tai sitten se on hävinnyt aikojen saatossa skeidan yms alle, ja sitten ollaankin ihmeissään... useampi kierros dynossa pyöriteltiin, mutta ei vaan löytyny :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Hall-anturi rikki? Käynnistyy vain kylmänä
Collapse
X
-
Laita joku paperituppo ykkösen tulpanreikään tiiviisti. Sitten pyörität konetta myötäpäivään niin kauan, että tuppo lentää puis.
Sen jälkeen, kun jatkat pyörittämistä hiljalleen, niin eiköhän sieltä kehältä ala merkkejä näkyä. Jarruspräyllä on hyvä puhdistaa liat pois.
Tästä voi olla apua.
Comment
-
-
Mulla hall teki taas niin että kuumana ja puolilämpimänä lähti hyvin mutta kylmänä piti joko meisselillä nytkyttää liittimen keskimmäistä johtoa tai laittaa lohkolämppäri päälle niin saattoi ehkä lähteä. Vaihettu nyt pelkät hallin sisuskalut+johdot 54e ja toimii taas ok.
Käyntiin/käynnistyvyyteen vaikuttavia vikoja joiden takia pitänyt kävellä on ollut viimeisen 3kk aikana
- sytytyksen ohjausyksikkö 100e
- lämpöanturi tulipellin puolelta 5,90
- hall 54e
Comment
-
-
No minäpä kävin kakkoskopan 1.8 16v hall-anturin lunastamassa motonetistä..
näytti ainakin samalta, istui jakajaan ongelmitta, jakaja kiinni autoon, autosta jakomerkit kohilleeen ja starttausta -> ei mitään tietoa käyntiin lähtemisestä.
Onko tämän uuden kanssa joku kikka että lähtee toimimaan vai oliko halli susi jo syntyessään?
Toisella jakajalla ja vanhalla hallilla lähtee samantien käyntiin.
Comment
-
Jakaja on tuossa pöydällä eikä siinä näy mikään johto olevan huonosti eikä rispaantunut.
Tuo kansi on aika mahdoton vahingossa laittaa väärinpäin koska silloin joutuu joka ikisen tulpanjohdon asettelemaan uudelleen että ei oo ihan solmussa.
Pyörijästäkin 1Kohmin vastus löytyy.
Comment
-
-
ei lähde käymään ei.
noin yksinkertaisen keksinnön varmaan pystyy mittarillakin mittaamaan?
reunimmaisiin nastoihin syötetään +12v, eli keskimmäinen on varmaanki signaali, mitä ja milloin sieltä pitäisi tulla?
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...735#post478735
Keskimmäiseen noin akkujännite sakaroiden kohdalla.
Aukkojen kohdalla 0 volttia.
Comment
-
Vanhoja ketjuja tässä kaivelen kun on itselle ajankohtaista...
Virranjakaja on tuossa pöydän kulmalla, mutta rattaan tappi on vaan niin pirun tiukassa. Huomenna täytyy lähteä metsästämään järeämpiä välineitä, mutta sitä odotellessa, eihän kellään ole mitään kikka kolmosta tuohon tapin irrottamiseen?
Toinen kysymys olisi sitten kasausta silmällä pitäe:. Käykö sen tapin tilalle tavallinen haara sokka, vai voiko alkaa lonksumaan? Jousisokka tuolla mainittiin, mutta haaramallisia olisi pakissa valmiina.
Kolmas kysymys: Tuolla aiemmin kyseltiin uuden hall-anturin kiinnityksestä. Millä uuden voi laittaa kiinni?
Jakaja on edelleen tapin takia kasassa, joten en ole päässyt itse tarpeita arvioimaan. Huomenna pitäisi kuitenkin anturikauppaan lähteä, niin voisi samalla hommata muut todennäköiset osat.
Comment
-
Ja sitten, onko kellään tietoa käykö 80 -92 2.0E ABK:hon tuo http://www.vpv-motorracing.com:in HONEYWELL 2AV54 hall-anturi?
Comment
-
Hall-anturi vaihdettu ja laakista auto käyntiin.
Oireita oli satunnainen 0,5 sekunnin kierrosten häviäminen. Tämän jälkeen meni muutama kuukausi ettei ollut mitään oireita. Sitten sammuminen ja vähän ajan päästä käynnistyminen, kunnes sitten lopulta ei käynnistynyt enää ollenkaan.
Voisin tässä nyt jakaa ensimmäisen onnistuneen Audi rempan kunniaksi omat havaintoni ja tekniikkani. En välttämättä suosittele seuraamaan omaa esimerkkiäni, mutta näin sain homman hoidettua.
Moottorinpyörityksestä oikeaan kohtaan en tietänyt mitään, joten lähdin riskillä ja merkkasin huolella permanent tussilla sekä piirtopuikolla merkin pyörijän juureen ja sen alapuolella olevaan levyyn.
Virranjakajan kiinnityspultin/levyn irroitettuani tein merkin virranjakajan juureen ja moottorin runkoon.
HUOM älä pyöritä/liikuta virranjakajaa ennen kuin olet merkannut asennon.
Merkkaus kannattaa tehdä tosiaan piirtopuikolla kunnolla raaputtamalla muutamaan eri kohtaan. Tapin irroitus oli sen verran hurjaa hommaa, että tussit voi saada kyytiä.
Tappi siis irtosi kahden miehen, ison vasaran ja muutaman tuurnan avustuksella. Pyörijä kannattaa otta ennen tätä operaatiota irti, voi nimittäin tulla vaurioita. Lähtee vetämällä. Rattaaseen merkkasin myös kummin päin se oli, kun en ollut varma onko väliä.
Itse hall-anturia ei jostain syystä meinannut suoraan löytyä 2.0 litraiseen -92 vm Audi 80:seen. Tiskillä vertaillen kuitenkin löytyi motonetistä 10-9055 koodilla saman näköinen osa ja näyttäisi ainakin nyt toimivan.
Anturin paikalleen asennuksen jälkeen kannattaa vielä varmistaa, että akseli pyörii osumatta anturiin. Ruuvin reijät olivat sen verran löysät, että näin meinasi ensin käydä.
Uusi sokka rattaaseen ja akseliin unohtui tietysti kaupan hyllylle, joten löin vanhan tapin takaisin.
Virranjakajaa takaisin laittaessa vinohammasrattasta johtuen pyörijä meinasi mennä kokoajan väärään kohtaa, joten kannattaa olla tarkkana, että kaikki merkit ovat lopulta kohdillaan.
Näin jälkeenpäin ainakin kuvittelin, että hieman bensa haisisi joten voi olla että sytytyksenajoitus pitäisi tarkistaa.
Että näin. Paras keinohan testata tuo on lähteä heti Tampere-Espoo reissulle, eli jos näätte punasen Audin motarin poskessa niin vilkuttakaa.
Comment
-
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta en oo Audien kanssa vielä paljon räpläillyt joten:
Ajaako Hall-anturi samaa asiaa kuin nokka-akselin asentotunnistin?
Kyseisen auton vika vastaa juuri tämän anturin aiheuttamia oireita.
Motonetistä saa siis kyseistä anturia?
Auto on siis A6 2.6l -95
Kysyn nyt tähän samaan, vaikkakin menee OT:n puolelle:
Onko kyseessä öljynpaineanturi vika vai jokin muu, kun öljynpainevalo palaa satunnaisesti. Syttyy kun painaa kaasua. Ja öljyä on riittävästi.
Comment
-
NG Hall-anturi ja bensapumpun ohjaus
Autona Audi 90 vuosimalli 1989 2.3 10V (NG). Epäilen hall-anturin toimintaa, kun muutama päivä sitten alkanut sammuilemaan, jolloin kiekkamittari valahtaa. Nyt ei enää käynnisty ollenkaan, vaikka hyppylangoittaa pumpun pakkosyötölle. Olen toisaalta vaihtanut virranjakajan ja bensapumpun releen muutama vuosi sitten.
Varsinainen kysymys on kuitenkin se, että jos hall on rikki, niin estääkö se bensapumpun esipaineistuksen, kun virrat käännetään päälle? Tänään aamulla nimittäin vielä esipaineisti, muttei enää.
2.5.16: Vastaus: Ainakin minun tapauksessa esti. Tosin hall itse ei ollut lopulta rikki, vaan sytytyksen ohjausyksikkö, joka oli kerännyt kosteutta sisälleen tuulilasin tiivisteen välistä ties kuinka kauan. Käytännössä hallin signaali ei jatkanut matkaa KE3-Jetronikin boksille, joten sytytysboksi ei maadoittanut bensapumpun releen T / 47 napaa.
Comment
Comment