Pysyykö muilla tuulilasi huurtumattomana ilmastointi auto asennossa?Itselläni menee näillä 0 kelien tuntumassa ajettaessa maantiellä tai kaupungissa.Olisko ilman-kierto tukkeessa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ikkuna huuruun
Collapse
X
-
nakkuAvainsanat: Ei mitään
-
Jos laite on auto-asennossa niin ei tarvitse periaatteessa muuta kuin valita lämpötilä. Lämmönjako säätyy automaattisesti tarpeen mukaan. Ilmastoinnin kompressori ei käsittääkseni käy mikäli on alle 5 astetta lämmintä, oli napit missä asennossa tahansa.
Joku läppä tai säätömoottori voi olla ehkä jumissa, tai sitten automatiikka ei jostain syystä hoksaa puhaltaa lasille auto-asennossa. Tuleeko puhallusta "tuulilasiasennossa"? Laitteen vikakoodit on joka tapauksessa syytä luettaa.
Comment
-
nakku
-
katso ettei etukaukalossa ole vesi seisomassa. Ainakin C4:ssä on ongelmaa että poistoaukko ilmastointilaitteen ja puhaltimen välissä menee roskista tukkoon ja vesi makaa kaukalossa. Ottoilma on silloin niin kosteaa että ikkunat on aina huurussa. En tiedä onko sama ratkaisu A8:ssa.
Toinen huonompi vaihtoehto on että lämmityslaitteen kennossa on pienen pieni vuoto joka päästää kosteutta ilamvaihtoon.
Comment
-
Kannattaa pitää ilmastointi eco-asennossa, kun ulkolämpötila vekslaa nollan kahta puolta. Varsinkin kaupunkiajossa, kun pysähdellään, ilmastointi saa välillä sen verran korkean lämpötiedon, että kompura herää. Tällöin höyrystimeen tiivistyy ulkoilmasta reippaasti kosteutta (sitä, mikä tekee auton alle lätäkön kesällä).
Auton liikkuessa jälleen, lämpöanturi saa taas oikean tiedon (alle 5+) ja kompressori vaikenee. Hetken kuluttua kaikki lauhdekosteus onkin sitten tuulilasin sisäpuolella, kun se ei jää enää höyrystimeen kompuran ollessa pakkasvapaalla.
Samalla säästää inan verran hiilivetyä, kun kompressori ei suotta pikkupakkasella naksuttele mukana.
Comment
Comment