Eipä löytynyt vastaavaa vikaa foorumia selaamalla. Eli ongelmana on, että lämpötilan säätäminen ei oikeen toimi niinkuin pitäisi.
Kun ilmastoinnin näytöt säätää HI asentoon, tulee molemmilta puolilta yhtä kuumaa ilmaa ja taas, kun ne säätää LO asentoon tulee molemmilta puolilta yhtä kylmää ilmaa, eli toimii niinkuin pitääkin. Ongelma onkin tässä HI ja LO välissä. Kuskin puolelta kun lisää lämpöä LO ylöspäin, niin rupeaa lähes heti tulemaan yhtä kuumaa ilmaa kuin jos laittaisi näytöt HI asentoon. 18.5-20 astetta kun laittaa kuskinpuolelle, tulee sellaista sopivaa ilmaa ja heti kun kääntää näytöt vaikka 22 asteeseen tulee kuumaa samalla mitalla kuin, jos näyttö olisi HI asennossa.
Apukuskin puolella taas toiminta on päinvastainen. Siellä lämmintä rupeaa tulemaan vasta jossain 28 asteessa ja 28.5 tuleekin sitten jo kuumaa samalla lailla, kuin jos olisi näyttö HI asennossa.
Eli jos molemmat näytöt laittaa 22 asteeseen, tulee kuskin puolelta kuumaa ja apukuskin puolelta kylmää ilmaa. Suurin ongelma on että autoon on todella vaikeaa saada sopivaa lämpötilaa säädettyä, kun jo 0.5 asteen lisäys näyttöihin vaikuttaa ihan älyttömästi tuossa rajakohdissa. Oikeestaan autoon saa joko kylmää tai kuumaa ilmaa, vähän on säätövaraa lämpötilassa, mutta todella vähän.
Sama ongelma oli viime talvena, mutta kesällä taas ei. Eli tuntuu toimivan lämpötilansäädöt oikein silloin kun pyörii ilmastointilaitekin, mutta talvella kun se ei pyöri, niin säädötkään ei oikeen pelitä.
Yritin vikakoodit lukea VAG-COMilla, mutta sain samanlaisen virheilmoituksen, kuin joku oli saanut tuolla VAG-COM-ketjussakin, eli tälläisen:

Mistähän tuo mahtaa johtua? Käytössäni on Jaripetterin usb-kaapeli ja 311.2 versio ohjelmasta (täysiversio). Muutin portin nopeutta 9600:sta 4800:taan, mutta ei auttanut.
Mitenkäs ne vikakoodit sitten luetaan suoraan ilmastoinnin näytöiltä, eli kun painan sisäkierron ja "nuoli ylös" nappeja pääsen kyllä "valikkoon" ja molempiin näyttöihin tulee "00", sitten jos painan sisäkierron nappia ei tapahdu mitään. Jos painan kuskin puolelta lämpötilan + nappia tulee kuskinpuolen näyttöön "C" ja apukuskin näyttöön "01", nyt jos painan sisäkiertoa (oletin, että tässä vaiheessa tulee vikakoodit), niin kuskin näyttöön tulee "0" ja apukuskin "45". Onko tuo 45, jokin vikakoodi vai onko se jonkun sensorin arvo?
Kun ilmastoinnin näytöt säätää HI asentoon, tulee molemmilta puolilta yhtä kuumaa ilmaa ja taas, kun ne säätää LO asentoon tulee molemmilta puolilta yhtä kylmää ilmaa, eli toimii niinkuin pitääkin. Ongelma onkin tässä HI ja LO välissä. Kuskin puolelta kun lisää lämpöä LO ylöspäin, niin rupeaa lähes heti tulemaan yhtä kuumaa ilmaa kuin jos laittaisi näytöt HI asentoon. 18.5-20 astetta kun laittaa kuskinpuolelle, tulee sellaista sopivaa ilmaa ja heti kun kääntää näytöt vaikka 22 asteeseen tulee kuumaa samalla mitalla kuin, jos näyttö olisi HI asennossa.
Apukuskin puolella taas toiminta on päinvastainen. Siellä lämmintä rupeaa tulemaan vasta jossain 28 asteessa ja 28.5 tuleekin sitten jo kuumaa samalla lailla, kuin jos olisi näyttö HI asennossa.
Eli jos molemmat näytöt laittaa 22 asteeseen, tulee kuskin puolelta kuumaa ja apukuskin puolelta kylmää ilmaa. Suurin ongelma on että autoon on todella vaikeaa saada sopivaa lämpötilaa säädettyä, kun jo 0.5 asteen lisäys näyttöihin vaikuttaa ihan älyttömästi tuossa rajakohdissa. Oikeestaan autoon saa joko kylmää tai kuumaa ilmaa, vähän on säätövaraa lämpötilassa, mutta todella vähän.
Sama ongelma oli viime talvena, mutta kesällä taas ei. Eli tuntuu toimivan lämpötilansäädöt oikein silloin kun pyörii ilmastointilaitekin, mutta talvella kun se ei pyöri, niin säädötkään ei oikeen pelitä.
Yritin vikakoodit lukea VAG-COMilla, mutta sain samanlaisen virheilmoituksen, kuin joku oli saanut tuolla VAG-COM-ketjussakin, eli tälläisen:
Mistähän tuo mahtaa johtua? Käytössäni on Jaripetterin usb-kaapeli ja 311.2 versio ohjelmasta (täysiversio). Muutin portin nopeutta 9600:sta 4800:taan, mutta ei auttanut.
Mitenkäs ne vikakoodit sitten luetaan suoraan ilmastoinnin näytöiltä, eli kun painan sisäkierron ja "nuoli ylös" nappeja pääsen kyllä "valikkoon" ja molempiin näyttöihin tulee "00", sitten jos painan sisäkierron nappia ei tapahdu mitään. Jos painan kuskin puolelta lämpötilan + nappia tulee kuskinpuolen näyttöön "C" ja apukuskin näyttöön "01", nyt jos painan sisäkiertoa (oletin, että tässä vaiheessa tulee vikakoodit), niin kuskin näyttöön tulee "0" ja apukuskin "45". Onko tuo 45, jokin vikakoodi vai onko se jonkun sensorin arvo?
Comment