Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vanha vika: lämppäri ei heti käynnisty kovalla pakkasella??

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vanha vika: lämppäri ei heti käynnisty kovalla pakkasella??

    avaan tämän syystä että: kun pakkasta -15 ja päälle, lämppäri ei käynnisty kuin vasta 5-10 min kulttua auton käynnistyksestä. (aut.ilmastointi)
    ohjausyksikkö on totaalisen pimeänä. puhallin ei pyöri.
    hetken aikaa, kun moottori on lämmennyt, virrat tulevat ohjausyksikköön ja toiminta OK.
    kojetaulussa on lämpötilanäyttö, jossa on vain 3 viivaa silloin,kun ohj.yksikkö on pimeenä.
    arvaus 1: saksmanni laittanu jonkun pakkasviiveen laitteen käynnistymiseen???
    arvaus 2: joku lämpöanturi (ulko) antaa niin ihmeellisen lukuarvon(ääretön) että sotkee obd:n???
    onko kellään kokemuksia k.o asiasta???
    -30 pakkasta ja saa odottaa 10-15min :((

  • #2
    Itsellä tuo klima alkaa puhaltaan vasta kun kone hieman lämpiää, ellei pistä manuaalisesti puhallusta päälle. tuota taas en tiedä miksi sinulla on se koko laite pimeänä :-/

    Comment


    • #3
      klima totaalisen pimiänä. ei pysty ohjaamaan tai säätämään mitään.
      jonkin aikaa odotettua blink-->virrat tulevat ja laite toimii moitteettomasti.?.
      täytyis varmaan viedä "pajalle" ja seisottaa pakkasyön yli ja katsoa sitten vag-comilla,mikä mättää. sen jälkeen, kun virrat tulevat, obd:ssa ei ole vikakoodeja. kumma juttu.......

      Comment


        #4
        Mulla on täsmälleen sama vika kun lämpötila alkaa olla 20-25C pakkasen puolella. Ongelmaa ei ole jos käyttää eberiä ennen lähtöä. Itsekin olen vähän epäillyt että mahtaako ulkolämpötila-anturi temppuilla, koska ulkolämpötilamittariin tulee samat kolme viivaa kuin Kakellakin. Onko Kakella tullut asiaan selvennystä? Tuleekohan ulkolämpömittarin signaali ilmastoinnin ohjausyksikön kautta vai "suoraan"?

        Comment


        • #5
          ihanaa tavata "kohtalotoveri" :D no joo... ei ole vika selvinnyt vieläkään. todennäköisin mutu-syy saattaisi olla jonkin komponentin väsyminen tai kylmäjuotos kliman piirilevyllä. onhan tuo jo 3 vuotta tehnyt pientä kiusaa, mutta ei ole vielä vaivaksi asti. jos löydätte vian aiheuttajan-->pikafaksi mulle.

          Comment


          • #6
            Kyllähän se ulkolämpömittarin tieto tulee kliman kautta, ku ei lähde jäähdytyskään päälle jos alle 5 astetta. Voipi se puhalluksen alkaminen kestää -30 asteessa aavistuksen kauemmin ku -5 asteessa.

            Comment


            • #7
              Vois kyllä olettaa että jos joku anturin signaali on kateissa tai vääränlainen niin ei tuo boksi pimene täysin. Oliskohan ihan komponenttivika tässä lämmityslaitteen ohjausboksissa/näytössä. Voi olla kyllä joku juotosvikakin...kylmäsprayllä vois ehkä selvitä mikä siellä boksissa mättää jos vika nyt siellä on. Menipä mutuksi ..

              Comment


                #8
                Onko kenellekkään selvinnyt tuon ulkoläpötila mittarin näyttämä kolmen viivan arvoitus mitä se tarkoittaa tai mistä se johtuu?

                Comment


                  #9
                  Kyllähän se ulkolämpömittarin tieto tulee kliman kautta, ku ei lähde jäähdytyskään päälle jos alle 5 astetta.
                  Anturi on sama, mutta taitaa se kuitenkin haarautua jo keulalta. Tämän suuntaista tietoa sain merkkikorjaamolta kun asiaa tutkittiin.

                  Comment

                  Working...
                  X