Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ainakin lötköissä(vm.-89 ja -90)saa säädettyä,kun purkaa mittariston ja sitten ottaa vaan nopeusmittarin käteen ja kääntää viisaria haluttuun suuntaan.Ainakin minulla on just kohdallaan vakiorengastuksella,kun katsoin,että neula menee max.lukemasta saman verran yli,mitä jää nollasta vajaaksi.
Ja on siellä satkun mittarissa vastus, jota vaihtamalla näyttämää voi kalibroida. Taisi olla alunperin 51 ohmia ja niin että suurempi vastus pienentää näyttämää. Netistä löysin ohjeen ja on se varmaan vielä jossain kun oikein kaivelen.
tuolla vastuksella taisi saada säädettyä "gainia" eli virhettä joka kasvaa nopeudenkin kasvaessa. Viisarin asentoa muuttamalla sitten "offsettiä", eli jos heittää aina saman verran. Yleensä kyllä virheessä on molempia.
Oliko kokeellisesti havaittu 54 ohmia parhaaksi, jos muistelen oikein? tai toisinpäin...
Säädin mb c, mittarivirheen nula ja lasi poissa, tom tomin näyton mukaan neula oikeeseen kohti ajon aikana ja mittarivirhe katosi. 60,80, 100 alueella. Ainakin suurin pirtein oikein oli aijemmin n15 km/h liijan vähän
Comment