Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ksenon-polttimoiden valoteho

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ksenon-polttimoiden valoteho

Pakko saada jotain valoa pimeyteen, joten tuli mieleen, että nuo ässän ksenon-polttimot saattaa olla vaihtoiässä. Pikkuhiljaa ovat himmentyneet ja nyt alkaa tuo jyrkkä valokuvion rajakin (lähellä) ottaa päähän...

Onko erimerkkisillä polttimoilla valotehoissa eroa halogeenipolttimoiden tavoin? En äkkiä muista olisiko jossain ollut vertailua ksenon-polttimoiden valokuvioista ja -tehoista joten onko foorumilaisilla tietoa hyvistä/tehokkaista merkeistä?

Tehossa ei juurikaan eroa. Kestävyydessä ja oikealla kuviolla enemmän. Oikean Kelvin arvon valinta vaikuttaa miten näkee. Keskimäärin ihminen näkee parhaiten 4500-5000 kelvinin välillä.
    Xenonihan on normaalisti 35 Wattinen, ja 50 W sarjoja on olemassa.

Comment

Onko joku audisti tyytyväinen xenoniensa valaisuun? Kerro tänne merkki ja värilämpötila tms. miksi se on hyvä.

Comment

Tyytyväinen en ole. Ei ole kyllä tietoa, millä lämpöarvolla nuo s4:n alkup. xenonit on, mutta kun vertaa edellisen auton, eli passatin (3bg) jälkiasennus xenoneihin, mitkä oli 6000k:n arvolla, niin ero on h.u.o.m.a.t.t.a.v.a, ja passatin hyväksi.

Jostain luin, että juurikin tuo 6000k on valoteholtaan paras, siitä suurempi arvoiset ovat jo niin värillisiä, että valoteho ei ole enään paras mahdollinen.

Comment

Kyllä itse olen tyytyväinen noihin mun xenoneihin. Aika iso ero on normi halogeeneihin, mitkä oli noita ennen paikoillaan.

Edit: Vaikka laitat pitkät päälle niin lyhyien valojen raja näkyy vielä maastoossa.

Comment

Onkos 4Avant suorittanut autokalustolle totaalisen uudistuksen?

Comment

Eikö B7:ssa ole huonommat bi-xenonit kuin B6:ssa, koska uudessa ei ole sitä H7 tukemassa?

Comment

Working...
              X