Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4 infrapuna-avaimen uudelleen koodaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Infrapuna-avain lakkasi täälläkin toimimasta, kun auto seisoi tallissa yön yli ovet auki.

    Tarvitset kaksi avainta.

    -Toinen avain virtalukkoon ja kaikki virrat päälle asentoon.

    -Ovet kiinni ja lukkoon kääntämällä lukkopesästä.

    -osoitetaan kaukosäätimellä infrapuna vastaanottimeen ja painetaan nappia kerran. Nyt ohjain on asetettu muistipaikkaan 1.
    Tuohon asti pääsee, eli auto töräyttää hälyn torvea kerran merkiksi siitä, että avain on havaittu ja sen pitäisi olla nyt pari auton kanssa. Reagointi loppuu kuitenkin tähän, eli lukot eivät avaudu eivätkä sulkeudu kaukosäädöllä. Paristot ovat uudet, mutta akunkenkäboottia en ole vielä kokeillut.

    Mahtaako kukaan olla jumpannut vastaavan ongelman parissa onnistuneesti?

    Comment


      #32
      Mulla tuo kulkine seisoi kymmenen päivää pihassa reissun ajan nyt syksyllä ja infra oli mykkänä kun yritin taas autoon. Käytin avaimella ovet kuskin ovesta lukot auki ja kiinni ja sen jälkeen tarjosin infraa heti perään ja systeemi rupesi toimimaan normaalisti. Ei siis mitään sen kummempaa ohjelmointia.

      Muistelen että avainten "vaihdossa" oli sama juttu keväällä, kun mulla on kahdet avaimet joista talvella on käytössä Eberin kauko-ohjaimella varustettu nippu ja kesällä se toinen nippu :-)

      Comment


        #33
        Ei nyt mokoma herää henkiin millään ylläolleista konsteista. Jotain hämminkiä siinä lienee, eli Fluke kouraan ja tutkimaan. Onkos urssissa keskuslukolle jonkin valtakunnan ohjainyksikköä ja sijaitseeko se kenties takapenkin alla lukkopuNpun yhteydessä...?

        Comment


        • #34
          Eli profiilin kulkineesta lakkas työpäivän jälkeen kaukoohjain toimimasta. Eli onko jotain kikkaa millä saa toimimaan. Valot kyllä vilkkuu ohjaimessa ja avaimella lukko toimii normaalisti.

          Comment


            #35
            Mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa etsimään, kun ei kaukolukitus coupessa pelitä. Kovat on pakkaset ja jäykät lukot aukaista avaimella. Avaimessa on uudet paristot ja infrapunan valo välähtää, kun nappia painaa. Avain on kahdella napilla.

            Olen yrittänyt ohjelmoida uudestaan juurikin noilla yllämainituilla keinoilla, mutta auto ei anna minkäänlaista merkkiä siitä, että nappeja paineltaisiin. Ei valot välähdä, eikä hälytin törähdä.

            Comment


              #36
              Minäkin saan molemmat avaimet tunnistumaan, eli töräyttää takaloosterin suunnalla opetettaessa.
              Kuitenkaan ei kummallakaan aukea tai suljeudu ovet.

              Onko kukaan keksiny mistä vikaa vois etsiä?

              Comment


                #37
                Vaihda avaimeen patterit :) Sillä tavalla mulla parani urssista muutamaa viestiä ylempänä oleva sama vaiva. Ceenelkut tuntuu syövän nykyvehkeisiin verrattuna pattereita tiuhaan, samoin oireet tuntuu olevan kryptisiä.

                Jos takaluukussa törähtää (!), avain on selkeesti ehjä ja pari auton kanssa. Se vain ei mulla riittänyt, piti olla pattereissa enemmän virtaa.

                Comment


                  #38
                  Täytyy testata. Toisessa avaimessa oli kyllä patterit loppu jo ja vaihdoin siihen kaksi paristoa kun enempää ei ollut tarjolla. Toista ei ole käytetty.

                  Patterit vaihtelin puolisen vuotta sitten molempiin ja kaukosäätöä ei siis ole käytetty oikeestaan ollenkaan. Patterit kävin hakees elektroniikkaliikkeestä ja olivat hopea-oksideja.

                  Pääseekö näissä tuota vag-comilla tms analysoimaan. Oletettavasti ei?

                  Comment


                  • #39
                    Itselläni sama ongelma, antaa kyllä äänimerkin kun ohjeiden mukaan koodaa avaimia, mutta sen jälkeen ei tapahdu mitään. Patteritkin vaihdettu. Pitäisikö töräytyksen jälkeen ovet avautua napista vai vieläkö täytyy sen jälkeen suorittaa jokin toimenpide?

                    Comment


                      #40
                      Toimii sittenkin seuraavasti,
                      1. Virta päälle (pitäisi käyttää kauko-ohjausta vailla olevaa avainta, mutta mulla sellasta ei ole)
                      2. Ovi kiinni manuaalisesti, virta edelleen päällä.
                      3. Osoita avaimella B-pilarissa oleviin vastaanottimiin ja paina nappia 1-4 kertaa. Painalluksien määrä kertoo muistipaikan. Tämä pitää tapahtua 30sek sisällä ovien lukitsemisesta.
                      4. Painamisen jälkeen kuuluu törähdys.
                      5. Odota ainakin 5 sekunttia ja avaa ovet napilla.

                      Näin mulla toimi. En tiedä miksi aikasemmin ei toiminut. Patteritkin on ihan samat kuin aikasemmin. Mulla toimi molemmilla avaimilla, mutta en nähtävästi pysty ohjelmoimaan molempia koska uupuu kolmas avain.

                      Comment


                        #41
                        Lisäys edelliseen.

                        Toisen avaimen sai opetettua myös, mutta nappia piti painaa kolme kertaa jollain kuului toinen törähdys perälootasta.
                        Nyt toimii molemmat kaukosäädöt avaimissa.

                        Patterit kesti puolitoista vuotta. Kaapissa käyttämättä olleesta avaimesta oli patterit loppunu, kuten teki nyt käytössä olleesta avaimesta. Samaan aikaan vaihdoin molempiin.

                        Comment


                        • #42
                          Onkos noihin C4 korimallisiin saanut tämmöistä kaukosäädintä keskulukitukselle? Kun ostin auton, niin myyjä antoi tuommoisen kaukosäätimen kouraan ja sanoi, että kaukosäätimestä on paristot loppunut, mutta sen pitäisi toimia. Ostin uuden pariston siihen, mutta se oli liian paksu. Pituus oli sopiva. Mikä paristo tuohon kuuluu? Eli kuoret ei mennyt kiinni, mutta pystyin kuitenkin testaamaan kaukosäädintä ilman kuoria. Keskuslukitus ei reagoinut napin painallukseen millään tavalla. Tuossa autossa on kyllä muutenkin keskuslukitus mykkä, joten se saattaa vaikuttaa asiaan. Eniten tuossa kaukosäätimessä ihmetyttää se, että siinä ei ole lukkoon sopivaa avainta, pelkkä avainaihio vain.

                          Sitten toinen kysymys. Onko tuossa avaimessa sitä sirua, jonka virtalukko sitten tunnistaa? Mietiskelin vain että jos tuon kaukosäätimen veisi aihioineen suutarille, niin riittääkö se pelkkä aihion muotoilu vai pitääkö siihen koodata se sirukin?

                          Comment


                            #43
                            Vaikuttaisi siltä, että autoosi on jälkikäteen asennettu tuollainen keskuslukon kauko-ohjain setti. Tuollaista avainta ei ole C4:een saanut. Katsele takapenkin alle tai kuskinpuolella kojelaudan alle jos siellä killuisi jonkinlainen boxi.

                            C4:n ajonestolaitteen sirun voi kopioida lukkoliikkeessä uuteen avaimeen, sen verran yksinkertainen värkki vielä. Tuosta sun ohjaimesta puuttuu avain, mutta sen saa siihen yleensä tilattua noista liikkeistä jotka noita myy (avainaihio)

                            Comment


                              #44
                              Onko sulla B-pilareista ne pienet infrapunavastaanottimet. Kuvan säädin on radiokauko-ohjaukselle.

                              Lienee aivan viimeisimmät C4 radio-ohjauksella, -96 tod.näk. vanhemmalla infrapunalla.

                              Comment


                              • #45
                                En muista huomanneeni B-pilarissa mitään vastaanotinta. Akun vieressä on se alkuperäinen keskuslukituksen boxi. Kuskinpuolella kojelaudan alla tai sisällä ei näy mitään erikoista. En ainakaan ole huomannut, mutta täytyy tänään katsella tarkemmin.

                                Kojelaudan sisällä releiden vieressä on muutamassa johdossa rosvoliitin, josta lähtee muutaman sentin mittainen johdonpätkä joka loppuu sitten siihen, ei siis mene minnekään. Edellinen omistaja on ollut ilmeisesti jokin sähköinsinööri...

                                Mitenkäs muuten tuommoinen jälkiasennus kauko-ohjaus asennetaan alkuperäiseen keskuslukitukseen? Joskus katselin sitä keskuslukituksen ohjausboxia, kun ihmettelin että miksi se on täysin mykkä, niin kiinnitin huomiota yhteen lenkkiin, joka meni sen liittimen yhdestä navasta toiseen. Laittelen myöhemmin vaikka kuvan kunhan pääsen auton kimppuun. Pari kertaa sain pumpun hörähtämään, kun räpläsin sitä liitintä edestakaisin, mutta keskuslukitusta en saanut toimimaan. Ohjainkorin olen kolvin kanssa katsellut läpi.

                                Comment


                                  #46
                                  Sieltä takapenkin alta löytyy kaikki tarpeellinen. Elsan kytkentäkaaviosta tai vastaavasta löytyy pumpun piuhat ja niihin sai suht helposti kytkettyä jälkisarjan johdot. Takapenkin alla on tilaakin johon laittaa jos jotain ohjainyksiköitä pitää saada asennettua.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ei löytynyt mitään ylimääräistä boxia. Katsoin takapenkin alta, kojelaudan alta kuskin puolelta, hansikaslokeron alta ja takaa, konehuoneesta ja peräkontista.

                                    Sen sijaan lisää rosvoliittimiä löytyi...

                                    Comment


                                      #48
                                      Onko näissä ollut keskuslukitusta ilman kaukosäätöä ja olisi asennettu VDO Comfort lock tms?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tuosta kaukosäätimestä ei ole mitään käryäkään että minkä merkkinen se on. Ihmettelen hieman tuota kuorta, että sehän taitaa olla uudemmissa Audeissa alkuperäisenä samanlainen. Ilmeisesti niitä saa jälkiasennettuina sitten alkuperäisillä kuorilla. Tai sitten auton myyjä vaan tyrkkäsi kouraan jonkun rikkinäisen kaken mikä vaan ensimmäisenä sattu käteen osumaan :D

                                        Minkäslaisia keinoja ootte käyttänyt tuon piirikortin testaamiseen? Mulla on siis koko keskuslukitus täysin mykkä, pumppu ei edes hörähdä. Kahdesti olen saanut pumpun hörähtämään, kun räpläsin sitä liitintä, joka tulee ovilta ym. Mitä keinoja suosittelette tuon pumpun tarkistamiseksi/korjaamiseksi?

                                        Comment


                                          #50
                                          Tarkasta pumpun liittimet. Mulla aikoinaan urssissa samantyyppinen vika löytyi sieltä päästä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Audi A6 C4-korinen keskuslukon kaukosäädön muisti

                                            C4-koppainen Aeli vuosimallia 1996 onpi kulkine. Vieläkin on tallessa molemmat avaimet ja jouduin joku kerta parittamaan ne audon kanssa. Ainakin silloin se onnistui toinen avain virtalukossa ja toisella lukittiin kuskin ovi. Sen jälkeen kaukosäätö toimikin pitemmän tovin.

                                            Nyt parittaminen ei kuitenkaan jää pysyväksi vaikka mielestäni onnistuu. Uskoisin, että audon puolen jemmasähkö muistille on loppunut. Missä lienee tämä patteri audossa tai onko jotain muita syitä kellään mielessä ongelmalle? Avainten patterit pitäisi olla elossa.


                                            ps. Ajattelin kysellä helposti ensin Facebookissa, mutta ryhmään pääsy viipyy niin sama kysyä täällä.



                                            *lisäys*

                                            Hyvä ketju löytyikin ennestään. Patterit ei antaneet mitään kiksejä, kun varovasti suussani kokeilin. Toinen avain on vanhemmillani vara-avaimena. Sen pattereista en osaa sanoa. Myöskään digikamera ei kertonut signaalista vaikka hifilaitteiden kaukosäätimet näkyivät hyvin. Ensimmäisenä ostettava ökykalliita pattereita. Ainakin Motonetissä olivat viimeksi tyyriitä.
                                            Viimeksi muokannut hoffah; 9.10.2018, 17:42. Perustelu: Lisätietoa saatu ketjun lukemisesta.

                                            Comment


                                            • #52
                                              En ilmeisesti ollut malttanut parittaa viimeksi kunnolla. Tänään sain hankittua toiseen avaimeen uudet Vartan patterit ja tyhmemmän avaimen laitoin pitämään virtoja päällä. Pikkusen hoksailin parituksen logiikkaa. Ensin pistin oven lukkoon mekaanisesti avaimella. Sitten painoin avaimen nappia lähellä vastaanotinta ja sen jälkeen avasin oven mekaanisesti avaimella.

                                              Nyt yltää kaukoaukaisu huomattavasti pidemmän matkan, jopa viiden metrin päästä. Ennen piti olla alle metrin päässä. Apparin puolelta tosin ei toimi.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X