Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Automaatti-ilmastoinnin toiminta Eberin kanssa?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Automaatti-ilmastoinnin toiminta Eberin kanssa?

Asensin autoon Eber Hydtronic D 5 W/S:n ja Easy Start+- kauko-ohjaimen viime viikonloppuna ja nyt en saa niitä toimimaan automaatti-ilmastoinnin kanssa. Lämmitin toimii normaalisti muuten, mutta ei osaa automaattisesti hakea valmista asetusta automaatti-ilmastoinnista. Esim. jos jätän ilmastoinnin kylmimpään mahdolliseen asentoon, niin lämmittimen käynnistyttyä ilmastointilaitteesta alkaa tulla kylmää ilmaa eli ilmastointilaiteeseen jää ne asetukset, jotka olen sinne jättänyt sammuttaessani auton. Onko kenelläkään teistä Eberin omistajista ollut vastaavaa ongelmaa? Käsittääkseni automaatti-ilmastoinnin pitäisi hakea oikea lämpötila ja muut asetukset automaatisesti, kun Eberin Easy Start+- kauko-ohjain on kytketty automaatti-ilmastoinnin D1-napaan ja releen 86 liittimeen merkkikohtaisten ohjeiden mukaan. Olen tarkastanut kytkennät useaan kertaan ja ne ovat ohjeiden mukaiset.

Ajattelin käydä luettamassa vikamuistin automaatti-ilmastoinnista ja Eberistä ja katsoa olisiko tästä apua. Haluaisin vain tietää tarvitseeko minun aina sammuttaessani auton ohjelmoida automaatti-ilmastoinnin lämpötila-asetus täysille, puhallin asentoon 1 ja puhallus tuulilasiin, vai automaatti-ilmastoinnin tehdä se itse edellä mainitulla kytkennällä?

Säätö

Minusta se on parempi että säätää molemmat manuaalisesti niin tietää mitä edessä odottaa, esim.( Tyhjä akku) jos puhallus täysillä automaatisesti. Tapauksessasi taitaa olla vielä se että ilmastointi on manuaalilla koska olet säätänyt sen kylmimmileen.

Comment

Vuosimalli ei selvinnyt profiilista ...

Uudemmissa menee automaatille, +22°C, 4 palkkia puhallusta. Siitä voi sitten nostaa tai laskea kun pelit on käynnissä, mutta tuo on aina oletuksena kun remote-nastasta käynnistetään ilmastointi. Eberihän ohjaa sen käyntiin vasta kun vesi on olikos se 20 asteista. Eikä pitäisi tarvita releitä.

Comment

Korimalli C4 ja vuosimalli 1997.

Comment

Ei kai noin vanhassa oo mitään automaatti asetuksia, ei ainakaan mulla ole ja periaatteessa sama auto ja sama lämmitin/kauko-ohjain/ilmastointi.

Comment

Autoilmastoinnin ohjauspaneelin takana on yksi nasta (muistaakseni D1), johon kytketään eberiltä tuleva piuha. Ainakin mulla eberi ohjaa autoilmastointia moitteettomasti tuon yhden piuhan kytkemisen jälkeen.

Comment

Selvisi, ettei tässä mallissa tosiaankaan ole ilmastoinnin automaattiasetuksia, vaan ilmastoinnin joutuu aina säätämään erikseen manuaalisesti. Eli on laitettava lämmöt täysille, puhallin ykköselle ja puhallus ylös. Huomasin myös, että jos haluaa pitää Eberiä päällä ajon aikana saadakseen lämmöt nopeammin nousemaan normaalitasolle, niin automaatti-ilmastoinnin lämmönsäätö on pidettävä kummimmillaan. Muuten lämmönsäätöventtiili ahdistaa virtausta sen verran, että Eberistä katkeaa virta automaatitsesti.

Comment

Tuota tuota. Eiköhän autossasi ole lämmönsäätöläppä, ei hanaa. Alipaineella toimiva hana voi olla lisäksi, mutta se vedetään kiinni, vain jos tilataan täysin kylmää.
                Lisäksi kohdelämmön valinnalla ei pitäisi olla väliä onko täysillä vai esim 21 astetta. Sehän automaatin hienous juuri on. Mahtaako se olla aivan järjissään se ilmastointi? Vikakoodeja?
                Huomaa myös että tavallisesti se ei halua alkaa puhaltamaan heti vaan vasta, kun vesi on sen mielestä sopivan lämmintä.

Joku nyt ei käy oikein järkeen.

Onko sisäohjaus nyt tosiaan kytketty oikein eli vaihtorele sulakkeen 11 ja puhaltimen väliin mustasiniseen johtoon ja lisäksi ko. releen vetovirta haaroitettu ilmastointiyksikön d1 nastalle?

Easystartilta ei kytketä mitään mihikään muualle kuin eberin johtosarjaan ja sen omille antureille jne. Se ilmastointiyksikön sähkö tulee releen vetovirrasta eli nasta 86 mustapunainen pitää haarottaa sinne.

Comment

Kytkentä on juuri kuten kuvasit.
                  Vikakoodeja ei ole automaatti-ilmastoinnissa eikä eberin järjestelmässä.
                  kuinka lämpöiseksi auton mittarin mukaan teillä lämmöt nousee eberin lämmittämänä ennen kuin eber katkaisee lämmittämisen ja menee vahti tilaan. ( ajastin tulee olla säädetty niin, että lämmitin on koko ajan päällä, eikä ole rajattu esim. 30 min.)
                  Itsellä noin +60 astetta. Mutta ei kuitenkaan lähelle normaali 90 astetta?
                  Olen kyllä ilmannut järjestelmän lämmityslaitteen ylimmästä letkusta olevasta ilmaruuvista. Eli ilmaa järjestelmässä ei ole.
                  Kuitenkin se asetus minkä jätän automaati-ilmastoinnin näyttöön lähtee päälle eberin käynnistyessä. Olipa se sitten, vaikka 18 astetta niin samaa se puhaltaa ja samalla nopeudella minkä on jättänyt. Eli se on itse muistettava laittaa miksi haluaa.

Comment

Working...
                  X