Eli ongelma olisi seuraavanlainen. Profiilinmukaiseen autooni on joskus aikoinaan joku vaihtanut ajotietokoneettoman mittariston ilmeisesti hajonneen alkuperäisen tilalle. Nyt sain hankittua ajotietokoneellisen 200:sen mittariston, ainoana ulkoisena erona omaani on nopeusmittari, joka on 280:een asti kun entinen oli 260:een, ja tietysti uudesta löytyy ajotieskari.
Tämä ajotietokone vaan näyttää kulutukset järestään yläkanttiin, sillä kokemuksesta tiedän, että keskikulutus ei ole siellä 19l/100km paikkeilla. Maantieajossakaan en tietokoneen mukaan päässyt alle 13l/100km. Eli onko ajotietokone jotenkin "kalibroitavissa" eri moottorille, vai miten tuon saisi näyttämään oikeita lukemia? Mittariston ylälaidassa on kaksi erillistä säädintä, toisessa yksi kytkin ja 6 asentoa, toisessa taisi olla 3 kytkintä ja jokaiselle 2 asentoa. Voiko noilla kertoa ajotietokoneelle minkälaisessa vehkeessä se on kiinni? Vai onko vika siinä "koodilevyssä", eli piirin palasessa mikä on kiinni mittariston nurkassa?
Tämä ajotietokone vaan näyttää kulutukset järestään yläkanttiin, sillä kokemuksesta tiedän, että keskikulutus ei ole siellä 19l/100km paikkeilla. Maantieajossakaan en tietokoneen mukaan päässyt alle 13l/100km. Eli onko ajotietokone jotenkin "kalibroitavissa" eri moottorille, vai miten tuon saisi näyttämään oikeita lukemia? Mittariston ylälaidassa on kaksi erillistä säädintä, toisessa yksi kytkin ja 6 asentoa, toisessa taisi olla 3 kytkintä ja jokaiselle 2 asentoa. Voiko noilla kertoa ajotietokoneelle minkälaisessa vehkeessä se on kiinni? Vai onko vika siinä "koodilevyssä", eli piirin palasessa mikä on kiinni mittariston nurkassa?
Comment