Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 Airbag-ratti suoraan?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4 Airbag-ratti suoraan?

    C4- koppaisesta A6:sta vaihdoin raidetangonpään, niin meni ratti 30-40 astetta vasemmalle vinoon. Olenko käsittänyt oikein että bägirattia ei voi/saa laittaa suoraan "perinteisesti" ratin irroittamalla?

    Lainaus toisesta keskustelusta: "Kierukan asento sitten ei saa muuttua, muuten voi mennä rikki kun seuraavan kerran veivaa ratin laidasta laitaan"

    Olen hankkinut auton hiljattain ja ajattelin ensin "kuunnella" alustan kuntoon ja sitten vasta teettää pyöränsuuntauksen. Alla laitoin huonot renkaat jotka sietävätkin kulua. Ainakin toisessa koiranluussa takana (ovh.120e) näyttäisi olevan jotain purkkavirityksiä.

    Uusi raidetangonpää on motonetin merkitön harakiri. Voiko se olla väärän pituinen tms. kun noin paljon meni ratti vinoon? Kiersin uutta osaa yhtä paljon kiinni kuin vanhaa auki ja säätö oli aivan yhtä puuta, eli se ei ole pyörinyt.

    Toinen kymysys: Pesin alustaa summassa painepesurilla ja orkkishälyttimen summeri vaikeni vasemmasta takakulmasta. Onko asiolla yhteyttä toisiinsa, eli missä ämyri tarkalleen ottaen sijaitsee?

    #2
    Ei kannata jättää aurauskulmia sen varaan, että on kiertänyt uuden osan samalla lailla kiinni. Eroja voi aina olla eri osien välillä. Kuten huomaat. :)

    Ei muuta kuin pyöränkulmien säätöön niin tulee rattikin samalla suoraan.

    Comment


      #3
      Tai säädät sitä vaihtamaasi päätä siten, että ratti on taas suorassa. Tämä siis jos pyöränkulmat ovat olleet kohdallaan ennen pään vaihtamista.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja epe
        Lainaus toisesta keskustelusta: "Kierukan asento sitten ei saa muuttua, muuten voi mennä rikki kun seuraavan kerran veivaa ratin laidasta laitaan"
        Järjen mukaan tuntuisi, että ratin ääriasennot ei sais muuttua paljon, koska juuri niistä on se kierukan ehjänä pysyminen kiinni - ja samalla kun ajattelee, että kierukan toinen pää on ratissa itsessään, niin ei pitäisi olla eroa, millä tavalla saa ratin takaisin suoraksi, kunhan ne ääriasennot säilyy suunilleen samoina.

        Comment

        Working...
        X