Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voiko Audin Navi plussan painikkeita korjata

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Voiko Audin Navi plussan painikkeita korjata

    Minulla on Audissa (A6 2.5 TDI Avan Quatro 2002) alkuperäinen Navi plus laitteisto, jossa on radio, CD vaihtajalla, TV ja Navigointi. Nyt sitten vain se kaikkein tärkein painonuppi meni epäkuntoon. Eli kiertokytkin toiminto pelaa, mutta painaminen ei tuota tulosta. Tuota painotoimintoahan tarvitaan melkein kaikkiin tärkeimpiin hommiin eli turvakoodin syöttö, asemien vaihto, navigoinnin osoitteen syöttö jne.

    Onko kellään kokemusta, että onko vika korjattavissa vai onko ainoa vaihtoehto, että uusii koko laitteiston? (tiettävästi suoraan Audilta ostettuna hinta noin 2000 ? + asennus, E-Baystä saisi varmaan halvemmalla).

    Eli tuossa vielä kuva kyseisestä rikkinäisestä nupista:

    #2
    En oo ite kyseistä laitetta avannut, mutta eiköhän kyseessä ole ihan yleisesti käytössä oleva "rotary encoder" painonapilla. Oon noilla nappuloilla tehny jotain omiakin projekteja. Ei oo paha homma kolvata siihen uutta. Uus osa maksaa alle 10?. Enemmän varmaan vie aikaa avata toi Navi.

    Comment


      #3
      Nyt tilanteeni vaikuttaa hyvältä. Vein laitteen Helsinkiin Elfan huoltoon, joka on valtuutettu Blaupunkt huoltaja Suomessa. Ottivat Navin vastaan neljä päivää sitten ja nyt on tulossa takaisin korjattuna. Hinta napin vaihdosta 150 ? töineen ja osineen. Samalla puhdistivat Navin CD-aseman. Audilla vaihto-osa olisi maksanut 2000 ? ja heidän mukaansa laitetta ei voi huoltaa Suomessa (eivät tainneet tarkistaa asiaa kauhean pitkälle). Et semmosta.

      Eli jos tuo vielä takaisin autoon laitettuna toimii, niin lopputulos on enemmän kuin tyydyttävä.

      Comment


      • #4
        Minun Navissa on vastaava vika. Vein laitteen Elfan huoltoon, mutta sanoivat että laite on lähetettävä Saksaan. Hinta tuollainen 700 eur.

        Onkohan joku saanut asian hoidettua muulla tavalla (=halvemmalla)?

        Comment


        • #5
          Itsellä kokemusta noista rotary encodereista sen verran, että kahdesta pioneerin vahvistimesta olen korjannut volumesäätimen puhdistamalla encoderin. Sisällä oleva rasva oli molemmissa mennyt kontaktipinnalle. voisiko Navissa olla samanlainen ongelma?

          Comment


            #6
            Mulla on varaosa siihen ja Voin helsingissä korjata. Eiköhän alle satasen päästä, jos vika on nappulassa. Profiilin mailiosoteeseen voi ottaa yhteyttä.

            Comment


              #7
              Pieni korjaus:
              Ei ole meillä enään mitään tekemistä tuon huollon kanssa.
              Se huolto on yritys nimeltä Simson Huoltopalvelu Oy.

              -Mikko/ELFA

              Comment


              • #8
                Kiitokset Akille! Navi toimii taas.

                Comment

                Working...
                X