Eli, kaveri kaipailis tuollaista kaapelia a4 audiin, '98 tdi, mistä saisi hommattua, ja mitä kaikkia ohjelmia tuohon liittyen saisi, esim jotain diagnostiikka ohjelmia yms?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS-kaapeli (VAG-COM)
Collapse
X
-
http://www.ross-tech.com - Tuolta varmaan saa alkuperäiset piuhat halvimmalla, valmistaja kun on.
Helpoiten voisi saada tuolta, eli saattaa olla varastossa:
http://www.coremotorsport.com/
Jos ostat valmiin kaapelin, HEX-COM saattaisi olla hyvä vaihtoehto, sillä kyseinen palikka toimii dongelina VAG-COM ohjelmalle, eikä sitä tarvitse silloin erikseen rekisteröidä
-
Comment
-
-
Sain eilen kaapelin Tampereelta. Netistä RossTech:n sivuilta ohjelma. Sitä vanhaan läppäriin asennettaessa kolmen vuoden takainen F-prottti keskeytti asennuksen virusepäilyn vuoksi. En saanut asennettua ennenkuin poistin F-protin kokonaan. Viruksia miettien kaapeli autoon kiinni ja virrat päälle. Ohjelma (freeware) toimi lähes moitteettomasti, mitä nyt kolme kertaa kaatui viiden minuutin sisällä. Onneksi mittaristoon ei tullut virusvaroitusta ;)
Comment
-
VAG-COM ja kaapeli tuli kanssa hommattua, mutta eipä onnistunut A4 B5 audin kielenvaihto sitten mitenkään.
T4 transporterin huoltovälien nollauskin jäi tekemättä.
Just mun tuuria...
Comment
-
Kaapeli toimii moitteetta sekä oman S2:sen, että isäni A6:sen (C4) yhteydessä. Kaapeli on halpa, oikein tyylikkäästi toteutettu ja tekijän kanssa asiointi kaikin puolin mukavaa ja asiallista. Eihän tuo tietenkään mikään Hex-Com ole, mutta omien tähänastisten kokemusten perusteella voin tuota suositella.
Comment
-
Eikö helpoin ole hommata jokin "yleismallin" liitinpari ja liittää toinen liitin kiinteästi kiinni auton liitinpotikkaan lyhyillä johdoilla ja toinen pää kaapeliin abikojen tilalle. Sopivan pitkillä johdoilla saa sitten liittimen jonnekin paremmin saataville, esim hanskalokeroon. Tilasin itsekin kaapelin tänään, ja en kyllä aio kuin kerran repiä mattoja sivuun tuon piuhan takia. Kun sitä kaapelia kuitenkin ainakin alkuun pitää joka päivä kokeilla ja testailla =)
Comment
-
Ainakin ABY-koneisissa S2:ssa ja A6-mallin C4:ssa on nuo liittimet konehuoneessa olevassa sulakerasiassa, joten mitään mattoja ei tarvitse repiä irti.
Mutta kyllä minullakin on jo nuo K- sekä L-linjat vedettynä ohjaamoon ja odottamassa OBD2-pistorasian asennusta. Piuhaan tuleva OBD2 liitinkin on jo varastossa. K- ja L- linjat saa ainakin S2:ssa todella kätevästi vedettyä sisätilaan, sulakerasiassa niille on jo valmiina ruuviliittimet.
Vielä pysyttelen noissa abikoissa kun haluan että tuota kaapelia voi käyttää molemmissa ym. autoissa.
Comment
-
Vanhempiin Audeihin 2x2 vag-com adapteri (uudempaan vag-com adapteriin liitettävä muuntoplugi):
2 x 2 Adapterkabel ( VAS-5051-2 )
http://www.muleit-elektronik.de/pd11...?categoryId=13
http://www.muleit-elektronik.de/
email: a.muleit@t-online.de
Hinta Suomeen rahteineen 24eur
Comment
-
audipeku
www.jaripetteri.net/netstore
tuolta tilattuna n. 50 eur kumpi kaapeli vaan
ross tech in sivuilta saa vag com:in ohjelman millä vikamuistin luku onnistuu...
tarvitset vain kannettavan tietokoneen, jaripetterin sivuilla on myös ohjeita
Comment
-
Laitoin eilen Ross-Techille tilauksen KEY-USB:stä ja hinta postikulujen kanssa $294 eli n. 235?. Tuosta siis puuttuu mahdolliset tullit.
Comment
-
Vanhempiin Audeihin 2x2 vag-com adapteri (uudempaan vag-com adapteriin liitettävä muuntoplugi):
2 x 2 Adapterkabel ( VAS-5051-2 )
http://www.muleit-elektronik.de/pd11...?categoryId=13
http://www.muleit-elektronik.de/
email: a.muleit@t-online.de
Hinta Suomeen rahteineen 24eur
Comment
-
Hyvin paljon. Ja helposti jopa liikaa. Säädin Golfin mittariston varoitusvaloja ja nyt jarrupalojen kulumisen varoitusvalo palaa loputtomasti. Homma eteni näin:
1. Tarkistanpa varoitusvalojen tilan ja mahd. toimivuuden (eli jarrupala-, turvavyö- ja lasinpesunesteenvalot)
2. Turvavyön varoitusvalo ei ollut päällä. Laitoin päälle. Jaa, ei näytä olevan turvavyössä kytkintä joten valo pois turhaan käynnistyksen yhteydestä palamasta.
3. Mites jarrupalojen valo? Kokeillaan. Ei ollut päällä. Laitoin päälle ja piipauksen kera jäi palamaan. Kiva. Pieni kurkistus jarrupaloihin vielä varmuudeksi, mutta pintaa oli riittämiin kaikissa. Eli vilkuttelee miten sattuu, otetaan pois.
4. Piippaus lähti, valo ei :)
Ja hauskinta on se, että kyseiselle valolle ei taida olla edes mitään funktiota. Ohjekirjassakaan kun ei koko valoa edes mainita. Nyt sitten palaa keskellä mittaristoa jatkuvasti varoitusvalo. Lötkössä tuli jo tarpeeksi tapeltua kulumisanturin valon ja johtojen kanssa. Ei enää, kiitos.!
Comment
Comment