Taustavalojen ohjauksesta on palanut transistori (arvaus) joka sijaitsee luultavimmin itse aparaatissa. Itsellä oli vastaava vika automaattilaatikon näytössä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100/A6 C4 ajotietokone.
Collapse
X
-
A6-96
-
Kaivoin tuossa ässän mittariston pois kun pitäis vaihtaa ulkolämpömittarin, vaihdenäytön ja muutama mittariston polttimo.
Sekä vetää virtalukolta heräte kun sitä ei etsinnöistä huolimatta ole muualta radiolle löytynyt...
Vois samalla heittää keskikulutusmittarin kohdilleen, se näyttää n. 0.2 litraa pienempää keskikulutusta kuin käsilaskenta.
Teppo tuossa aiemmin sanoo, että dipit vaikuttaa 5% portain.
Mittaristossa on dippien luona painettu luvut -5,10 ja 0.00, ja niiden välissä on %-merkki.
Mites tää ny menee sitten loppujen lopuksi?
Mulla kaikki dipit on OFF-tilassa.
Comment
-
Ohjeet on s2:sen mittariin mutta toimii varmasti myös urssiin dippien osalta.
http://s2central.net/autocheck_05.html
Mankalle saat herätteen myös ratin alta paljastuvasta virtakiskosta. En nyt muista mistä kohtaa mutta mittarilla kun mittaa niin pitäis löytyä myös vain virrat päällä 12v kohta.
Comment
-
-
-
En sitten kuitenkaan koskenu dippeihin kun 5% lisäys olis jo äkkiä liikaa.
Muuten tuli homma kuntoon, kaikki valot palaa mittaristossa ja ACC löytyi virtalukon johdoista.
Harmi vaan että joku pöhelö on aiemmin huonoin tuloksin yrittäny ulkolämmön näyttöä korjata luullen ilmeisesti että itse näyttö täytyy purkaa, vaikkei niin syvälle tartte mennä. Valot siinä palaa nyt ja muutaman numeron osa :(
Jostain kun sais moisen näytön, varaosamittari maksaa vähän turhan paljon ja pelkkä näyttökin marmorilta vielä enemmän.
Comment
-
Nyt tuli ikävä ajotietokonetta mikä vanhassa coupessa oli. Mikä lie karvalakkimalli tämä C4 kun on vaan autochecki.
Eli viiksi vaihtoon, mittaristoon lisäillä palikkaa?? Eculta tietoa tulemaan?
Comment
-
ajotietokone ei toimi
elikkäs tos pari pv si ostin audi 100 vm.90 2L koneel
ja ajotietokone näyttää mitä sattuu yleensä reilusti yläkanttii tai alakanttii
ja vakionopeudensäädin ei toimi :/ kertokaas mistä kannattaa ekana lähteä vikaa etsimään.. akun napojen irrotus ja 2tunnin odottelu ei auttanu asiaa :/ kiitoksia jo etukäteen
Comment
-
Vieras
Ajotietokoneen kulutusnäytön vika johtuu melko varmasti mittariston kylmäjuotoksista (selittää myös muut mahdolliset mittariston sekoilut), polttoaineen syöttöä arvioivasta potikasta K-jetin "vessanpytynkannessa" (3-napainen liitin, olettaen siis että K- tai KE-Jet), tai johdoista/liitoksista niiden välillä.
Comment
-
mahtasko mistää löytyä mitää kaaviota audin ajotietokoneen liitennöistä nii osais ehkä paremmi etsiä vikaa? ja mitenkäs vaikuttaako toi vakionopeude säädin asiaa mitenkää? siin ei ilmeisesti alipaine pumppu pelitä tai jotai vastaavaa vikaa
saattaa olla tyhmiä kysymyksiä mutten oo viel kyseisee autoo kerenny parehtyy :)
Comment
-
Vieras
Eipä ole ko. auton kytkiksiä. Cruisen vika tod. näk. täysin erillinen. Jos tuossa on ajotietokone samalla tavalla kytketty kuin esim. typ89:ssä, kuten oletan, ja ruisku tyyppiä K-jet, "ilmamäärämittarilta" (eli tuo "vessanpytynkansi") tulee yksi karva mittaristolle, jonka jännite vaihtelee sen mukaan kuinka auki "ilmamäärämittarin" lautanen on. Sen toimintaa voi tutkia esim. resistanssia mittaamalla piuha irti, tai piuha kiinni ja ujuttaa mittarin niin että saa mitattua mittarille menevän karvan jännitettä. En muista mikä niistä se on, mutta helppo kokeilla.
Itse kyllä veikkaisin ensisijaisesti mittaristovikaa, ei olisi ensimmäinen tuon ikäpolven Audi jossa on mittaristossa hapettumaa/kylmäjuotoksia. Jos pysyy kolvi kädessä voi vaikka ihan varmuuden vuoksi käydä kaikki juotokset kolvin kanssa läpi ja putsailla liittimet ja kaikki kontaktipinnat samalla.
Comment
-
Ajotietokoneen aktivointikoodi A6 2.5tdi (C4)
Tuli värkkäiltyä tuo alkuperäinen ajotietokone toimimaan mutta vielä pitäisi tehdä ajotietokoneen aktivointi ECU:lle, ja siihenpä se sitten tökkäsikin.
Mahtaakohan kukaan muistaa jos on tehnyt kyseisen toimenpiteen että miten tuon saa aktivoitua? Vakkarin aktivointiin kyllä löyty tietoa, muttei tohon ajotietsikkaan. Päivän tunaillut tuon kanssa ja alkaa kädet taas nousta pystyyn. :)
Comment
-
Oikeastaan kaikki löytyi täydellisesti
Tästä projektista ja sieltä löytyvistä kytkentäkaavioista.
Ostin vain valmiin ajotietokoneellisen mittariston ja tuon viiksikytkimen. Viiksikytkimessä huomasin että pitää olla A/S6 viiksi, vanhemmasta ei passannut, 8D9 953503 A oikea osanumero.
Mittaristoon kun yhdistin johdot tuosta projektista löytyvän OBC-kytkentäkaavion perusteella niin sitä pääsi jo selailemaan ja sitten vielä yhden johdon yhdistin vänkärin jalkatilan oikealla puolen olevan uloimman posken alla olevan punaisen liittimen musta/siniseen johtoon, määrätieto pumpulta. Tämän voi myös suoraan laittaa ecu:n 49 nastaan.
Jos oikein hipistelee niin alkuperäisiä liittimiä saa hommattua ja siihen krimpattua sitten holkit. Itsellä oli ainoastaan autocheckin liitin johtopätkineen, tätä en ole vielä edes yhdistellyt. Ajotietokoneen liittimeen yhdistin johdot kolvaamalla ja niihin 5 johtoon laitoin vaan vedonpoiston, tähän joskus sitten laitan orkkis liittimen kunhan sen saan.
Kun osat vaan saa niin kytkentä itsessään on helppo. Mut pientä säätöä itselläkin vielä on tämän suhteen.
Comment
-
Joo ja siellä punaisessa liittimessä on pari vaihtoehtoa mistä rosvota tuo määrätieto. Paksumpi ja ohuempi musta/sininen. Rosvosin alkuun siitä paksummasta (näitä lähtee 2 paksua johtoa samasta pinnistä) ja alkoi näyttämään koko ajan kevyttä 52 l/100 kulutusta, eli visiin sai täyden jännitteen. Tänään sitten muutin sen ottamaan sähkön siitä ohuemmasta musta/sinisestä piuhasta ( lähtee kokonaan eri puolelta liitintä)ja kappas se kulutusmittaus heräs henkiin, eli en ole mitään tehnyt tuolle VagComilla, ja kun ei edes äly riitä sen syvällisempään rassailuun vagcomilla :)
Nyt sitten pitää hieman tarkkailla että onko sinne päinkään kulutus. Mutta aivan järkeviä lukemia näyttää, sitä että onko desilitralleen kohdillaan ei tiedä. Eli tankki täyteen pari kertaa, laskemaan kulutus ja vertailla tohon kompuutteriin.
Ja kirjailen ylös ja otan kuvia nuista johdotuksista niin voin jakaa asiasta tietoa kiinnostuneille. Seurava rojekti on tuo autocheck. :/Viimeksi muokannut T.E.T; 19.11.2010, 17:05.
Comment
-
audi 100 c4 "ajotietokone" valot
Audi 100 C4 '92... mittaristossa oleva ns. Ajotietokone tai millä nimellä sitä kutsutaan. Onko normaalia kun ajaa, että kolme ensimmäistä merkkiä muuttuu punaiseksi, eli olikojan ne ohjaustehostin, vesi ja öljy valot. Näyttö näyttää ok kun on mennyt kaikki läpi. Kun auto on ollut yli tunnin parkissa, valot taas keltaiset. Koneessa vedet ok, öljyt ok ja muutkin nesteet ok. Ei ole omistajan käsikirjaa josta voisi tutkia näitä. Ja lämmöt nousee n. 90 asteeseen
ja ilmoittaako juuri tuossa näytössä jotenkin jos esim öljyt tai vedet on vähissä..
kiitoksia jo etukäteen vastauksista
Comment
-
Eli kyse on autocheckistä. Ilmoittaa siinä näytössä. Niissä on kylmä juotoksia ja usein korjaantuu viat kolvaamalla uudestaan.
Eli mittaristo irti, purat sen ja kolvaat näytön piirilevyssä olevat liitokset uudelleen.
Tässä englannin kieliset ohjeet. En suomalaisia tähän hätään löytäny.
Edit
Ja täältä viestistä #17, löytyy jonkun näköset suomenkieliset ohjeet.
Tossa vielä kuva kyseisestä piiristä.
Comment
Comment