eli 2.0i 5syl kone kaveri jätti aamulla parkkikselle toimi hyvin nyt ei käynnisty,kipinä tulee,saa bensaa,startti pyörii mutta ei käynnisty? virtalukon pohja? tekeekö noin että pyörittää mutta ei starttaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ei käynnisty -startti pyörii,kipinä ok ym....
Collapse
X
-
Jos kipinää ja bensaa tulee kunnolla pytyille asti, ja startti pyörittää konetta, niin kyllähän sen silloin pitäisi käynnistyä. Ainoa järkisyy minkä tuohon keksii, on että bensa ja kipinä ei kohtaa toisiaan oikeaan aikaan, eli toisinsanoen jakohihna hypännyt tai sytkän ajoitus rankasti pielessä.
-
mti
jos jako hiukan pielessä niin silloihan startatessa auto ns. lupailee ja yrittää edesjollain sylinterillä. käsittääkseni kyseinen auto ei edes lupaile. ellei sitten ole hihna hypännyt useampaa hammasta pieleen.
Comment
-
Uudet tulpat ja virranjakajan kannen putsaus jarrucleanerillä (Bräkleen tms).
Naapurin Mersu ei yhden kerran käynnistynyt ja sitä ihmeteltiin. Lopulta otin (neljännen kerran) auki virranjakajan kannen ja putsasin Bräkleenillä. Bräkleen kun haihtui niin jäljelle jäi vesipisaroita, jotka olivat olleet kannen huokosissa. Ennen Bräkleen-käsittelyä kansi oli siis kuiva, ei tippaakaan kostea. Kansi kiinni ja kertalaakista käyntiin.
Kaverin Pösöstä hajos kerran ajossa _kaikki_sytytystulpat. Tallilla ihmeteltiin, kun jokainen antaa kipinää, mutta ei käynnisty. Testiksi uudet tulpat ja kertalaakista käyntiin. Eli olivat hajonneet niin että paineen alla ei kipinää tullut.
Comment
-
Katso mielummin suutin irti. K-jetin suutin nimittäin tarvitsee tietyn paineen auetakseen ja sitähän et nyt tiedä onko siellä painetta tarpeeksi. Määränjakajan jälkeen imuvuoto -> lautanen ei nouse -> ei kunnolla painetta putkissa -> ei soppaa suuttimesta. Pitänee tukkia se irtonaisen suuttimen reikä jollain ettei siitä tulisi sitä imuvuotoa.
Comment
-
Tarjoa hetkeksi jännitettä kylmäkäynnistyssuuttimen navoille, +12v toiseen napaan ja miinus toiseen. Tällöin se ruikkaa bensaa imusarjaan jos vaan painetta linjassa, suutin sanoo naks avautuessan/sulkeutuessaan. Sen jälkeen starttaus, pitäisi edes vähän hörähtää, jos vika on bensapuolella. K-jetissä suutin toimii 12v jännitteellä, mutta KE-jetissä saattoi olla 6v, kun vekotin siinä ECU:n ohjaama.
Comment
-
Tuohon jakajan kannen putsaukseen ei kannattaisi käyttää mitään puhdistusaineita, on muuten joka sadekelillä ongelmia.
Jos kuivaus puhtaalla/kuivalla paperilla ei riitä, niin kansi kannattaa vaihtaa.
Myös tulpanjohdot kannattaa jättää putsaamatta liuottimella samasta syystä.
Ja alkuperäiseen kysymykseen/vian löytymiseen: Jos puolan ja jakajan välinen johto oli edes kohtuullisessa kunnossa, niin kannattaa tarkistaa/mitata pyörijän vastus, kun kuusi tulpanjohtoa ei koskaan hajoa kerralla.
Comment
Comment