Onkos tiedossa kenelläkään, onko kuinka yleinen vika? kun A6 2,6 moottorilla(ABC), Hall -anturi toimii moottorin ollessa kylmä ja toimii myös lämpimänä mutta kun sammuttaa kuumana niin ei käynnisty enää .Vaan täytyy odottaa että moottori jäähtyy kylmäksi,sitten taas käynnistyy hyvin,eli onko vika anturissa vai johtuuko jostain muusta? Anturi vaihdettiin kyllä ja pelaa nyt,mutta oli aika hinnakas merkkiliikkessä. 455E osa+työt
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Hall-anturi rikki? Käynnistyy vain kylmänä
Collapse
X
-
Lainataan topiccia. Kaverin VR6 kolffi jätti tielle tänään ihan varoittamatta. Hinasivat pihaan ja rupesivat tutkimaan. Virta tulee virranjakajalle mutta ei siitä eteenpäin. Pyörijä oli ollut ehjä kuulemma. Hall kaput? Luetaan huomenna vikakoodit ja tämän hallin toimimattomuuden pitäisi ilmeisesti näkyä testissä?
Comment
-
Omien kokemuksien mukaan vokkelon testeri näyttää hall-vikaa aina kun auto ei ole käynnissä. Jos auto ei käynnisty, niin eipähän se testeri tiedä että onko se oikeesti hajalla vai ei...
Onko pyörijän vastus mitattu? Siellä kun taitaapi olla sisäänvalettu vastus...
Entäpä jakajan kansi?
Tuossa mun audissa on sellanen ominaisuus, että lämpösellä koneella saa sahata pitkän startin. Hall:in vaihto ei muuttanut tilannetta miksikään. Ilmeisesti polttoainepuolella joku härö.
Comment
-
Tuossa rupesin miettimään että eihän puolalta pitäisi tulla virtaa jos Hall ei toimi. Joten ei pitäisi olla siitä siis kiinni. Jakajan kansi on mitattu ja ehjäksi todettu. Tosiaan tuo pörijä onkin sitten ainut vaihtoehto mitä jäljelle jää, joten pitääpä tarkistaa sen toiminta.
Comment
-
lainataan topiccia:
coupe 7A kone, pyörii normaalisti tyhjäkäynnillä, kun kaasua antaa niin alkaa kierrokset hummailemaan 1000-3000rpm:n väliä, edes kaasu pohjassa kiekat ei nouse yli 3000rpm..kokeilin huvikseen irroittaa hall-anturin liittimen: ihan samanlaisesti tyhjäkäyntiä pyörii ja kaasulla alkaa hummailemaan.
olettais että kone sammuis viimeistään ku hall-anturi napataan irti, mut miksi ei sammu ja miksi hummailee, voisko olla anturi sökö?
Comment
-
-
Hallin irrottamalla pitäisi kyllä loppua käynti kokonaan. Ettet nyt vain sekottanut johonkin toiseen liittimeen?
Hallia voi yrittää tutkia noiden ohjeiden mukaan:
http://www.audiclub.fi/phpBB2/showth...312#post403312
Comment
-
pari VAG autoa omistaneena olen ollu ymmärtäväni että hall-anturi sijaitsee virranjakajan sisällä ja sen liitin on virranjakajan kylessä, olenko oikeassa? sen kun irroittaa ei sammu vaan tyhjäkäynti pyörii mut kierroksia ei ota. onko päällä joku "varaohjelma"?
Comment
-
Pyöritä kone asentoon, jossa hall-lautasen viiva kohtaa rungon viivan.
Irroita jakaja koneesta
Irroita ratas iskemällä lukkotappi pois, tilalle kannattaa hommata 3-4mm (en tarkkaan muista) jousisokkatappeja
Nosta akseli pois rungosta
Vaihda hall
Refitting is reversal of removing
Comment
-
Krhm, heti alkujaan ongelmia, otin kuvia avuksi. Eli kun ensin otan hall-liittimen irti ja sen jälkeen muovikannen irti, mistä sen jälkeen jatketaan purkua. Pyöritin mielestäni lautasen viivan rungon viivan kohdalle,(onko kohdistettava millintarkkuudella?)
http://i100.photobucket.com/albums/m.../hallruuvi.jpg
Tuossa kuvassa näkyvä punaisella ympyröity ruuvi, pitääkö se avata vai miten tuo mötikkä irroitetaan?
Comment
-
No nyt vaikka tuo irroita jakaja koneesta, eli miten sen pitäisi sitten lähteä irti,vetämällä vai nostamalla? Pitääkö availla jotain pultteja ruuveja että se irtoaa, vai lähteekö jotenkin itsekseen kun lautasen ja rungon viivat ovat kohdallaan?
Todettakoon vielä tähän että en ole mikään tekniikan ihmelapsi, on nyt vain kova innostus oppia vaihtamaan tuo itse, joten tulen melko varmasti kyselemään paljon teille itsestäänselviä asioita. :)Viimeksi muokannut -Maukka-; 1.10.2008, 21:37.
Comment
-
Jos jakajaan ei ole tehtaan jäljiltä koskettu, sen jakajan juuressa olevan mutterin päällä saattaa olla sellainen turauksen-estopelti, joka taasen on kiinni jakajan "pidättimessä" (karkeasti sanottuna haarukan muotoinen). Tämä estää virranjakajan liikkumisen vahingossa.
Pelti on haarukassa kiinni jollain raskaamman sarjan niitintapaisella, mutta "niitti" pitäisi lähteä ihan vitkuttelemalla esimerkiksi tasapäisen ruuvarin avulla.
Jossain vaiheessa, kun kiristät jakajan mutterin takaisin tiukkuuteen, niin ei mihinkään irvihammasmomenttiin, koska venttiilikannen rungosta menee kierteet pois.
Mutskun ohjetiukkuus oli muistaakseni vaivaiset 11 Nm. Kunhan katsot, ettei jakajaa nyt ihan käsillä pysty pyörittelemään.
Sitten tuon jakajan irroitus: yhden tapauksen näin, että volkkarin konetta pyöriteltiin sinne sun tänne, kun ei tahtonut virranjakaja tulla ihan käsin vetäisemällä. Keikkaraudalla sai ihan kammeta ja nitkuttaa, että lähti kolostaan.
Comment
-
Tänään sain jo jakajan irti koneesta. Jakajan alapuolellahan se pultti oli (13mm). Kun oli tuosta lukkotapista puhetta, se on ilmeisesti se tappi mikä on heti siinä rattaan yläpuolella?
Lisätään vielä että arvaatkaa muistinko kohdistaa lautasen ja rungon viivan, eli miten jakajan saa takaisin samaan asentoon?Viimeksi muokannut -Maukka-; 2.10.2008, 18:07.
Comment
-
No niin, edistystä saatu työn lomassa aikaan. Parin vääntyneen tuurnan,katkenneiden poranterien ja palaneiden hermojen jälkeen tappi antoi periksi. Akseli irti ja paketti lihoiksi.Nyt haluaisin tietää millä uusi hall kannattaa kiinnittää aluslevyyn, liimalla vaiko sikaflexiä väliin? Alkuperäinenhän oli niiteillä kiinni.
Ja sitten johdoista. Lähtevätkö johdot siitä hall-liittimestä mitenkään irti vai pitääkö uuden hallin johdot kolvata vanhoihin kiinni?Vai saako sitä uutta liitintä tilattua mistään? Ei ole kyllä mitään hajua miten tuo vauhtipyörän merkintä laitetaan kohdilleen, joten jos joku osaa selittää että tyhmäkin tajuaa niin hyvä olisi. Tai sitten pitää kysyä joltain tutulta jos osaisi laittaa. :)
Comment
-
Tuli tuli tunnit täyteen tuon remontin suhteen. Hall johtojen kolvailu ynnä muu näpräily oli viimeinen niitti. Hatunnostoni sille joka tuon tunnissa tekee. Lähtee tilaukseen uusi virranjakaja.
Nyt sitten niitä tarkkoja ohjeita vauhtipyörän kohdistamiseen. Miten saan pyöritettyä sen kohdallee tarkasti?Mistä se vaihdelaatikon merkintä löytyy? Ja jos en löydä niin mistä tiedän miten 1 sylinteri on yläkuolo kohdassa? Ja onko 1 sylinteri lähinnä tulipeltiä?Viimeksi muokannut -Maukka-; 4.10.2008, 13:49.
Comment
-
kuskin puolella on kytkinkopassa reikä, mistä näkyy vauhtipyörä.vauhtipyörässä näkyy viiva tai o merkki,sen laitat kohdikkain kytkinkopan tarkistusmerkin kanssa.
tulppa pois,pyörität avaimella konetta ja ruuvimeisselillä tai vastaavalla tankolla mittaat koska mäntä on ylimmässä kohdassa.
1 sylinteri on etupäässä konetta.
Comment
Comment