Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 Avantin autocheck

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Meikäläisen auto antaa myös ton punaisen jarruherja aina joskus. Jarrut kuitenkin toimii ihan mainiosti. Olen ollut huomaavinani, että herja tulee yleensä silloin, kun auton on seissyt pari päivää ja se startataan. Herja katoaa kuitenkin hyvin pikaisesti startin jälkeen. Oiskohan pommi vähän väsynyt tai tehostushydrauliikassa joku pieni vuoto. En ole jaksanut asiaan perehtyä sen enempi, kun varsinaista vikaa ei (vielä) ole ollut.

    Comment


    • #32
      Hydrauliikkaöljyn puutteesta johtui, febi maksoi Tampereen Motonetissa vaivaiset 12,45?

      Comment


      • #33
        Ilkka: tuo vika johtuu siitä, että hydrauliikkapainevaraaja eli pommi alkaa olla kuollut. Voit testata sen niin, että sammutat auton ja pumppaat jarrupoljinta niin pitkään, että tehostus häviää. 20 painallusta sen nyt pitäisi kestää, itsellä on täytetty ja korjattu pommi, kestää 50+ painallusta.

        Niin ja älä pumppaa hirveän nopeasti, sillä jos hydraulinestesäiliö on tarpeeksi täysi, niin vaahtoutuva vihreä kulta tulee korkin välistä.

        Comment


        • #34
          En ole lähiaikoina testannut pommia, mutta puoli vuotta sitten se jaksoi tehostaa melko pitkään moottori sammutettuna. Muistaakseni selvästi yli kymmenen tehostettua polkaisua se tarjosi. Täytyykin uusia testin jossain välissä.

          Comment


          • #35
            Pääsin tänä aamuna duunipaikan pihaan niin piippas taas, samalla kun tuulilasi halkesi :D

            Laitoin sitten säiliön täyteen, nähtävästi mulla vuotaa jostakin.

            Comment


            • #36
              Missä pommeissa (= Audin malleissa) on tämä pelätty "Pommi"?

              autoni on C4 2.8 (AAH) -92

              Onko se esim. minulla? ...että osaan sitä pelätä.

              Comment


              • #37
                Onko hajua mistä Autocheck hakee latausjännitetiedon? Herjaa usein matalasta jännitteestä, vaikka analoginen mittari näyttää 13-14 V.

                Comment


                • #38
                  Matrikkel: Onko sinulla edelleen auto-check näytössä viiruja? Tuleeko vika-hälytyksiä?

                  ohessa muillekin tietoa jos tarvitsee:

                  Vikasi on 95% varmuudella kylmäjuotos mittaristossa.

                  1) ota mittari irti
                  2) irrota "auto check" piirilevy mittaristosta, joka on liitetty erillisellä kotelolla varsinaiseen mittaristoon eli 2 pikku torxia auki ja se taittuu saranoilla. Irrota se. Varnaiselle mittaristolle ei tarvitse tehdä mitään.
                  3) irrota kotelo piirilevystä irrottamalla ruuvit kääntöpuolelta. Nyt sinulla pitäisi olla pelkkä piiirilevy kädessä.
                  4) Piirilevyssä on 3 liitinpaikkaa. Yksi musta ja kaksi vihreää (lyhyt ja pitkä). Nämä on ne jotka menee rikki/irtoaa/likaantuu.

                  Musta liitin = Tuo tiedot autochekiin ympäri autoa
                  Vihreät liittimet = "siirtää" tiedot varsinaiselle mittaristolle sen näyttöön auto-check piirilevyltä.

                  Jos tulee vikahälyytyksiä niin vika on yleensä mustan liittimen joutoksissa (kolvaa varmuuden vuoksi ne koska ne on helposti esillä). Oma vikani löytyi tästä.

                  Jos autochenk näytöstä puuttuu pixeleitä tai rivejä niin vihreä liitin (erityisesti se lyhyempi) on likainen tai huonosti juotettu. Mielestäni vihreä liitinkehys lähtee helposti irti jolloin pääset puhdistamaan sen jollain asianmukaisella puhdistusaineella. Luulen että sinun vikasi on tässä.

                  (Kun kerran on mittaristo auki ja JOS sinulla on Audin alkuperäinen radio: Sinulla voi olla autossa sellainen raivostuttava ominaisuus, kun radio on auki ja kuskin ovi aukeaa, niin summeri alkaa huutamaan. Saat sen ominaisuuden pois katkaisemalla summeriin tulevan valkoisen johdon. Valohälyytin ja radio toimii sen jälkeen edelleen normaalisti. Summeri on kiinnitetty mittariston mustaan kehykseen. Sellainen releen näköinen.)

                  Tuolla olisi täydelliset ohjeet mittariremonttiin. Huomaa hyvät kuvat:

                  http://www.12v.org/maintenance/repairs/acdisp.php

                  Comment


                  • #39
                    Viirut ilmenevät vain kesällä kun ilman suhteellinen kosteus on korkea. Vissiin pitää tehdä joku viikonloppu johtosarjajumppa ja käydä matkustamo läpi mitä sinne on piiloitettu.

                    Oon toistaiseksi vältellyt kojetaulun avaamista kun kyseessä on 15 vuotta vanha auto ja tähän astisissa vanhoissa kulkineissa on ollut joitakin rullallisia tahmeaa muoviteippia, rosvoliittimiä, irtonaisia karvanpäitä, ym. Bolognan maakunnan kaapelivedon taidonnäytteitä.

                    Tuo jännitteherja vaan saa aina paskat melkein turahtamaan ( PSV = panic shit valve (tm) antti määttä ) penkille kun se yleensä huutaa keskellä korpisuoraa.

                    Comment


                      #40
                      Nostetaas aihe ylös kun itselle tullut punainen "BRAKE" varoitusvalo yhdellä piippauksella(muistaakseni) kaksi kertaa kuukauden sisään. Tämän jälkeen esp kytkeytyy pois(ei saa napista takaisin päälle). Molemmilla kerroilla "vika" poistunut uudelleen käynnistettäessä.

                      Jarrunesteet tarkastin>Ok

                      Jarruvalot toimii.

                      Palat ja levyt > Ok

                      Kummallakin kerralla auto ei seissyt tuntia pidempää.

                      Mitä tarkastustoimenpiteitä kannattaa tehdä / teettää?

                      Comment


                        #41
                        Tänään tuli sitten ohi ajaessa käytyä Keravan Laakkosella ko. ongelmaa selvittämässä. Pikahuolto otti auton sisään ja testeriin kiinni. Diagnoosi: abs-ohjainlaite vaihdettava. Hintaa palikalla 1739,00 euroa.

                        Koodeja:
                        65535 000 - Ohjainlaite viallinen.

                        Mekaanikko tarkasti myös liittimet, ettei ole hapettuneet ja eihän ne ollut.

                        "BRAKE" ilmoitus tullut siis kaksi kertaa satunnaisesti viimeisen kuukauden aikana, muuten ei ole ongelmia ollut abs:n tai esp:n kanssa.

                        Huomenna sitten myyjäliikkeeseen yhteys(myös Laakkonen) kun vaihtoautotakuu voimassa ja selvittämään miten he hoitavat asian.

                        Onko muilla B6:n omistajilla ollut vastaavanlaista ongelmaa?

                        Auto 05/2001, ajettu 83tkm.

                        Comment


                          #42
                          Mulla on palanut toi brake valo (yhdellä piippauksella) käynnistettäessä, aina silloin tällöin kun auto on seissyt pidemmän aikaa. Mutta mennyt sitten välittömästi pois.. check napilla sitten kun tsekkaa niin brake OK! en tiedä sit mistä johtuu.. olisko kosteutta jossain jarrun antureissa..

                          Comment


                            #43
                            Tänään tuli brake-varoitusilmoitus kolmen piippauksen säestämänä jälleen ja ei enään kuittautunutkaan uudelleen käynnistettäessä(yritin viisi kertaa). Ajoin töihin ja valoja vilkkui taulussa kun joulukuusessa konsanaan(abs, esp ja (!) ...) Sitten työpaikan pihassa autocheck kuittasi ok:lla normaaliksi kun käytin virrat pois.

                            Onkohan tähän muuta ratkaisua kuin uusia tuo kallis ohjainlaite jos nyt alkaa enemmän kiukuttelemaan kosteilla ilmoilla?

                            Onko järkeä lähteä maahantuojaa yrittämään korvausvastuuseen?

                            Comment


                            • #44
                              Viime talvena mulla tuli B6:een punainen BRAKE (!) teksti kahdesti, molemmilla kerroilla oli kylmä ja kostea aamu. Varoitus häipyi ennen kuin sitä ehti sen kummemmin edes tavaamaan. Vikakoodeja ei ollut ja jarrunesteen lisäys max tasolle lopetti nuo valitukset. Ainakin toistaiseksi. Taso oli ilmeisesti vähän laskenut pikkuisen palojen kulumisen takia (oli muistaakseni kuitenkin maxin tuntumassa).

                              Tänä aamuna luistoneston (vika)valo paloi vähän aikaa ja hävisi sitten omia aikojaan. Tuon se on tehnyt kans viime talvena kerran. Pitäis kattoa jäikö vikamuistiin mitään.

                              Keltaisen (O) jarrupalojen kulumisvaroituksen tuo näyttää antavan kans aika hyvissä ajoin, pintaa on vielä aika reippaasti, parempi tietty varman päälle.

                              Comment


                              • #45
                                Mullakin alkoi eilen aamuna punainen (!) -valo vilkkumaan ja piippasi kolme kertaa. Muutaman sekunnin jälkeen valo sammui ja ajoin auto-checkin läpi ja kaikki näytti olevan kunnossa. Tänä aamuna oli taas sama juttu ja valo vilkkui hetken kylmäkäynnistyksen jälkeen. Outoa tässä on se, että moottorin uudelleenkäynnistämisen jälkeen se ei enää vilku eikä myöskään silloin kun kone on lämmin. Toinen asia mitä olen huomannut noilla molemmilla kylmäkäynnistyskerroilla, että kone ei ole lähtenyt ihan vaivattomasti käyntiin. Pari viikkoa sitten vaihdoin uudet levyt ja palat, kun auto herjasi (o) -valolla, joten siellä se vika ei ainakaan pitäisi olla. Täytyy huomenna tarkastaa jarrunesteet ja hydrauliikkanesteet. Voisiko toi huono käynnistyminen johtua jostakin vuodosta jarrujärjestelmässä (jarrutehostimen alipaineletkussa)?

                                Comment


                                • #46
                                  Mullakin alkoi eilen aamuna punainen (!) -valo vilkkumaan ja piippasi kolme kertaa. Muutaman sekunnin jälkeen valo sammui ja ajoin auto-checkin läpi ja kaikki näytti olevan kunnossa. Tänä aamuna oli taas sama juttu ja valo vilkkui hetken kylmäkäynnistyksen jälkeen. Outoa tässä on se, että moottorin uudelleenkäynnistämisen jälkeen se ei enää vilku eikä myöskään silloin kun kone on lämmin.
                                  Tämä vika saattaa johtua siitä, että ABS-boksilta mittaristolle lähtevä signaali katkeaa hetkellisesti; ongelmaa on käsitelty ainakin täällä:

                                  http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...759&highlight=

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tänään taas sama ongelma kylmäkäynnistyksessä. Tuntuisi siltä, että sähköissä (jännite alhaalla?) olisi jotain vikaa, koska starttimoottori pyörii huonosti, mittaristo on hetken kuin joulukuusi, FIS resetoi itsensä ja takaluukku menee lukkoon omatoimisesti. Täytyy käydä luetuttamassa vikakoodit ja selvittää, jos sieltä löytyisi selitys tälle mysteeriselle käytökselle?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Olisko akku tullut tiensä päähän?

                                      Comment


                                      • #49
                                        No kävin sitten hätäpäissäni tänään luetuttamassa vikakoodit Suomenojan Audicenterissä jonne en tulevaisuudessa kyllä aio roposiani kuljettaa. Pyysin, että autosta vain luettaisiin vikakoodit ja hoitaisin korjaukset sitten jossain muualla. No vanhasta muistista edellisen kärryn osalta oletin, että vikakoodien luku olisi edelleen 17?, mutta meinasin pudota perseelleni kun sain 55? laskun siitä 10min hommasta. Eihän siinä juuri vaadita ammattitaitoa, jos kaveri laittaa pistokkeen kiinni ja painaa paria nappulaa ja tietokone hoitaa loput. Nostin tietenkin hinnasta mekkalan ja sain varsin ontuvan selityksen. Vikakoodien luku maksaa 17? silloin kuin sitoudut korjauttamaan sieltä mahdollisesti selvinneet viat myös Audicenterillä eli siirtävät ton 38? sitten korjauskululaskelmaan. Tästä tyrmistyneenä tilasin sitten samantien itselleni Vag-comin.

                                        Autosta löytyi satunnaisia vikakoodeja sisätilahälyttimestä, stereoista, kaiuttimisita, ajovaloista ja lukituksesta, joten ilmeisesti Heikin ehdotus tosta akun kuolemasta pitää paikkansa. Lataan nyt akun täyteen ja mittaan kuinka nopeasti se purkautuu. Jos se on kaput niin sitten käyn huomenna ostamassa uuden.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Melko kallista, suoraan sanottuna aseeton ryöstö. Melkeinhän tuolla rahalla hankkii vakkomilisenssin & piuhan.

                                          Olisikohan veloitus ollut sama, jos ei olisi maininnut mitään korjauksista tai siis siitä, missä mahdollinen korjaus meinataan tehdä, olisi vaan pyytänyt pelkän vikakoodien lukemisen.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ymmärtääkseni joudut tavalla tai toisella maksaa ton 55?. Kallis homma varsinkin silloin jos vikakoodeja ei löydy. Tämä on todellakin aseeton ryöstö. No tämä antoi ainakin sen viimeisen syyn ostaa vag-com piuhan ja softalisenssin.

                                            Comment


                                              #52
                                              Palatakseni ongelmaan, joka on saanut uuden ilmentymistavan.

                                              Viikonloppuna sateella asfaltilla ajaessani kokeilin kaarreajo-ominaisuuksia pidon merkeissä ja kun pito vähän irtosi tuli sama vanha tuttu (brake) teksti kolmen piippauksen kera joka kyllä kuittasi itse itsensä muutaman sekunnin vilkuteltua.

                                              Mietin vain tulevaa talvea, että alkaako tuo teksi ja piippaukset tulla joka kerta kun esp:n pitäisi puuttua peliin?

                                              Tämän jälkeen kokeilin reipasta jarrutusta todetakseni toimiiko abs lainkaan ja toimii. Esp:n toimivuudesta en saanut selkoa kun pitoa sen verran ettei joka kaarteessa irtoa...

                                              Oliko se Teppo Kalske kuka tilailee kerhon osakanavan kautta?

                                              Jos oli ja lukee viestin olisiko mahd. selvittää, mitä tuo ohjainlaite kustantaa sitä kautta
                                              osanumero boksin päältä: 8EO 614 517A ja valmistajahan on Bosch.

                                              Tietääkö kukaan onko tuo boksi mahdollista vaihtaa "kotikostein" vai vaatiiko kenties jotain ohjelmointia? Uudemmissa Mersuissa kuulemma on mentaliteetillä vanha roskiin ja uusi tilalle joskaan ei ole sama boksi kyseessä ilmeisesti.

                                              Mikko

                                              Comment


                                                #53
                                                Autocheck näyttö ongelma.

                                                Onko kellään tullut vastaan että, autocheck näyttö on niin sumea ettei siitä saa symboleista selvää. Muuten se tuntuu toimivan normaalisti, molemmat valot, siis se keltainen ja punainen ovat kunnossa. Yritin haullakin jo etsiskellä muttei oikein vastaavaa ongelmaa sattunut löytymään. Lieneeköhän se koko näyttösydeemi rikki... ? Autohan on S6 -96.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Voi johtua toikin mittariston kylmäjuotoksesta.
                                                  Katso: http://www.12v.org/maintenance/repairs/acdisp.php

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Yllämainittu ohje oli hyvä. :) Korjasin ohjeen avulla C4:n viallisen autocheck-näytön. Herjasi turhaan muka palaneesta polttimosta ja piirilevystä löytyikin pettäneitä juotoksia..

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Onhan näytön valaistus kunnossa eli takaa polttimot ehjät?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        A6 C4 ajotietokone.

                                                        Joo semmonen ongelma olis, että ei näytä esim sitä OK merkkiä kun laitan virrat päälle. Et mistähän mahtaa johtua polttimot vaa yksinkertasesti palaneet? Millaset polttimot siihen sitten käypi?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          100 C4 Autocheck/jarruvalot

                                                          Autocheck väittää jarruvaloissa olevan vikaa, vaikka ne hyvin toimivatkin ja kontaktitkin on kunnossa ainakin polttimoiden päässä. Onko tässäkin joku "valvontalaite" jossain antamassa väärää informatiota vai missä lie vika? Jos syyllinen on tuo valvontalaite, niin missä se mahtaa olla ja mistä sen tunnistaa vaihtoa ajatellen?
                                                          No....taas tyhmästä päästä kärsii koko mikälie. Onhan juuri tästäkin aiheesta ollut näemmä keskustelua puolen raamatun verran, kun vain keksi hakea niitä. Kiitokset kaikille jotka ovat jo etukäteen vastanneet!
                                                          Viimeksi muokannut fixmaker; 10.2.2012, 16:50.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Onkos vika ollu aina vai ilmaantunut vasta? Jos selvität asian pistätkö yv mikä auttto. Itellä tekee vaa välillä vaik kuinka on jarrupohjassa, mutta tietty aina jos ei jarrua polje.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ite en kans millään keksinyt missä oli vika kun teki tota samaa. Disabloin sitten ton takavalojen tarkistuksen siistä light check boksista. Täältä foorumin syövereistä löysin linkin ohjeisiin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X