Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin läppämoottorien sopeuttaminen

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ilmastoinnin läppämoottorien sopeuttaminen

Voisiko joku vääntää rautalangasta ohjeet miten nuo ilmastoinnin läppämoottorit sopeutetaan vag-comilla.
    Olisi projektina etsiä ne läppämoottorit ja putsata jos vaikka saisi jälleen ohjaamoon muutakin kuin kuumaa ilmaa.
    Ja tietenkin vinkkejä voi antaa projektiin. Kyseessä on siis tuollainen vikakoodi
    01271 - Positioning Motor for Temperature Flap Motor (V68)

Lueskelin kyllä jo nuo kaikki aiemmat keskustelut aiheesta, mutta tuosta läppämoottoreiden sopeuttamisesta ei löytynyt ohjeita.

Mene VAG-COMilla HVAC moduliin, (nollaa ensin vikakoodit) ja sieltä basic settings valikkoon. Muistaakseni kun valitset kentän yksi, niin se alkaa säätämään läppiä. Sitten kun arvoiksi tulee nolla homma on valmis. Sitten vaan tarkistat vikakoodit uudestaan mitä sieltä löytyi.

Nuo vikakoodit ei välttämättä ilmaannu jos noita perusasetuksia ei tee.

Comment

No niin nyt tuli läppämoottori purettua ja huollettua.
      Nyt saa taas hyttiin muutakin kuin kuumaa ilmaa.

Se vain ihmetyttää kun täälläkin foorumilla käsketään kokeilla moottorin toimintaa 9V patterilla. Moottorissahan lukee 7V ja kun mulla oli sopivasti säädettävä jännitelähde niin kokeilin lykätä moottorille tuon 7V putsaamisen jälkeen. No sehän oli yhtä eloton kuin ennen putsaamistakin vaikka sainkin putsaamisella moottorin resistanssin nousemaan n. 3ohmista tuonne 15-20ohmiin mikä se käsittääkseni kuuluisi ollakin. Olin jo etsimässä uutta moottoria elektroniikkakaupoista, kun ajattelin että saisiko sen käyntiin pienemmällä jännitteellä. Laitoin ensin 1.5V, mitään ei tapahdu, mutta kun jännitteen nosti 4.5V niin moottori alkoi pyörimään iloisesti.
      Ja jos saksalainen insinööri on ollut looginen, niin tuolta säätöyksiköltä tulee todennäköisesti 5V moottorille. Joten ainakin itse en suosittele noiden testaamista 9V patterilla vaan vaikka 4.5V patterilla.

Ja tottakai projektin edetessä ilmaantui uusia ongelmia. Lämppärin puhallin alkoi resonoida suurilla kierroksilla, ihan kuin se ei olisi tasapainossa tai jotain. Onkohan kellään ideoita mikä tuossa voisi olla. Yritin ottaa moottoria pois, mutta bägin joku tukirauta on tiellä niin en uskaltanut purkaa pidemmälle.
      Vika ilmaantui yhtäkkiä, kun vag-comilla ohjailin tuota ilmastointia. Mikähän tuohon on iskenyt?

Comment

Itsekin haluaisin tietä että uskaltaako niitä bägin alla olevia tukirautoja lähtee purkamaan kun pitäs saaha se puhallin irti ja uusittua hiilet kun ovat luultavasti menneet koska puhallin ei aina lähde pyörimään mutta kun sinne haskalokeron alle kopauttaa niin sitten se herää henkiin....!!!

Comment

Joo kyllä ne tukiraudat uskaltaa purkaa itse purin siitä 2 rautaa jotka olivat tiellä ja kolmannen sai käännettyä sivuun kun otti ne takimmaiset pultit irti ja löysäsi hanska lokeron puoleista pulttia ja käänti sivuun...
          Puhaltimeen uusin hiilet niin taas pyörii oikein hyvin....!

Comment

Itse menin HVAC kohtaan - basic settings - ja yritin laitta 001 kenttään mutta sanoi "error". Mistähän johtuu?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja AAQS Näytä viesti
              Itse menin HVAC kohtaan - basic settings - ja yritin laitta 001 kenttään mutta sanoi "error". Mistähän johtuu?
              Kaverin passattia tuossa ihmeteltiin, kun ei tule lämmintä kabiiniin. Niin yritettiin vähän tutkia tuon sielunelämää vagcomilla, mutta miksiköhän minullakin ilmoitteli 001 kenttään menon jälkeen "Error: Group 001 Not Available"

Tuliko tehtyä jotain väärin vai missä vika?
              Viimeksi muokannut jaolpi; 1.12.2010, 16:01. Perustelu: tarkentelin vikailmoitusta

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                Mene VAG-COMilla HVAC moduliin, (nollaa ensin vikakoodit) ja sieltä basic settings valikkoon. Muistaakseni kun valitset kentän yksi, niin se alkaa säätämään läppiä. Sitten kun arvoiksi tulee nolla homma on valmis. Sitten vaan tarkistat vikakoodit uudestaan mitä sieltä löytyi.

Nuo vikakoodit ei välttämättä ilmaannu jos noita perusasetuksia ei tee.
                yritin mennä tuohon hvac moduuliin ni pukkas tämmösen tekstin "too many communications errors to continue" olis kokeillu tuota läppämoottoriden sopeutamista ku tuntuu että vois kuumempaaki pukata mitä se tällä hetkellä puhaltaa.

Comment

Working...
                X