Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Slovakialainen sähkö+VAG=PROTO

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Slovakialainen sähkö+VAG=PROTO

    Tuo profiilini Volsu on lääkärissä sähkömurheen vuoksi.
    Latausjännite 12,9V, aiheuttaa lukuisia vikailmoituksia. Vaihdettiin uusi laturi - latausjännite 12,5V!
    Vaihdettiin sähköverkon ohjainlaite, ei muutosta.
    Ohjearvo jännitteelle on 13,6 -15,2V
    190A:n laturi syöttää hienosti 160A kuormitettuna ja täysin stabiilisti riippumatta kierroksista. Ominaisuudet eivät muutu lämmön, kuormituksen, kosteuden, kierrosten- eikä minkään muunkaan muuttujan toimesta.

    Kaikilla on nyt peukalo kyynärpäätä myöten suussa ihmetyksestä.
    Auto on kolmevuotias 70tkm ulkoilutettu V8 Touareg, ei kaiketi ihan vielä pitäisi loppu olla.

    Niin, ja hauskuus asiassa on laturin vaihtoaika - 2,5 päivää! Voimalinja irroita ja kiinnitä, heh

    Taidan mennä ostamaan Japanilaisen auton. Sitten kyllä täytyy etsiä jännitystä elämään jostain muualta, aloittaisinkohan uhkapelaamisen ;/

    #2
    Akku oikarissa? Onko akku vaihdettu?

    Comment


      #3
      Melkoisen järeä laturi! Tuollahan voisi jo harrastella autohifiäkin ;)

      Comment


        #4
        Akun vaihdolla aloitettiin, ei apua.

        Comment


          #5
          Kai siinä on oikari jossain muualla sitten? Kestääkö akun varaus sammutettuna? Paljonko akusta menee virtaa
          kun sytytys on päällä mutta kone seis?

          Comment


          • #6
            Bemarissa vähän vastaavaa vikaa aiheutti 3-vaihe laturin yhden vaiheen pimeneminen - näkyi testerissä kun se sinikäyrä oli syheröä. Ei ladannut riittävästi, mutta kun auton sai käyntiin niin matka kyllä taittui.

            Comment


            • #7
              Jotenkin vaikuttaisi nyt kaapeliongelmalta. Melko runsaasti samanlaisten ongelmien kanssa tapelleita kohtalotovereita löytyy esim. clubtouareg -sivuilta; searchaa battery ja charge tjsp..

              Comment


                #8
                Jos tuolla laturilla syöttäisi oikosulkua edes 100A:n virralla olisi lämmitysteho kilowatin luokkaa, joka olisi polttanut auton jo kauan sitten.

                Comment


                • #9
                  Kyllä se on nyten jonkun kaapelin löysyys tai sitten osa karvoista poikki.

                  Comment


                  • #10
                    Jos mahtuu kädet sekaan niin koita mitata suoraa laturista. Siis mittarin toinen johto laturin runkoon ja toinen siihen, oliko se ny sitte B+. Näkee lähteekö laturista kumminki oikea jännite.

                    Comment


                      #11
                      Jos kaapeli on löysä, ei tule virtaa, jännitettä kyllä. Jos säikeitä on poikki, 160A viimeistelee vikadiagnoosin nopeasti. Nyt tulee virtaa tilauksen mukaan mutta jännite on liian alhainen.
                      Kädet eivät mahdu laturin lähelle sen jälkeen kun laturi on kiinnitetty autoon, moottorin ollessa lattialla.
                      Autoa harjoitellaan kuntoon merkkiverstaalla, ei minun tallissani.

                      Comment


                      • #12
                        Ah, niin. Virta on näemmä mitattu.
                        Ihan mielenkiinnosta kun ei puhuta jännitteensäätimestä mitään, niin onko se tuossa niin hienossa systeemissä integroituna kuin on sähköverkon ohjainlaite?
                        OT: Nykyajan autoistahan puuttuu näemmä enää invertteri ja pistorasia, että sais sähkökatkon tullen lyödä koneet tulille ja ottaa varasähköä autosta.

                        Comment


                          #13
                          Ladon oven takaa kysyttynä:

                          Laturin maadoitus?
                          Lämpökameralla tutkimaan mitkä johtimet ovat lämpöisiä?

                          Tuommoisen laturin huoltoon tarttisi litteäsormisia pohjalaisia vävykokelaita. :)

                          Comment


                            #14
                            Laturi maadoittuu lohkon kylkeen alumiini-alumiinin kautta-alumiiniin jatkona vielä vesivaipan kautta. (on vesijäähdytetty)
                            Kytkentäkaavio kertoo lataussäätimen olevan sisäänrakennettu, siksi vaihdettiin - ei auttanut.
                            Seuraavana syntilistalla oleva ohjainboksi vaihtoon - ei auttanut. Järki loppui - ei sekään auttanut.
                            Jos kontakti olisi puutteellinen, niin kyllä se vaikuttaisi virtoihin eikä jännitteeseen.

                            Lämpökamera kuulostaa ihan viihdyttävältä vaihtoehdolta tutkimiseen. Ongelmana tilat, pitäisi mahtua 2h ikäisen hiiren (joka ei kypsy pakosarjan alla) hampaiden väliin jotta pääsisi laturin luokse. Ilmeisen ongelman tuottaa ko. hiiren kouluttaminen ko. tehtävään, uskoakseni jopa Tuire Kaimio antautuisi haasteen edessä.

                            Tässä otsatukkani ihan loppuun repineenä löydän vaihtoehdoksi enää ohjainboksilta lataussäätimelle (mahdollisesti)menevän johtimen liitinvian. Huomenna kuulunee pajalta lisää kun saavat maahantuojalta/Germaaniasta lisäapuja.

                            Comment


                              #15
                              ..."Järki loppui - ei sekään auttanut." Nyt ei kai sais nauraa muttei voi mitään tuolle kerronnalle :D Naureskelin (taas) ääneen noille jutuille, on se niin hyvin selitetty :))

                              Comment


                                #16
                                No voi pipolakki, ei se tukan repiminen hukkaan mennyt. Tässä koneen ääressä kun on nyhtämistä jatkanut - samoin kuin kielivaihtoehtoja - rupesi maailmalta löytymään apujakin.
                                B+ ohjausjohtimissa ollut vikoja, kuten itse ynnäilin, ei vaihtoehtoja enää kauheasti muualla voi olla. Löytyi jopa korjausohjeen numerokin jonka aamulla hetipiankiireestiäkkiänamnam toimitan verstaalle.

                                Haluaako joku ostaa HYVÄN tukkireen sopivasti?
                                Voisin itse siirtyä takaisin Allroad-kantaan - vaikka niistä vaihteistot laukeaakin ;/

                                Comment


                                  #17
                                  Mikko, tilaa vaikka Seura (Niksi-Pirkka myös hyväksyttävä) - en minä ainoa humoristi tuskan keskellä ole =)

                                  Comment


                                    #18
                                    Hyvä että ongelma selkisi, tukkireessä ikäkausiprobleemat tulevat näemmä tuoreempiin tapauksiin.

                                    Mutta Olli, sä lannistut vähästä. Vikasiedätyshoito volgalla on ilmeisesti epäonnistunut, suosittelen jotain kovempaa troppia. Osta vaikka vanhempi RS, ei tunnu pikkuvastoinkäymiset niin pahalta :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Kerro merkkipajalle sitte , että seuraavaksi etsii Googlesta apua, jos tehtaan prosyyrit ei kerro ja oma arvaustaito loppuu.'

                                      Eli joku pikkupiuiha oireilee ja sen takia vaihdetaan puoleen autosta kalliita ohjausbokseja?

                                      Hyvä jos tuo oli vika.
                                      Tuossa taas ilmenee miksi 70 ja 80 luvun autot oli paaaljon mukavempia. Jos tuommoinen kallis auto alkaa kräkkyään niin pitää olla toisen auton verran rahaa korjauksiin.

                                      Comment


                                        #20
                                        Nuo pikkupiuhajutut on tänäpäivänä yksi riesa. Vaikka kaikki näyttää mittareiden mukaan olevan ok, piuha ei maadoitu runkoon ja on vastusarvoltaan ok, niin silti se voi olla rikki. Nuissa pienemmissä piuhoissa on virtamäärät senverta pieniä että ei niitäkään oikein voi mitata. Can- väylät sitten asia vielä erikseen.

                                        Hyvä kumminkin että vika selvisi.

                                        Nimim: Convience functions switched off..

                                        Comment


                                          #21
                                          Pikkupiuha on 50neliöinen laturilta akulle menevä "lanka".
                                          On taas tehtaan politiikka kohdallaan, säästetään kaapelin materiaalihinnassa hiukan liikaa kun ei enää sähköä kuljeta. Puolentoista metrin pätkään hukkuu puolitoista volttia vastuksiin, aika hieno temppu. Vika on niin epätodellinen, ettei kenelläkään tullut mieleenkään mitata vastusta noin paksusta kaapelista.
                                          Muutenkin tehtaan politiikka mielenkiintoiselle mallilla, takaisinkutsusta tiedustelevalle vastataan EI OOTA - samaan aikaan kun VW USA-Canada kutsuu viisinumeroisen määrän autoja ko. kaapelin vaihtoon.
                                          On varmasti palkitsevaa työskennellä organisaatiossa jossa yläkerrasta tarjotaan suorittavalle portaalle "herkkusienihoitoa" (pidetään pimeessä ja syötetään paskaa).

                                          Jani, ei Volgat tarjoa vikasiedätystä - ne toimivat hyvin.
                                          RiSa olisi sitä kyllä, viereisellä nosturilla oli paikallinen IsoRiSa asennossa "ISO HUOLTO", uutta vaihteistoa ruuvattiin taas paikalle. Kesti oikein 30tkm, mun ex Ar:ssä sentään ronskin satkun.

                                          Comment


                                            #22
                                            Oli varmaan sitten se kuuluisa lastu, jolla se vaihteisto läks ;)

                                            Comment


                                              #23
                                              Risassa kuulema kuutisen metriä tehoa ja yli kahdeksan voimaa, ihme että sylkee Tippejä. Ar:n lastu on rajatulla voimalla

                                              Comment


                                                #24
                                                Ajatuskatko taas vaihteeksi.
                                                Mielenkiintoista tosiaan, täytyy sanoa. Tuo varsinkin mietityttää että miksi suomessa ei tuon piuhan takia ole takaisinkutsuja tehty. Ottikos kukaan asiaan mitään kantaa?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Takaisinkutsuja ei ole koko Euroopassa!

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Paljonkos niitä oikeasti euroopassa on, taitaa markkina-alue olla tuo merten takainen...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Sama kaapeli on myös V6 versiossa jota löytyy täältäkin runsaasti, totta kyllä että kasit ovat valtaosin tuolla "viisaiden" maassa.
                                                      Ehkä sielläkin joskus jotain vielä oppivat. V12 Q7 on juuri esitelty Detroitissa

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Do diid, kaapeli saatu vaihdettua ja sähköä tulee sisälle asti 14V.
                                                        Kyllä maailmassa monen näköisiä murheita meikäläisellekin riittää....

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X