Alkuperäisessä 4 uudessa (034919369C) 3 Hyvin tuntuu toimivan, mutta mikähän toi vapaaksi jäänyt johto on ollut tekevinään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Monitoimilämpöanturi piuhat
Collapse
X
-
-
http://www.sjmautotechnik.com/troubl...tml#test_gauge
tuossa kuvaa mutta mitenkä mulla tulee liittimelle tuommoset johdot
1-rusk/kelt. anturissa T
2-ei mitään anturissa R
3-musta/sin. anturissa +
4-vihreä/kelt. anturissa C
ja kun liitin käy vain oikeaan asentoon niin nythän + jää pois mutta 2 eli R napaan ei tule johtoa lainkaan eli pitääkö johtoja liittimestä siirtää vai?eli ecu ei sais maata
olipas vaikeasti taas selitetty
Comment
-
Kaikki navat pitäisi olla yhdistettynä johtoihin, mutta ei yllämainittujen takia toisinpäin eli yksi johto voi jäädä ilman napaa.
Mittaamalla saa selville +12 piuhan ja maadoittamalla runkoon selville mikä on mikäkin niistä kolmesta muusta. Maadoittamalla mittarin piuhan -> mittari nousee tappiin, varoitusvalon piuhan -> valo syttyy mittaristossa. ECU:n/ilmastoinnin piuha on se joka jäi yli, sen maadoittamalla menee ECU (pudottaa tehoja) ja ilmastointi (sammuu) vikatilaan.
Voikohan ECUn/ilmastoinnin piuha puuttua kokonaan, jos ei ole ilmastointia ja ECU vanhaa mallia? Olisko Mikan tapauksessa kenties näin?
Comment
-
Kolme johtoa, eli:
a. ylilämpötieto moottorinohjaukselle
b. lämpötieto lämpömittarille
c. ylilämpötieto ylilämmön merkkivalolle
Comment
-
mittasin liitin irrallaan anturista ja 3-napaan tuli 12V ja 1-napaan 9.9V(0.2ohm).käyntiin lähtöön vaikuttaa jos ottaa tuon alemman anturin 034 906 161(uusi) töpselin irti ni heti toimii mutta ei lähe sit kylmänä.jos töpseli on kiinni ni lähtee kylmänä mutta ei lämpösenä joten takaisku tuskin vuotaa
Comment
-
Herätellään ikivanhaa ketjua. ABC koneessa on koneen takana apukuskin puolella ruskea (oranssi?) 3-napainen anturi. Sitten kuskin puolella on 2-napainen valkoinen anturi.
Autossa on ongelmana että aina hetken ajon jälkeen kun moottorin lämmöt nousevat normaaliksi, alkaa jäähdytysnesteen merkkivalo vilkkumaan. Tässä ei ole autocheckiä vaan pelkkä varoitusvalo. Onko se sitten ylikuumenemisen varoitus ja kumpi anturi sitä valoa ohjaa? Lämpömittari näyttää oikein, nestettä on ylämerkkiin asti eikä lämpöjen kanssa ole mitään ongelmia.
Epäilen anturivikaa. Edellä olevien juttujen perusteella näyttäisi että se 3-napainen ohjaisi ylilämpövaroitusta ja viisarimittaria mutta mitä siinä tapauksessa tekee se toinen 2-napainen anturi?
Comment
-
Kyseisestä laitoksesta en mitään tiijä, mutta mitä jos nyppää vuorotellen anturilta johtoja pois niin selviäisi ainakin kumpi siellä ryppyilee. :)
Comment
-
Niin tai sitten vaan tilaa uudet anturit. Ei ne niin kalliita ollut ja vaihtotyökin näytti varsin simppeliltä. Ehdin jo myymään koko auton edellisen viestin kirjoittamisen jälkeen joten nyt on vähän huono enää nyppiä mitään johtoja :)
Vaihdetaan anturit samalla kun tulee vielä öljynvaihdolle.
Comment
-
Nostetaas tätä. Vaihtelin mielenrauhan vuoksi uuden monivika anturin kun muutakin oli menossa aiheeseen liittyen. Kolmenapainen Vemo merkkinen vaihdettiin ja lämpöviisari päätti nousta sataan asteeseen. Tietokone näyttää kuitenkin normilämmöt. Onko vain anturin ominaisuus, vai viallinen kenties? Aiemmalla anturilla, joka ei ilm. ollutkaan viallinen viisari näytti 90 astetta komeasti.
Comment
-
Samanlaisia kokemuksia. Minulla hajosi Behr merkkinen anturi. Laitoin tilalle "halvan" Metzger 0905038 -anturin ja nyt lötkön viisarimittari näyttää 110C lämpöä. Ilmastoinnin diagnostiikan ja ECUn kautta katsottuna nesteen lämpö on kuitenkin n. 90 astetta.
Onko kenelläkään muu kuin Behrin valmistama anturi näyttänyt oikeaa lämpöä?
Comment
-
Onko kenelläkään muu kuin Behrin valmistama anturi näyttänyt oikeaa lämpöä?
vakuuttavin.
Comment
Comment