Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Syynä hitauteen en sitä jaksa uskoa. Mikäli siellä ois huono liitos ja sikäli rajoittaisi virtaa, lämpenisi kytkin vimmatusti ja sulaisi lopulta toimimattomaksi.
No minäkin vähän kärsin alitehoisesta sähkökitarasta, joten otanpa viikonloppuna mittarin ja katson paljonko lasille tulee voltteja. Pannaan rele väliin, jos tuntuu tarpeelliselta ja kestäähän sitten ainakin kytkin pitempään.
Perskeles ku ovat tehneet surkeat audin käsijarrusta ja takalasin lämmittimestä. Naapurin tojota corollassa molemmat ovat esimerkillisen hyvin toteutettu. Käsijarru vetää renkaat kevyesti asfaltilla lukkoon 40 vauhdissa ja lasin lämmitin sulattaa lasin varmasti alle 10min ihan kokonaan :)
Mutta ajettavuus onkin sitten ihan arsesta verrattuna omaan audiin.. :>
Itse takalasin paiston kytkin ei kärähdä, vaan yleensä kytkimelle tulevasta liittimestä löytyy heikoin lenkki -> puh pah pelistä pois pahalta haisevana. Olen monta nähnyt joissa on originaali pistoke korvattu kasalla ampi-liittimiä jotka nekin kestävät vain jonkun vuoden. Suosittelen Lötköissä ja kasikympeissä relettämistä valveutuneille auton käyttäjille ;)
Mittasinpa vihdoin tuon jännitteen takalasinlämppäriltä ja siinä 12 V nurkilla se oli, joten innostuin releen asennukseen. Ensin mietin sitä jonnekin keskikonsolin uumeniin, mutta sitten muistin, että tavaratilaan tulee akulta joutilas syöttökaapeli, joka aiemmin meni vetokoukulle.
Siispä etsimään lämppärille menevää piuhaa, ja sieltähän se kuskin puolelta löytyy, tuo valkoinen tuossa keskellä: http://www.ag.fimug.fi/~timo.nurmi/audi/johto.jpg
Ja kun hattuhyllyssä oli valmis reikäkin 6,5 mm peltiruuville, oli tämä oivalllinen paikka releelle: http://www.ag.fimug.fi/~timo.nurmi/audi/rele.jpg
Niinpä homma oli valmis ja jännite nousi n. 10%. Enää puuttuu pakkanen, että pääsen näkemään vaikutuksen tehoissa. Ainakin lämppärin kytkin pääsee nyt helpommalla kun ruokkii vain peilejä ja relettä.
Siinä samalla sitten innostuin selvittämään, mikä vaivaa tavaratilan valoa. Kytkin ja lamppu oli jo aiemmin tsekattu toimiviksi, joten saranaputkesta tuleva piuhanippu auki ja sieltähän se vika löytyi: http://www.ag.fimug.fi/~timo.nurmi/audi/piuhat.jpg
Seuraava projekti onkin sitten tavaratilan valon tehon parannus.
Comment