Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeussäädin A6:een

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vakionopeussäädin A6:een

    Olisiko täällä asiantuntijaa vakionopeussäätimen asennuksesta?
    Menin ostamaan vakkariviiksen audilta ja jälkeenpäin lähdin kyselemään johtosarjaa sille. Sanoi tiskillä että ei siihen ole mitään johtosarjaa.. Voisikohan ne johdot olla siellä valmiina? vai joutuuko tässä tekeen jotain pellepeloton-juttuja niiden johtojen kans? Auto on 00-01 A6 2,5 dieselillä.

    #2
    Omaan -01 kutoseeni teetin vastaavan operaation. Asennusta ei kannata tehdä itse, sillä ekaksi irroitetaan ratti (sis. airbag) ja sen jälkeen viiksi. Vakkariviiksi sitten tilalle, ratti takaisin ja vag.com:illa käyttöönotto. Johtoja ei siis tarvita.

    Comment


    • #3
      Noinkohan... Kyllä sinne varmasti johtojakin laitettiin.
      Ja voi sen kytkeä myös itse, ei ole mikään maailman mahdottomin homma, varsin helppoahan se on noihin sähkökaasuvehkeisiin.

      Comment


        #4
        On mulla sille asentaja jo tiedossa mutta olis hyvä tietää että on kaikki osat ennen kuin alkaa purkamaan.

        Comment


          #5
          Kysyin huollosta ennen työn tilaamista minkälaisesta operaatiosta on kysymys. Tuon minkä kirjoitin sain vastaukseksi.

          Comment


            #6
            Kiitokset tiedoista, keskiviikkona on asennus..

            Comment


            • #7
              Sainkin vastauksen jo toista kautta...
              Viimeksi muokannut Rikuu; 2.3.2010, 18:32.

              Comment


              • #8
                vac-com

                Olisiko jollain tiedossa "seikkaperäiset" ohjeet vakionopeussäätimen käyttöönotosta vac-com:lla?

                Autona A6 C5 2,0 bensa.

                Haku ei ole tuottanut tulosta ko automalliin.


                Näillä lähti toimimaan:
                1. [Select]
                2. [01 - Engine]
                3. [Login - 11]
                4. Näppäile koodi 11463
                5. [Do It!]
                Viimeksi muokannut JFK77; 14.3.2010, 12:49. Perustelu: Ohje

                Comment


                • #9
                  Moro

                  Osaisiko joku sanoa, miten koodaus menee A6 4F:ssä, vm. 2005? Asennutin viiksen liikkeessä, mutta eivät saaneet siellä koodattua. Viiksen toiminnot toimivat heidän laitteen mukaan, mutta kuitenkaan ajossa ei toimi.

                  Comment


                    #10
                    Merkkiliikkeessä, vai muualla?
                    Uudemmissa ei tuo toimi:
                    Koodi:
                    Näillä lähti toimimaan:
                    1. [Select]
                    2. [01 - Engine]
                    3. [Login - 11]
                    4. Näppäile koodi 11463
                    5. [Do It!]
                    Vaan pitää käyttää long codingia.

                    Comment


                    • #11
                      Ei ollut merkkiliike.

                      Heillä oli joku yleistesteri, josta konfiguroivat vakionopeussäätimen, mutta ei tosiaan toimi. Itselläni on vag-com ja ajattelin, josko joku osaisi neuvoa, mitä tehdä, etten lähtisi tekemään ihan tyhmiä.

                      Comment


                        #12
                        Jos autossa on Codingin alla Long coding ja sun VAG-COM versiosta löytyy label file sun moottorinohjain yksikölle, niin vakionopeudensäätimen voi ihan napsauttaa päälle oikeasta check boxista.

                        Jos ei ole long codingia vielä tuossa vuosimallissa, niin kokeile tuota yllä olevaa login koodia.

                        Comment


                        • #13
                          Tänään ehdin laittaa vag-comin kiinni ja tein JFK:n laittaman koodauksen 11463. Säädin ei alkanut toimimaan, vaan antaa seuraavanlaisen vikakoodin:

                          005481 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
                          P1569 - 001 - Upper Limit Exceeded
                          Freeze Frame:
                          Fault Status: 01100001
                          Fault Priority: 0
                          Fault Frequency: 1
                          Mileage: 94171 km
                          Time Indication: 0
                          Date: 2010.04.12
                          Time: 20:57:10
                          Freeze Frame:
                          RPM: 1701 /min
                          Torque: 163.8 Nm
                          Speed: 41.4 km/h
                          Duty Cycle: 20.9 %
                          Voltage: 13.68 V
                          Bin. Bits: 11001000
                          Torque: 280.8 Nm

                          Readiness: 0 0 1 1 1

                          Onko tälle itse mitään tehtävissä?

                          Comment


                          • #14
                            Tutkin uudelleen tuon viiksen paketin. Ilmeisesti autosähköliikkeen pojilta on jäänyt jotain tekemättä, kun paketissa on yksi ohut kaapelin pätkä. Olisi varmaankin pitänyt sekin kytkeä jonnekin?

                            Comment


                              #15
                              Yksikarvainen johto?
                              Ei välttämättä pidä kytkeä, jos ei ohjainmodulia ole vaihdettu. Se johto tulee varmuuden vuoksi mukana, jos sitä ei ole alkuperäisessä johtosarjassa. Näin ainakin A3 8P:ssä.
                              JFK:n laittaman koodauksen 11463
                              vai tarkoitatko Login koodia, älä sekoita tuota codingiin.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä, yksikarvainen johto.

                                Ja siihen Loginiin syötin sen 11463 ja se hyväksyi sen. Ja itseasiassa tuo eilen laittamani vikakoodi vakionopeussäätimestä alkoi tulla tuon login koodin syöttämisen jälkeen eli jotain muuttui.

                                Onkohan siis viiksi laitettu vain jotenkin väärin vai vieläkö vag-comilla pitäisi jotain tehdä? Näenkö jostain, tarvitseeko tuota johtoa laittaa?

                                Comment


                                  #17
                                  jos siinä on rattiohjainlaite, niin sekin pitäisi koodata.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tarkoitatko modulia 16 eli Steering wheel?

                                    Sielläkin on koodattuna ajotietokone ja vakionopeudensäädin.

                                    Olen parhaillaan kaapelin kanssa autossa kiinni. Engine modulissa ei ole käsittääkseni long codingia ja tosiaan sen login koodin olen syöttänyt. Taitaa joutua Laakkosen tiskille...

                                    Comment


                                      #19
                                      Ok, jos ei ole long codingia, niin tuo koodaustapa on oikea. Voipi olla, että jotain johtoja väärin kytketty ja laakkonen ei välttämättä tiedä niistä yhtään enempää.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Puoli päivää olen nyt auton kanssa tuhrannut, eikä ole kyllä tilanne edistynyt yhtään. Laitan tähän mukaan kolme kuvakaappausta, jos joku niistä jotain bongaisi tai tietäisi.

                                        Eli Login koodilla 11463 Engine-moduuliin ilmestyy kompponentteihin G-kirjain (punainen ympyrä). Netistä luin, että vakkarin saa pois Login koodilla 16167, jolloin kyseinen G myös häviää ja näin tapahtui. Aikaisemmin kirjoitin, että vakkarin vikakoodi tuli vasta 11463 jälkeen, mutta itseasiassa se tulee tuon 16167 syöttämisen jälkeenkin.

                                        Toisessa ja kolmannessa kuvassa on arvoja Group 6:sta, joka kait on vakkarin group. Itseäni kiinnostaa kovasti, pitäisikö jälkimmäisessä speed-kentässä ajon aikana näkyä jotain tai näyttääkö muut arvot siltä, miltä pitäisi.
                                        Ekassa näkyy loogisesti ajonopeus. Viimeisessä kentässä näkyy vakkarin toimintoja, jossa kolmannessa kuvassa tulee ykkönen, kun painan vakkarin Set-nappulaa (punaisella taas). Ja mikä ehkä omituista, niin tuo viimeinen pitkä bittisarja ei muutu miksikään siitä, onko Login koodissa 11463 vai 16167. Jostain netistä nimittäin luin, että ainakin vanhemmissa A6:ssa tuo arvo muuttuisi tuon Login koodin syöttämisen jälkeen.

                                        Olisiko jollain, jolla on samanikäinen auto ja vakkari, mahdollisuus katsoa omat arvonsa?

                                        Meneehän se vapaapäivä näinkin. :)

                                        Ja edelleen elättelen toivoa, että koodaus heräisi henkiin vasta muutaman päivän jälkeen, niinkuin puhelimen puheohjauksessa... :)

                                        Ja edelleenkin se kaapelin pätkä kummittelee siellä paketissa, mutta ilmeisesti sitä ei tarvita...
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut Rikuu; 13.4.2010, 19:37.

                                        Comment


                                          #21
                                          Jos se on audin oma setti, siinähän olisi pitänyt tulla ohjeet mukana.

                                          Tapahtuuko tuossa vakkarinviikseä loggaavassa measurin blokissa jokakerta jotain, kun painat mitätahansa nappia. Niin voit todeta, että jokainen nappi toimii.

                                          Comment


                                          • #22
                                            On Audin alkuperäinen viiksi. Ohjeet tuli mukana. Viiksi asennettiin käsittääkseni ihan ohjeiden mukaan, tosin sitä en tiedä, olisiko se kaapeli pitänyt asentaa, joka tuli mukana.

                                            Ja jokainen viiksen toiminto aiheuttaa aina yhden numeron muutoksen tuossa groupin viimeisessä numerosarjassa. Eli tavallaan viiksi siis toimii, mutta ei vain kuitenkaan toimi.

                                            Yhden tapauksen ulkomaiselta palstalta löysin, jossa vakkari oli tosiaan alkanut toimia yhtäkkiä vasta muutama päivä asennuksen jälkeen.

                                            Comment


                                              #23
                                              Jos sulla on se ohje vielä tallessa niin katso mihin tuo johto kuuluu kytkeä. Ainakin samanikäisessä 2.0 TDIssa se tarvittiin, ohjeessa kerrottiin kyllä minne ja miksi. Mullakin varmaan tuo paperi jossakin tallessa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                On kyllä ohje tallessa. Minun tietämyksellä ko. autosta en vain ole varma, tarvitseeko kytkeä vai ei. Tosin tuo vikailmoitus minusta viittaa siihen, että kytkennässä juurikin on puute. Pitää pyytää viiksen asentanutta liikettä kytkemään johto, ei kait siitä suurta vahinkoakaan voi tapahtua...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Pieni päivitys tähän ketjuun. Eli vakionopeudensäädin alkoi toimimaan, kun aikaisemmin ketjussa puheena ollut johto lisättiin autoon. Homma oli yksinkertainen ja melko nopeasti tehty, joten harmi, ettei asentaja sitä ekalla kerralla tiennyt, mutta pääasia, että nyt tuli kuntoon. Eli jos jollain myöhemmin on samankaltainen vikakoodi vakkaria asennettaessa, niin johtuu todennäköisesti ko. johdon puutteesta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ikävä herätellä vanhaa ketjua mutta mikäli noita johtosarjan kytkentä paikkoja vielä olisi tiedossa niin itselle ohjeet kelpaisivat. Tällä hetkellä löytyy vain saksankielinen ohje nivaska ja sekin Golffiin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Selvisikö nuo kytkennät ja löytyikö niille ohjetta??

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X