Riippuu kovasti siitä, mitä arvoa ja mihin yrität säätää. Ross-Techin sivuilta löytyy useimmiten kaikki tarvittava. http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/index.html
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS-kaapeli (VAG-COM)
Collapse
X
-
-
Ebayssa näytti olevan VAG-COM USB kaapelin KKL-interfacella .Dual-K line compatible with version 409.1.
"Buy it now" hinta 10,97 usd + rahti muualle maailmaan 14 dollaria.
Alle 20 euroa ei olis paha hinta jos olis tarvetta uudemmalle kaapelille.
http://tinyurl.com/y6xzpm
Comment
-
lite
Kiinnostaisi tämä vag-com piuhan ja softan hankinta. Osaako joku sanoa tuosta Oswaldin ebay linkistä, mikähän mahtaisi olla oikea -04 A-nelkkuun?
Itse kun silmäilin, en huomannut muuta kun usb/sarjaportti eron, sekä eri kieliversioita. Täytyy siellä olla muutakin eroa, kun hinnat poikkeavat toisistaan.
Comment
-
lite
-
JE83
Osaako joku kertoa käykö tällänen kaapeli usb-obd2 80 Audiin, vm. -90.
Sharonissa vm. -98 käytetty aikasemmin. Jollei niin mistä sais edullisesti ilman kolvausta, läppärissä ei ole kuin usb. Muuta en tarvis ku et pystyis vikakoodit lukemaan.
Comment
-
Comment
-
-
No saako tota ohjelmaa jostain free ware:na? jos saa niin laittakaa linkki ku en itse löydä. Tai jos joku haluais laittaa mulle sen ihan Ware versiona
Comment
-
Vidoin sain tuon vag-comin pelaamaan omassa ursissa. Ei näköjään pelitä tommonen uudemmanmallin piuha + 2*2 muuntopiuha.
Jaripetterin abico piuha pelaa.
Vag-com näyttää moottorin lämmöksi 97,3 astetta, kun ilmastoinnin näyttö taasen 87. Taitaa olla anturi sökö.
Ihmekyllä airbageihin sai yhteyden tuosta konehuoneen liittimistä. Ja sai myös nollattua vikakoodit. Tuli turhaan purettua tuo keskikonsoli.
Comment
-
http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29
http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29
Onko kellään kokemusta tollasesta yhdistelmästä, toimiiko 80 16V:ssä ja mahdollisesti myös VW Vento -92:ssa?
Entä mitä varten 80:ssä on kolme nuita kaks pinnisiä liittimiä, toimiiko silti ton 2x2 adapterin kanssa?
Comment
-
Kovasti olen koittanut hakea mutta missään ei oikeen suoraan sanota mistä vuosimallista eteen päin audeissa on tullut käyttöön tuo CAN-väylä? ilmeisesti A4:ssa ja A6:ssa eri vuosia?
ajatuksena on hommata omaan vm.-99 A4 B5 1.8ts tuo obd2 kaapeli mutta käykö kyseiseen autoon ihan normaali kaapeli ilman Can-tukea. epäilys can-väylä tuesta heräsi koitettuani kaverin itse kokoamaa kaapelia jolla vag-com:lla pääsi ainoastaan moottorin tietoihin käsiksi mutta esimerkiksi airbag:in ei ottanut yhteyttä.
samalla kaapelilla oli kyllä luettu golf:n tietoja ongelmitta.
Comment
-
http://www.ross-tech.com/vcds/canbus.html
CAN-väylä tuli A4:een vasta B7:assa, eli 2005 eteenpäin. Jaripetterin "tavallinen"
toimii ainakin allekirjoittaneen autossa hyvin (B6, 2004). B5:essa voi olla tuota
ongelmaa jos on after-market radio, koita irrottaa radio vagcoomailun ajaksi.
Comment
-
Se yksinkertaisin mm. Partconkin myymä optoerotinsarja ei mielestäni toimi lainkaan viimeisimmissä ohjaimissa ennen CAN-väyläisyyttä. Ongelma on vissiin laitteet, jotka vaativat KWP-2000:sen ja/tai toisen K-väylän (eli KKL, vissiin?)
Kaverillasi vissiin oli juurikin tuo kaikista yksinkertaisin ja vanhin adapterimalli, joten siksi ei toiminut. Mm. Jaripetterin perusadapteri on mielestäni vähän enemmän kuin pelkät optoerottimet, joten se tukee kaikkia ei-CAN-väyläisiä.
Tässä vielä tarkempi kuvaus A4:sen ohjaimista: http://www.ross-tech.com/vag-com/car...ions/a4s4.html
Comment
-
Niin oliko se niin, että näissä viimeisimmissä ennen CAN-väyläisiä on tuplat K-linjat laitteiden
suuren määrän takia? Muistaakseni juuri B6:sessa on tuplat K-linjat, joka vaatii hiukan enemmän
kuin ihan perus-perus-adapterin. Jaripetterin mikälie hiukan parempi toimii.
edit: jepp, jotain tuollasta: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audiB6.html
Comment
-
Ei kannata tilata elekmalta obd2 piuhaa itse tilasin ja kattelin netistä missä kaikissa autoissa on obd2 liitin niin törmäsin tälläiseen sivuun http://www.e-ville.com/fi/90-obd-tuotteet elekmalla maksaa noin 40€ e-ville 12€.
Voin kertoo että nyt v*****taa!!!
Comment
Comment