Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Eberspächer D4WSC lämmittimen toiminnasta kysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuossa pelkät koodit.
    Olis koko manuaali pdf:nä , mutta ei suostu foorumille tulemaan. Ilmeisesti liian suuri (6.5 Mt), vaikka liitteen latauksessa sanotaan, että max pdf:n koko 9.54Mt !

    Comment


    • #32
      Joo, eli koodi pitää paikkaansa. Eli joku imuilman moottorin kierrosluku liian alhainen?
      Voisko johtua ihan niinkin helposta "viasta" kun että toi imupuolen putki tai pakoputki ois tukossa?
      Joskus kun autonalla olen ryöminyt, niin on tullut suoristeltua noita putkia, kun joku lumipaakku tms. on rytännyt niitä.

      Kannattaisko samalla vaihtaa esim. hehku kun lämmitin on jo 3 talvea palvellut. Mikäli pääsee nosturille.

      Comment


        #33
        Kannattaa hommata tiivistesarja ja ottaa tuo koko vekotin auki ja putsata. Siitähän tuo vikakoodikin oletettavasti kertoo.

        Comment


        • #34
          manuaali

          Eber kyselytunti

          paljon savua = ilman puute
          vähän savua = löpön puute
          ei syty = hehku rikki ( sitten kun syttyy niin paaaljon savua)
          sammuu = liekkivahti noessa tai rikki
          sammuu ja vähän savua = ei saa löpöä isolle teholle (tiheämpi nakutus)

          Pakoputki tukossa, ilmaputki tukossa, vikakoodin mukaan ilmansaanti on se ongelma. 3v vanhassa ei pitäisi olla vielä mitään vikaa tai huollon/putsauksen tarvetta. Mitä enemmän polttaa isolla teholla, sitä paremmin toimii ja polttimen sisäosat puhdistuu. 5 vuotta meni edellisen kanssa ilman mitään vikoja, mitä nyt pari kertaa pakari sulateltu loskasta kun osoitti suoraan alaspäin.

          Insinööri aina haluaa ensteks purkaa kaikki ...
          Viimeksi muokannut ksarvala; 3.4.2013, 20:53. Perustelu: tapleetti ei pysy kirjootustahriss mukana

          Comment


          • #35
            Jahas, imuputkesta otin pätkän pois kun oli rytyssä ja takaisin kasaan.
            Vieläkin vähän tuntus, että jotain hämminkiä on laitteessa.... Tässä olis havainnollistavaa videota:
            http://sdrv.ms/10UGl8w

            Comment


            • #36
              Noniin, alkais aamut kylmenemään ja kiinnostus lämmittimen kunnostamiseen lisääntynyt.
              Aattelin, että korjais tuon imu ja pakoputken, niin mistä porukka on noita ostellut? Jos käy joku perus metallinen haitariputki, niin mikä kannattaisi laittaa?

              Comment


              • #37
                Imupuolella ihan sama mikä kunhan on riittävän pitkä ja saat tiiviisti klemmaroitua laitteeseen ettei vahingossakaan hori vesiroiskeita sisään, pakopuolella pitää kestää reilusti lämpöä eli metallinen. Ei nuo eroa mistään tavan kurkkuputkesta. Pakoputkeen kannattaa joku äänenvaimennin rakentaa, jos alkuperäistä ei ole saatavilla, muuten sitä ei jaksa kyllä kuunnella.

                Comment


                • #38
                  Noniin, otin molemmat putket irti ja koitin käynnistellä. Savusti hieman ja ja ei lähtenyt. Sitten bräkleeniä sumuttelin molempiin torviin ja paineilmalla koitin puhdistella röörejä.

                  Koitin käyntiin ja laite surisi, niin koputtelin kevyesti metalliputkella sitä ja sitten se "puhallin" alkoi pyöriä ja laite lähti tulille. Pyöri jonkun 10min kunnes sammu ja taas vikakoodi 30. Pari kertaa saanu sen hönkimään koputtelemalla ja silloin pyöriessään ei savusta, muutakun käynnistyksessä.

                  Mikä tähän nyt auttas?

                  Comment


                  • #39
                    Vikakoodi 30: Paloilmapuhaltimen kierrosluku ulkopuolella annettujen toleranssiarvojen.

                    Eli paloilmapuhallin, tai sen ohjaus tutkintaan.

                    Comment


                    • #40
                      Onko noita paloilmapuhaltimia kukkaan kotikonstein saanut elvytettyä? 160e noin taitaa uusi kustantaa... Ei viitsisi montaa kertaa tiivistesarjaa uudelleenkäyttää, jos ei kerrasta tule kuntoon.

                      Comment


                      • #41
                        Paloilmapuhallin, tiivistesarja ja hehkun sihti vaihdettu. Hinta posteineen yhteensä 207e.
                        Nyt näyttäis lämmitin toimivan, toivottavasti taas huolettomia lämmityksiä ja pitkään!

                        Kannattaa ehdottomasti ostaa se tiivistesarja, jos joutuu lämmitintä purkamaan. Ne vanhat tiivisteet oli kuin silkkipaperia siellä sisällä. Ihan riekaleiksi menivät irrotettaessa.

                        Pakoputkeksi käy motonetin Ø25mm alumiininen haitariputki, hinta 3,90e. Vaikka ei kestäiskään kauaa, niin tuolla hinnalla ton putken vaihtaa vaikka joka syksy.

                        Tässä pari kuvaa lämmittimen irrotuksesta, korjauksesta ja asennuksesta:
                        http://sdrv.ms/18fW9PL
                        http://sdrv.ms/1ePaFoD
                        http://sdrv.ms/19SoOh1
                        http://sdrv.ms/19SoS0p
                        Viimeksi muokannut valtsu; 14.9.2013, 20:10.

                        Comment


                        • #42
                          No nyt alkaa menemään tuon lämmittimen kanssa:
                          A) Hermot
                          B) Rahat

                          Lämmittimellä on ilmeisesti oma tahto, toimii sillon kun sitä huvittaa. Tänäaamuna olin ajastanut lämmittimen Easystart R+:lla 06:35 valmiiksi. 06:20 kattelin kakesta, että ei vieläkään ollut lähtenyt päälle. 06:25 laitoin sen manuaalisesti kaukosäätimellä lämmittämään. Noh, lämmitin alkoi tohisemaan ja ihmettelin, että onkohan tässä joku vika kun ei edes savuttanut voimakkaasti enää. Parin minuutin lämmityksen jälkeen vanha kunnon savustus taas alkoi. Kesken täyden tohinan päätti lämmitin sitten sammua vikaakodin 54 siivittämänä. Vaikka lämmitin varmasti oli syttynyt, senverran kova ussakka sieltä sisältä tuli ja pienenä poikanan on jo opetettu, että ei savua ilman tulta!

                          Sitten se ei enää lähtenytkään päälle.

                          Jos joskus saa sen pysymään päällä, niin silloin ei ilmastoinnin paneeli herää henkiin sisätiloja lämmittämään. Tämä on minusta outo juttu, kun sähköpuolen osiin ei ole koskettu millään tavalla ja ennen se on toiminut. Paloilmanpuhaltimen vaihdoin ottamalla vaan liittimet irti ja vaihdon jälkeen liittimet kiinni.

                          Mikä ihme sitä nyt vaivaa? Nyt jo mennyt 200e korjaukseen ja ei ole laite kunnossa. Alkaa tuntumaan siltä, että tilaan ebaysta uuden lämmittimen ja pistän sen sinne paikalleen. Ei tunnu kovin kannattavalta alkaa satojen eurojen osia tuohon uusimaan yksitellen...

                          Comment


                          • #43
                            Ilmastointi ei ainakana uudemmissa herää ennen kuin jäähdytysneste on tietyn lämpöistä, joten jos lämmitin ei lämmitä niin myöskään puhallin ei käynnisty. Näin siis jos on automaatti-ilmastointi.

                            Comment


                            • #44
                              Eikä se ole autosta/ilmastoinnista riippuvainen vaan lämmitin antaa puhaltimen herätteen vasta kun neste on lämmintä. Näin siis jos oikein kytketty, muitakin kytkentöjä olen nähnyt.

                              Comment


                              • #45
                                Joo. Sain tunnin pidettyä yksipäivä päällä sitä lämmitintä, kun ajattelin että se päästelisi vähän höyryjä. Neste oli lähes 90'c kun auton käynnnistin, eipä silti ilmastointi inahtanutkaan vaikka pitäisi ja ennen on toiminut. Paska mikä paska...

                                Comment


                                • #46
                                  Katsohan puhaltimen vaihtorele ja sulakkeet.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Pitää tarkastaa viikonloppuna; puhaltimen toiminta tällähetkelllä ongelmista pienin. Tänään soittelen tuonne eeperi.comin tekniikkaan että mitä tehään noitten muiden ongelmien kanssa...

                                    Comment


                                    • #48
                                      Noniin. Eilen purkasin lämmittimen taas osiksi. Eeperi.comin teknisen tuen ohjeiden mukaan puhdistamaan hehkun lisäilmareiät. Otin palopesän käsittelyyn ja kosaanilla lämmittämään ja tohottamaan niihin pikkureikiin tulta. Kohta olikin koko palopesä tulessa, kun karstat kärysivät pois. Kolmisen kertaa toistin operaation kunnes palopesä ei enää kärynnyt vaan pelkästään kosaanin sininen liekki tuli reikien läpi.

                                      Sisäilmapuhaltimen vaihtoreleen pohjaan sumuttelin elektroniikkasprayta, samoin kuin eberin kaikkiin liittimiin. Puhallin alkoi toimimaan ihan sillä.

                                      Nyt se tunnin tohis tuolla pihalla ilman savua! JEE! Toivottavasti toimii vielä huomennakin.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X