Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

t89 matkamittari

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• t89 matkamittari

Lueskelin kaikki mittareihin liittyvät aiheet läpi, paljon tiukkaa asiaa selkeästi esitettyinä ja hyödyllisiä linkkejä.. Benssa-anturin sain jo fiksattua, ja toistaiseksi on toiminutkin. (tässähän tuntee ittensä oikeen asentajaksi ;))

Itse asia on se kun kilometrit ei mittaritaulussa juokse, eikä edes kävele. Mittaristo oli kourassakin ja tinailin siihen liittyvät liitokset uudelleen läpi, tuloksetta. Nopeusviisari kyllä pelaa normaalisti ja tuonnin jälkeen (syyskuu) on kokonaista 18,8 kilometriä ajettu, siis tripin mukaan. Eli jossain vaiheessa se on pari kertaa pyörähtänyt. Eikö lukemia pyörittävä moottori olisi tällöin kunnossa, mutta saa vain harvoin virtaa? Mihin vievät musta ja sininen piuha ko. mokkulasta? Ei tullut tutkittua liian tarkkaan. Josko niiden päissä olis ollu kontaktiongelmia. Signaali mennee ensin viisarille, josta piirilevyä myöten matkamittarille?

On kyllä naurettavan helppo pistää paremmat lukemat mittariin, ei tarvi edes porakonetta. Itse pistin heti parikymppiä lisää kun oli niin vähän :)

Matkamittarin moottoria ei varmaankaan saa mistään irto-osana, mutta saiskohan edes jotain koko mittaristoa pienempää kokonaisuutta? Romikselta turha hakea, sama ongelma varmaan monessa.

Tai voisiko moottoria testata esmes yleismittarilla tai antamalla sille jonkin sortin virtaa? Ei olis kellään ehjää kapinetta halvalla?

Mulla oli samanmoinen ongelma taannoin. En oo nyt ihan varma ymmärsinkö oikein, mutta oot purkanu mittarin niin pitkälle että sulla on ollut matkamittari ja sen moottori+piirilevy kädessä? Jos oot tehny näin niin tää ei välttämättä auta.

Mulla ongelmana oli yksinkertaisesti matkamittarimoottorin irtoaminen piirilevystä (ei olla tarvinnu kun aivan pienet hiusmurtumat, niin oli lakannu toimimasta) Purkasin oman mittariston paloiksi ja vein matkamittarin ja piirilevyn kotipuolessa paikalliseen tv-huoltoon ja voilà. Kustannuksia 2?. Kannattaa kuulemma myös tarkastaa siinä matkamoottorin piirilevyllä olevien kondensaattoreiden toiminta ja jos siitä löytyy vika niin tarkasti numero talteen ja ostamaan identtistä. Niissä on paljon eroja jopa vuosimallien sisällä.

Toivottavasti näistä on apua.

Comment

Working...
    X