Joo. Kun mun Audi 80 2.0 l E -94 tomaatti ei lämpene sisäilmaltaan riittävästi normaali käytössä. Mutta kun manuuaali ilmastointia käyttää niin johan lämpenee. Täällä on ehdotettu lämpö kennon vaihtoa, mutta aika iso töinen operaatio. Voisiko olla mahdollista että siinä on jokin saudi-arabia viritys, joka estäisi kuuman ilman tulon sisätiloihin, joku ihme rajoitin? Auto tuotu saudi-arabiasta 2003. Ennenkuin alan vaihtaa lämpökennoa olisi hyvä saada vinkkejä, lämmitys systeemistä. Vesipumppuhan ja termostaatti on vaihdettu eli vedet kiertää normaalisti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tuonti audin lämmitys järjestelmä
Collapse
X
-
lämppäri
Joo, mutta taisin aluksi laittaa sen vähän vika osastolle. Ilmeisesti nää lämmitys ongelmat on audien vakio kauraa? Ilmeisesti vähän vanhemmissa malleissa? Itelläni kun tuo auto ei ole ollut vielä kovinkaan montaa kk ollut, nii en oikein tiää tän autskin sielun elämää ; ) . Mutta koko ajan oppii uutta.
Comment
-
Eihän kyse voi mitenkään olla kennon toimimattomuudesta, jos tietyllä namikoiden kääntämisellä lämpöä kuitenkin sisälle asti tulee riittämiin.
Millainen lämppäri autosta nyt sitten löytyy? Ilmastointi ilmeisesti, mutta siis täysin manuaalinen, vai? Eli joutuu itse veivailemaan namikoista sisäilman sopivaksi?
Comment
-
lämppäri
Kyllä, ilmastoinnin osalta manuaalinen käyttö ,pitää laittaa 2 nappia päälle ennenkuin ilmastoinnin kompura lähtee käyntiin. Sehän täs on ihmeellistä että kun käyttää ilmastointia niin lämpöä tulee sisään. Mutta jos et käytä niin normaali lämmitysilma onkin tosi haaleaa!!!! Mulle on sanottu ettei ilmastoinnin kytkeminen pitäisi vaikuttaa mitenkään lämpimän ilman kiertoon , mutta miksei sit normaali käytössä kun pistät lämmöt täysille tule kuin tosi haaleaa ilmaa? Tosi outoa. Ikäänkuin kompura auttaisi tuon ilman kierrossa, mutten ymmärrä miten se voisi lämmittää samalla sisään tulevaa ilmaa? Sen takia mietityttää onkohan sinne lisätty joku lämpimien maiden erikoissäätö viritys, joka estää jotenkin lämmön kierron sisään?
Comment
-
Mikäli sulla on samanlainen nappi-ilmastointi kun euromalleissa (A/C ja REC) niin jälkimmäinen kytkee sisäilman kierron eikä sitä ole pakko käyttää jotta ilmastointi toimisi.
Nettiautosta lainattu kuva:
http://image.nettiauto.com/extra/car...b7b4060993.jpg
Comment
-
lämppäri
Jep! Tuli kokeiltua Rec ei toimi kuin ac:n kanssa eli ilmastointi kompuran pitää olla päällä silloin, eihän siinä muuten mitään mut heti kun on pakkasia nii ompa koleata kyytiä. Ei tuu kuin haaleaa ilmaa. Joten ei oikein jymmärrä kun ilmastointi pelaa kyllä tulee lämmintä, mut kun se on pois pelistä nii sit hytistään. Eli pitääkö purkaa osaa edestä että näkee, ja varmuuden vuoksi hommata lämpökennokin, että mikä vattu siellä oikein kasvaa ?
Comment
-
lämppäri
Raitisilma suodatin vaihdettu elokuussa. Hiukan on lämpöä tullu tuulilasille oikealta puolelta etuosan tulo aukosta, mut vasemmalle puolelle tuulilasia tulee vaan tosi haaleaa. Lämmöt ei nouse 90 asteeseen vaan jää tohon 87 -88, onks se normaalia? Mittarin poikkeamahan vois olla just se pari astetta? Säätö nuppeja koettanu veivata mutta eipä ole tulosta vielä tullu. Taitaa olla pieni purku operaatio kohta käsillä mikäli pakkaset alkaa olla lähemmäs 20 astetta. Ei meinaa äijä tareta ajelulla ollessa ; ).
Comment
-
lämppäri
No niin: Auto alkoi lämpiämään kun lämmöt nousivat 90 asteeseen, elikkä taitaa olla termostaatissa jotain häikkää? Normaalisti lämmöt on olleet tuossa 87 - 88 astetta, ja silloin tulee vaan haaleaa, joten kaipa se on oltava 90 asteessa jotta se termostaatti menee kunnolla kiinni?
Comment
-
Just näin.
Itsellä oli termostaattivika edellisenä talvena. Termarin vaihdon jälkeen lämmöt nousee n 6 km ajon jälkeen 90 asteeseen ja lämpöä pukkaa todella hyvin.
Turhaan moittivat sakemannintuontia kylmäksi:)
Comment
Comment