Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ikkuna huuruun

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ikkuna huuruun

    Pysyykö muilla tuulilasi huurtumattomana ilmastointi auto asennossa?Itselläni menee näillä 0 kelien tuntumassa ajettaessa maantiellä tai kaupungissa.Olisko ilman-kierto tukkeessa?

    #2
    Itse en pidä ilmastointia päällä (pidän eco asennossa) alle +5 asteen. Ei ole huurtumis ongelmia.
    Ilmastointi kerää kosteutta. Samaa mieltä ovat asiakkaat kun olen heitä näin opastanut.

    Comment


    • #3
      Jos laite on auto-asennossa niin ei tarvitse periaatteessa muuta kuin valita lämpötilä. Lämmönjako säätyy automaattisesti tarpeen mukaan. Ilmastoinnin kompressori ei käsittääkseni käy mikäli on alle 5 astetta lämmintä, oli napit missä asennossa tahansa.

      Joku läppä tai säätömoottori voi olla ehkä jumissa, tai sitten automatiikka ei jostain syystä hoksaa puhaltaa lasille auto-asennossa. Tuleeko puhallusta "tuulilasiasennossa"? Laitteen vikakoodit on joka tapauksessa syytä luettaa.

      Comment


        #4
        Tuulilasi asennossa tulee ilmaa ihan normaaliksi.

        Comment


        • #5
          Eco ja Auto asennon erohan pitäisi olla vain siinä, pyöritetäänkö ilmastoinnin kompuraa vai ei. Muuten käytössä aivan sama automatiikka.

          Comment


          • #6
            Missä kunnossa sisäilmansuodatin on? Jospa se on ihan kostea?

            Comment


            • #7
              katso ettei etukaukalossa ole vesi seisomassa. Ainakin C4:ssä on ongelmaa että poistoaukko ilmastointilaitteen ja puhaltimen välissä menee roskista tukkoon ja vesi makaa kaukalossa. Ottoilma on silloin niin kosteaa että ikkunat on aina huurussa. En tiedä onko sama ratkaisu A8:ssa.

              Toinen huonompi vaihtoehto on että lämmityslaitteen kennossa on pienen pieni vuoto joka päästää kosteutta ilamvaihtoon.

              Comment


                #8
                Kondenssiveden poistoletkut saattaa myös olla tukossa. Löytyy kardaanitunnelin molemmin puolin etujalkatiloista. Muistaakseni oli aakasissa punaiset kumiletkut.

                Comment


                • #9
                  Mimmonen homma B5:ssa on putsata nuo poistoletkut? Riittääkö et letkun päätä "avaa" vai mitenkä paskan sais pois sieltä?

                  Comment


                  • #10
                    Kannattaa pitää ilmastointi eco-asennossa, kun ulkolämpötila vekslaa nollan kahta puolta. Varsinkin kaupunkiajossa, kun pysähdellään, ilmastointi saa välillä sen verran korkean lämpötiedon, että kompura herää. Tällöin höyrystimeen tiivistyy ulkoilmasta reippaasti kosteutta (sitä, mikä tekee auton alle lätäkön kesällä).

                    Auton liikkuessa jälleen, lämpöanturi saa taas oikean tiedon (alle 5+) ja kompressori vaikenee. Hetken kuluttua kaikki lauhdekosteus onkin sitten tuulilasin sisäpuolella, kun se ei jää enää höyrystimeen kompuran ollessa pakkasvapaalla.

                    Samalla säästää inan verran hiilivetyä, kun kompressori ei suotta pikkupakkasella naksuttele mukana.

                    Comment

                    Working...
                    X