 15-20min ei riitä missään tapauksessa jos haluaa kabiiniin lämpöä. Ilman kabiinin lämmitystä kone lämpeää todella rajusti. Miettikää sitä että lohkolämmitinvastus on tyypillisesti 550W...

Comment

no mulla oli tommonen lötkös
            ja sauna mulla on talos ja mol. tarkenee?

ps. saunas vähä paremmin kun polttaa koivua!

Comment

1.6 A3 sportbackissa tuollainen 4:eberi. Ja kyllä oikeastaan harmittaa että otin ton pienemmän,ainakin tuossa tuntuu tehottomalta? Hintaero ei merkittävä isompaan. A4 en missään nimessä ottaisi tota pienempää. Täytyy vielä kysyä miten toi on nestekierto on laitettu, mutta -20asteen pakkasessa ei edes 50min riitä saamaan sisätilaa lämpöiseksi, etuikkunaan/sivut sulaa pienet aukot(anturi vaihdeskepan luona näyttää tuolloin -3), eikä jäähdytysneste missään nimessä ole mielettömiä lämmennyt.

Comment

Mulle myivät pikkukakkoseen kahdesta vaihtoehdosta isomman, tosin kyseessä oli webasto. Perusteluna lähinnä se, että pienelläkin kyllä lämpiää, mutta isommalla nopeammin -> rasittaa vähemmän akkua.

Comment

Working...
                X