Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8t -00 mittariston "nykiminen"

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 1.8t -00 mittariston "nykiminen"

Jokohan pirssiin tuli mittaristo-ongelma.Eilispäivänä istahdin autoon ja lattiamattoja puhdistelin,niin kuulostelin outoa napsetta.Volttimittari ja öljynlämpömittari ja tais muutkin mittarit nykiä ja heilua ihan ittekseen,ei ollu edes avaimet paikoillaan.Laitoin sitten avaimet ja virran päälle,kaikki toimi.Kävin ajamassakin,eikä ollu mitään hämminkiä.Mulla auto seisoo viikot,niin siinä on ollu vähän vaimea starttaus nopeus,ihan ku ois virrat vähänä.En ole aiemmin hoksannu tuota mittarihommaa,liekkö kauanki nykineet,purkaa tietenki akkua.Akku on puoli vuotta vanha,yuasa,edellinen kesti kuukauden,laittoivat takuuseen uuden.Saattas tietenki olla akkukin rikki,mun tuurilla.Pikkusen alhaalla oli yhdessä kennossa ominaispaino (1,25),muissa täydet.Niin oisko kokemuksia?Tuolla aiemmin oli juttua,mutta onko tapahtunut viime aikoina?

Eihän tuo mittariston viisareitten "nykiminen" nyt normaalia ole. Haiskahtaisi jonkinasteiselta maavuodolta...eli pieniasteiselta oikosululta siis.
    Selittäisi ainakin akun kypsymisen.
    Onko laturi tarkastettu, entä esim. moottorin maadoitukset...jännitteentasaaja ok?

Comment

mittaristo!

Saattoi löytyä vika!Katselin niitä akun ominaispainoja,niin rupesin laittamaan akkua lataukseen ja huomasin -kaapelin olevan aika löysällä!!No,akku oli yön latauksessa ja panin starttikuntoon vehkeet,eipä nyki mittarit enää.Tais olla se miinuskenkä sen verran heikossa kontaktissa,että aiheutti sen vian.Siinähän ois joululahjaa mulle,jos tuli pirssi kuntoon,ja halvalla:)

Comment

Tokihan se olisi varsin muikeata.
        Kannattaa tarkkailla tilannetta.
        Mittaa ihmeessä latausjännite noin alkuun...

Comment

mittaristo!

Eipä olekkaan ongelma kadonnu:(.Akku kypsyny taas(yuasa),jännitteet kohallaan,mutta ominaispaino ei nouse,lisäksi kennottain eri lukemat.Elikkä akku moro!Nyt ollu muutaman kerran,kun menny autoon,volttimittari ja öljynlämpömittari viisarit väärässä reunassa.Virrat päälle,ja kaikki ok.Tarkemmin katsottuani,oven aukaisu,panee viisarit liikkeelle.Tässähän syttyy kilometrit ja päivyri oven aukaisusta,sehän liene normaalia.Lienekköhän oven johdot murtuneet,ainakin yhdestä oli kuori rikki.Henkimaailman hommia!Onko muilla kokemuksia.Niin latausjännitteet on normaalit ja akun maadoitus ok.Vikamahdollisuuksia on tietenni:mittaristo tai johdot tai joku oven mikrokytkin.Pörhöllähän vaihtavat tietenkin kaikki.Eihän tuommonen sähköhäiriö tuhoa nuita akkuja,muuten auto pelaa.

Comment

mittaristo

No niin selvis vika!Mittaristo rikki.Pörhöllä testerissä ajettiin joku juttu ja se on siinä.Uusi mittari 661e+siihen asennus ja avaimien koodaus päälle,eli n.750ekeä.Ihanan kallista!!Mittariin kertynyt jo 147000km ja vm-00,eli paskan myivät!

Comment

Kun on noin ihanan halpaa taas, niin minä kokeilisin ottaa mittariston mikroskoopin alle ja kävisin hieman juotoksia läpi.
              Ei se mitään ota jos ei annakkaan.
              Kai olet kysyny jos Tepon kautta sais mittariston?

Comment

mittaristo

Olen jo alistunut!Mittari tilattu+ja vaihto-aikakin varattu:).En jaksa ruveta taisteleen vanhan mittarin kanssa.Tämä on helppo vaihtoehto,mutta kallis.Ainahan vanhan resun kanssa pitää varautua remonttiin.Huonoa tuuria,mutta alan jo tottumaan siihen:).Pääasia on,että vika löytyy.Tarkoitukseni oli asian julki tuodessani,että jos jollekkin muulle sattuu samanlaista,voisi käyttää tapaustani hyödyksi oman tapauksen ratkaisuun.Pahoittelen,kun valitin remontin kalleudesta,tämä asia on puolestani loppuunkäsitelty.

Comment

Pahoittelen,kun valitin remontin kalleudesta,tämä asia on puolestani loppuunkäsitelty.
                  En minä nyt missään nimessä v**tuiluna tarkoittanut, jos niin luulit.

Comment

Working...
                  X