Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tuonti audin lämmitys järjestelmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuonti audin lämmitys järjestelmä

    Joo. Kun mun Audi 80 2.0 l E -94 tomaatti ei lämpene sisäilmaltaan riittävästi normaali käytössä. Mutta kun manuuaali ilmastointia käyttää niin johan lämpenee. Täällä on ehdotettu lämpö kennon vaihtoa, mutta aika iso töinen operaatio. Voisiko olla mahdollista että siinä on jokin saudi-arabia viritys, joka estäisi kuuman ilman tulon sisätiloihin, joku ihme rajoitin? Auto tuotu saudi-arabiasta 2003. Ennenkuin alan vaihtaa lämpökennoa olisi hyvä saada vinkkejä, lämmitys systeemistä. Vesipumppuhan ja termostaatti on vaihdettu eli vedet kiertää normaalisti.

  • #2
    Miten voisi olla kennossa vikaa jos kerran lämpiää manuaali ohjauksella ? Tarkoitat että ei lämpiä automaattiilmastoinnilla ??

    Comment


    • #3
      Jos kerran automaatti-ilmastointi niin tarkistapa mitä vikakoodeja se antaa.

      Comment


      • #4
        lämppäri

        Tarkoitin et autossa on ilmastointi joka ei ole automaattinen. Eli lämpöä tulee kun laitan ilmastoinnin päälle, mutta sehän ei toimi sit pakkasella. Eli vikakoodei ei näy missään täs tapauksessa.

        Comment


        • #5
          Täällä on ehdotettu lämpö kennon vaihtoa, mutta aika iso töinen operaatio
          Eikö silti voisi jatkaa sitä vanhaa ketjua...

          Comment


          • #6
            lämppäri

            Joo, mutta taisin aluksi laittaa sen vähän vika osastolle. Ilmeisesti nää lämmitys ongelmat on audien vakio kauraa? Ilmeisesti vähän vanhemmissa malleissa? Itelläni kun tuo auto ei ole ollut vielä kovinkaan montaa kk ollut, nii en oikein tiää tän autskin sielun elämää ; ) . Mutta koko ajan oppii uutta.

            Comment


            • #7
              Eihän kyse voi mitenkään olla kennon toimimattomuudesta, jos tietyllä namikoiden kääntämisellä lämpöä kuitenkin sisälle asti tulee riittämiin.

              Millainen lämppäri autosta nyt sitten löytyy? Ilmastointi ilmeisesti, mutta siis täysin manuaalinen, vai? Eli joutuu itse veivailemaan namikoista sisäilman sopivaksi?

              Comment


              • #8
                lämppäri

                Kyllä, ilmastoinnin osalta manuaalinen käyttö ,pitää laittaa 2 nappia päälle ennenkuin ilmastoinnin kompura lähtee käyntiin. Sehän täs on ihmeellistä että kun käyttää ilmastointia niin lämpöä tulee sisään. Mutta jos et käytä niin normaali lämmitysilma onkin tosi haaleaa!!!! Mulle on sanottu ettei ilmastoinnin kytkeminen pitäisi vaikuttaa mitenkään lämpimän ilman kiertoon , mutta miksei sit normaali käytössä kun pistät lämmöt täysille tule kuin tosi haaleaa ilmaa? Tosi outoa. Ikäänkuin kompura auttaisi tuon ilman kierrossa, mutten ymmärrä miten se voisi lämmittää samalla sisään tulevaa ilmaa? Sen takia mietityttää onkohan sinne lisätty joku lämpimien maiden erikoissäätö viritys, joka estää jotenkin lämmön kierron sisään?

                Comment


                • #9
                  Mikäli sulla on samanlainen nappi-ilmastointi kun euromalleissa (A/C ja REC) niin jälkimmäinen kytkee sisäilman kierron eikä sitä ole pakko käyttää jotta ilmastointi toimisi.

                  Nettiautosta lainattu kuva:
                  http://image.nettiauto.com/extra/car...b7b4060993.jpg

                  Comment


                  • #10
                    lämppäri

                    Juuri tuollainen ilmastointi namiska systeemi on autossani. Eli jos pistän pelkän rec namiskan päälle ja lämmöt täysille. Tapahtuisiko jotain? Eikun kokeilee.

                    Comment


                    • #11
                      REC-on sisäilmankierto-nappi, kuten tuossa ylempänä sanottiin ja ei muistaakseni toimi, kuin jos kompura (A/C-nappi) päällä.

                      Comment


                      • #12
                        lämppäri

                        Jep! Tuli kokeiltua Rec ei toimi kuin ac:n kanssa eli ilmastointi kompuran pitää olla päällä silloin, eihän siinä muuten mitään mut heti kun on pakkasia nii ompa koleata kyytiä. Ei tuu kuin haaleaa ilmaa. Joten ei oikein jymmärrä kun ilmastointi pelaa kyllä tulee lämmintä, mut kun se on pois pelistä nii sit hytistään. Eli pitääkö purkaa osaa edestä että näkee, ja varmuuden vuoksi hommata lämpökennokin, että mikä vattu siellä oikein kasvaa ?

                        Comment


                        • #13
                          Vilkaise missä kunnossa raitisilmasuodatin, kävisikö nyt niin että ilma virtaa kennon ohi ainoastaan silloin kun lämppäri imee sitä auton sisätiloista.

                          Comment


                          • #14
                            Ilmaa systeemissä? venttiilit ei toimi ok?

                            Nouseeko lämpö 90 asteeseen kuinka nopeeta ja pysyykö siellä?
                            Sitten legendaarinen essonbaarijuttu: onkohan siellä normaali kenno?

                            Comment


                            • #15
                              Vikaa tuskin on lainkaan kennon puolella, koska lämpöä kuitenkin saadaan hyttiin. Ilmaa tms muuta vikaa ei siis järjestelmässä varmaankaan ole.

                              Luultavasti jokin ilmavirtaa ohjaava läppä jumittaa tai sitten ohjain ei toimi oikein.

                              Comment


                              • #16
                                toistona
                                Vilkaise missä kunnossa raitisilmasuodatin

                                Comment


                                • #17
                                  lämppäri

                                  Juu kiitos vinkeistä. Tarkistan nuo systeemit ja palaan sitten aiheeseen. Kyseessähän tuonti auto joten kenno voi olla extremeä. ; )

                                  Comment


                                  • #18
                                    Lähinnä vain tuo kenno tuli mieleen, kun on olemassa noita aavikkomalleja.
                                    Toisaalta voihan tuolla kuumissa maissa olla aika kylmääkin välillä.

                                    Eurooppaan myydyissä ei varmasti ole erillaisia kennoja.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No ei ole muuallekaan myydyissä. Kaikissa on samat kennot ja piste.

                                      Tehtaalla ei ole todellakaan mitään intressejä tehdä erilaista lämmityskennoa ja näinollen myös ilmakoteloa jollekin markkina-alueelle jossa mahdollisesti tarvitaan vähemmän lämmitystä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Miksi sitten mulla luki lötkön tilauskuitis että "high capacity heat exchanger"? Mun mielestä tuo viittaa lämppärin kennoon, suureen sellaseen.

                                        Comment


                                        • #21
                                          En osaa sanoa. Toistaiseksi ei ole missään katalogissa saatika perhealbumissa tullut vastaan vaihtoehtokennoja minkään mallin kohdalla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kannattaa tosiaan vilkasta se raitisilmasuodatin. Jos se on paskaa täynnä niin ei oo tehoja. Vaihdoin omaan kärryyn tänään uuden raitisilmasuodattimen ja nyt saa puhtaalla suodattimella samat tehot I:llä kuin aiemmin V:lla. Vanha suodatin oli todella likainen...

                                            Comment


                                            • #23
                                              lämppäri

                                              Raitisilma suodatin vaihdettu elokuussa. Hiukan on lämpöä tullu tuulilasille oikealta puolelta etuosan tulo aukosta, mut vasemmalle puolelle tuulilasia tulee vaan tosi haaleaa. Lämmöt ei nouse 90 asteeseen vaan jää tohon 87 -88, onks se normaalia? Mittarin poikkeamahan vois olla just se pari astetta? Säätö nuppeja koettanu veivata mutta eipä ole tulosta vielä tullu. Taitaa olla pieni purku operaatio kohta käsillä mikäli pakkaset alkaa olla lähemmäs 20 astetta. Ei meinaa äijä tareta ajelulla ollessa ; ).

                                              Comment


                                              • #24
                                                Niin ja lämmöt nousee vasta noin 10 - 15 m ajelun jälkeen siihen 87-88 asteeseen???

                                                Comment


                                                • #25
                                                  No tuo 10-15 metriä on jo aika vikkelä, lötköllä pitää ajaa pari kolme kilometriä ennenkuin lämmöt nousevat. ;)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    lämppäri

                                                    Tarkoitin kyllä minuutteja. ; ) Onneksi jotenkin on nippa nappa tarjennut ajella, mutta alkaa pikkuhiljaa hirvittää, kun tulee ne kunnon pakkaskelit.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      lämppäri

                                                      No niin: Auto alkoi lämpiämään kun lämmöt nousivat 90 asteeseen, elikkä taitaa olla termostaatissa jotain häikkää? Normaalisti lämmöt on olleet tuossa 87 - 88 astetta, ja silloin tulee vaan haaleaa, joten kaipa se on oltava 90 asteessa jotta se termostaatti menee kunnolla kiinni?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Termari on kyllä 87 asteinen. Mittariston mittari ei ole mikään tarkkuusinstrumentti, joten noin tarkat lukemat pitää kyllä mitata ihan jotenkin muuten.

                                                        Jos järjestelmässä on ilmaa, termarin avautuminen työntää enemmän vettä kennolle paineen noustessa järjestelmässä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          lämppäri

                                                          Eli ensin kokeilen ilmausta ja sit jos ei homma etene, vaihdan termostaatin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Just näin.

                                                            Itsellä oli termostaattivika edellisenä talvena. Termarin vaihdon jälkeen lämmöt nousee n 6 km ajon jälkeen 90 asteeseen ja lämpöä pukkaa todella hyvin.

                                                            Turhaan moittivat sakemannintuontia kylmäksi:)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X