Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sisäpistokkeen asennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sisäpistokkeen asennus

    Searchilla en nyt osuvaa kommenttia löytänyt..

    Eli, tietääkö kukaan mistä olisi -88 Audi 90:ssä viedä läpi tuo johto? Apukuskin puolelta tutkin mutta ei näkynyt.. ja ei viitsisi rueta repimään niitä äänieristeitä reikää ettiessä. Kuskin puolella on kyllä reikiä vaikka kuinka mutta apukuskin puolella ei näy. Defan pätkät maksaa hunajaa joten ei viittis kierrätellä turhia.

    Osaisiko joku antaa vinkkiä läpivientireiästä tai paikasta johon voisi huoletta porata vai vienkö suosiolla pajalle?

  • #2
    Akkukotelon alapuolelle reikä. Ja sisäpuolelta poraten ettet vahingossa tee ylimääräistä reikää lämmityslaitteeseen. Jos autossa ilmastointi löytyy sen myötä iso kylmäaineputkien läpivientikumi ko. paikasta.

    Comment


    • #3
      Eikä tarvitse edes porata, jos autossa ei ole procon-ten -vaijereita vaan käyttää niiden reikiä. Sisältä hanskalokeron alta pahvi pois ja tuikun kanssa ihmettelemään.

      Comment


        #4
        Osaatko yhtään tarkemmin sanoa mistä tuo procon ten vaijeri menee? Kohtisuoraan hanskalokeron alta? Joutuuko lokeron irrottamaan?

        Comment


        • #5
          Mulla oli valmis reikä konehuoneesta katsoen vasemman runkopalkin sisäreunassa. Siitä mahtui hyvin lämppärinpiuha ja vahvistimen virtapiuha.

          Comment


          • #6
            Ei tarvitse ottaa hanskista irti. Sen alla eli käytännössä ihan siellä syvimmässä jalkatilan sopessa ko. paikka on.

            Comment


              #7
              Jesh!

              Otin akun irtu ja kas kas.. sen irtoavan pohjan altahan löytyi niin näpsäkästä läpivientikumi.. kuin tehty tuolle :) Ruuvari läpi ja sieltähän se pilkotti hanskalokeron alta oikein kivasti.

              Ja ostamani kaksi puolen metrin jatkoa riittivät juuri sopivasti :)

              Notta kiitoksia vastanneille.

              Comment


              • #8
                OT: Onko tämä virheellinen lämppäriasennus? ;-)

                Comment


                • #9
                  OFF TOPIC!
                  KYSYMYS MENEE...
                  ...
                  Olen pitkään miettinyt sisätilalämmittimen ostoa ja olen seurannut keskusteluissa Webastojen ja sisätilalämmittimien välistä kädenvääntöä.
                  Päädyin sisätilalämmittimeen koska suurempi osa keskustelijoista on puolustanut sisätilalämmitintä.
                  Nyt vain on kytkentä ongelma. Laite asennettiin merkkiliikkeessä kovalla hinnalla. Myyjä kertoi laitteen saavan sähkönsä tolpasta kun auto seisoo.
                  Sisätilalämmittimeni toimii lohkolämmittimen kanssa hyvin, mutta ei suostu toimimaan ajon aikana. Lähden yleensä tallista joten alkulämmitystä en yleensä tarvitse, mutta tdi moottorin takia vähän kovemmilla pakkasilla saisi olla lisälämpöä. Moottorin lämpeneminen täyteen lämpöön saattaa kestää jopa 4-5 min, joten nopeammalla lämpenemisellä moottori kestäisi kauemmin. Jos sisätilalämmitin toimisi ajossa voisi auton lämmityslaitteen tehoa laskea alas ja kone lämpenisi nopeammin.
                  Onko kyseessä asennusvirhe tai onko laite väärän tyyppinen ?
                  Mutta ne vastaukset.........
                  Sinun tulee hankkia myös pidempi johto, joka riittää 4-5 minuutin ajoon.
                  Tarvitset 19 kpl 12 voltin akkuja. Kytket ne sarjaan, jolloin saat likimain 230 voltin (tehollisarvo) verkkojännitettä vastaavaa tasasähköä sisälämppäriin "offline".
                  Joo, saahan tolla lämmintä naftaa, mutta taitaa useimmissa autoissa sisätilat lämmetä jäähdytysnesteellä aikaansaadulla lämmöllä, ainakin mun autossa... Voi olla, että uusiakin sovelluksia on markkinoilla?
                  Yhtä hyvin voisit rakentaa sitten jaloilla poljettavan generaattorin jota polkisi jokin tummaihoinen maahan muuttaja. Generaattori voisi olla vaikka kuomullisessa peräkärryssä, kun lämpötila nousee haluttuun asetusarvoon termostaatti laukaisee peräkärryn irti autosta.
                  Kyse on selvästi asennusvirheestä. Mene auton kanssa sinne liikeeseen jossa se lämmitin on asennettu ja kysy, että miksi sähkötolpasta sähkön saava lämmitin ei toimi ilman johtoa. Kyllä ne sieltä nopeasti myöntää, että ovat tehneet asennusvirheen ja korvaavat sen sinulle.
                  Saatko tolpan jotenkin katolle, esim kattotelineen päälle. Siitä on sitten helppo vetää piuha auton sisälle...
                  Hyvä konsti on nakata vänkärin penkki talliin ja laittaa sen tilalle kunnon grilli. Kaasugrillikin käy. Tai vaihtoehtoisesti neljännesmotti halkoja palamaan vanhassa öljytynnyrissä. Vänkärin ikkuna kannattaa sitten pitää auki jottei savusumut heikennä ajosuoritusta...
                  Kyllä hjuumori lentää

                  Comment


                  • #10
                    Hyi hyi kuinka ihmisiltä on kaikki käytöstavat unohtuneet kun tietämätöntä noin lyödään!!
                    Vesi valuu silmistä niin ettei kunnolla näe lukea kun nauru ei lopu ollenkaan. Minäkin haluan termostaattilaukaistavan peräkärryn polkugeneraattorilla!

                    Comment


                    • #11
                      Eilen tuli postissa Karjalan Kone-Hydron mainoslehti. Myynnissä on 60kW puhallinmallisia naftalämmittimiä, pyörillä varustettuna. Lisää vain vetoaisa ja vedä perässä. Tuollaisen kanssa ei pitäisi ikkunoiden huurtua -ainakaan ulkopuolelta.

                      Comment


                      • #12
                        Tuommoisen pyörillä varustetun näin pari aamua sitten Kehä I:llä joka oli KA:n perässä kiinni. Oli vaan leikannut toisen pyörän laakeri tms.kiinni ja KA veti sitä perässään nahkoineen.
                        Kyllä siinä kumi kärysi ja vanteesta näyttävät kipinät lenteli. En vaan uskaltanut ajaa rinnalle näyttämään pysähtymismerkkiä, ettei olisi tullut syliin.....

                        Comment

                        Working...
                        X