Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS-kaapeli (VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Riippuu kovasti siitä, mitä arvoa ja mihin yrität säätää. Ross-Techin sivuilta löytyy useimmiten kaikki tarvittava. http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/index.html

    Comment


    • #62
      Sorry.... Elikkä Tiptronic:n säätö olisi kyseessä profiilini autoon. Kiitos! :)

      Comment


      • #63
        Ite ostin vag-com kaapelin täältä ja hyvin tuntuu toimivan.... ainakin sain moottoriin yhteyttä. Enempiä en oo joutanu testaamaan. Hintaa oli huima 32? kuljetus vakuutuksen kanssa ja tuli viikossa... ajuri cd:llä tuli vielä yllätys lahja :) Olis tuolta varmaan saanu halvemmallakin.

        Comment


        • #64
          Ebayssa näytti olevan VAG-COM USB kaapelin KKL-interfacella .Dual-K line compatible with version 409.1.

          "Buy it now" hinta 10,97 usd + rahti muualle maailmaan 14 dollaria.

          Alle 20 euroa ei olis paha hinta jos olis tarvetta uudemmalle kaapelille.

          http://tinyurl.com/y6xzpm

          Comment


            #65
            Kiinnostaisi tämä vag-com piuhan ja softan hankinta. Osaako joku sanoa tuosta Oswaldin ebay linkistä, mikähän mahtaisi olla oikea -04 A-nelkkuun?

            Itse kun silmäilin, en huomannut muuta kun usb/sarjaportti eron, sekä eri kieliversioita. Täytyy siellä olla muutakin eroa, kun hinnat poikkeavat toisistaan.

            Comment


              #66
              kiinanpa hyvinki, hehe

              Lyhyesti, mikä toi CAN väylä muuten on?

              Comment


              • #67
                Controller Area Network

                Vissiin voisi sanoa, että ero vanhaan protokollaan on verratavissa eroon USB:n ja COM-portin välillä. Ei CAN-väylässäkään mene tosin sen enempää kuin että "sähköä tulee" ja "sähköä ei tule". Niitä vain menee huomattavasti enemmän ja nopeammin.

                Comment


                  #68
                  Osaako joku kertoa käykö tällänen kaapeli usb-obd2 80 Audiin, vm. -90.
                  Sharonissa vm. -98 käytetty aikasemmin. Jollei niin mistä sais edullisesti ilman kolvausta, läppärissä ei ole kuin usb. Muuta en tarvis ku et pystyis vikakoodit lukemaan.

                  Comment


                  • #69
                    Njet, noin vanhassa on vielä 2X2-liittimet.
                    Pitäis siis saada tommonen pätkä väliin vielä.

                    Comment


                    • #70
                      Luin koko viesti ketjun läpi ja en saanut selville Paria asiaa

                      Voiko TÄLLÄ kaapelilla lukea S2 vika koodit? Mikä VAG-COM ohjelmaa toimii tossa kaapelissa ei tarvita muuta kuin vika koodien luku, Ja mulla on vielä tossa välissä sellanen palikka joka muuttta USB:stä comin

                      Comment


                      • #71
                        Tarvitset vielä obd-2x2 välikappaleen.

                        Comment


                        • #72
                          Tai sitten jätä tuon punaisen OBD-pistokkeen käyttämättä ja laitat johtojen päihin abicot. VAG-com versioista tarvitset 311.2:den.

                          Comment


                          • #73
                            No saako tota ohjelmaa jostain free ware:na? jos saa niin laittakaa linkki ku en itse löydä. Tai jos joku haluais laittaa mulle sen ihan Ware versiona

                            Comment


                            • #74
                              http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html

                              Comment


                              • #75
                                Vidoin sain tuon vag-comin pelaamaan omassa ursissa. Ei näköjään pelitä tommonen uudemmanmallin piuha + 2*2 muuntopiuha.
                                Jaripetterin abico piuha pelaa.
                                Vag-com näyttää moottorin lämmöksi 97,3 astetta, kun ilmastoinnin näyttö taasen 87. Taitaa olla anturi sökö.
                                Ihmekyllä airbageihin sai yhteyden tuosta konehuoneen liittimistä. Ja sai myös nollattua vikakoodit. Tuli turhaan purettua tuo keskikonsoli.

                                Comment


                                • #76
                                  2x2-liittimen ja OBD-mallisen liittimen välillä ei ole muuta eroa kuin ulkonäkö. Täysin samat kytkennät löytyvät molemmista. Vika siis ei varmasti ole siinä 2x2-muuntimessa vaan itse adapterissa, joka ei kykene vanhempien autojen verkkaiseen tiedonsiirtoon.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ehkä ulos anti ei ollu selkee,mutta tätä just ajoin takaa.

                                    Comment


                                    • #78
                                      http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29

                                      http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29

                                      Onko kellään kokemusta tollasesta yhdistelmästä, toimiiko 80 16V:ssä ja mahdollisesti myös VW Vento -92:ssa?

                                      Entä mitä varten 80:ssä on kolme nuita kaks pinnisiä liittimiä, toimiiko silti ton 2x2 adapterin kanssa?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Kolmas liitin on valolla vilkuttelua varten.

                                        Comment


                                        • #80
                                          no nyt on tilattu toi lukulaite, niin mitenkäs sitten koodien luku onnistuu? Ajaa testilenkki, jättää auto käyntiin ja tökätä nuo johdot mustaan ja ruskeaan liittimeen?

                                          Comment


                                          • #81
                                            Noinhan sen pitäisi mennä.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Kovasti olen koittanut hakea mutta missään ei oikeen suoraan sanota mistä vuosimallista eteen päin audeissa on tullut käyttöön tuo CAN-väylä? ilmeisesti A4:ssa ja A6:ssa eri vuosia?
                                              ajatuksena on hommata omaan vm.-99 A4 B5 1.8ts tuo obd2 kaapeli mutta käykö kyseiseen autoon ihan normaali kaapeli ilman Can-tukea. epäilys can-väylä tuesta heräsi koitettuani kaverin itse kokoamaa kaapelia jolla vag-com:lla pääsi ainoastaan moottorin tietoihin käsiksi mutta esimerkiksi airbag:in ei ottanut yhteyttä.
                                              samalla kaapelilla oli kyllä luettu golf:n tietoja ongelmitta.

                                              Comment


                                              • #83
                                                http://www.ross-tech.com/vcds/canbus.html

                                                CAN-väylä tuli A4:een vasta B7:assa, eli 2005 eteenpäin. Jaripetterin "tavallinen"
                                                toimii ainakin allekirjoittaneen autossa hyvin (B6, 2004). B5:essa voi olla tuota
                                                ongelmaa jos on after-market radio, koita irrottaa radio vagcoomailun ajaksi.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Se yksinkertaisin mm. Partconkin myymä optoerotinsarja ei mielestäni toimi lainkaan viimeisimmissä ohjaimissa ennen CAN-väyläisyyttä. Ongelma on vissiin laitteet, jotka vaativat KWP-2000:sen ja/tai toisen K-väylän (eli KKL, vissiin?)

                                                  Kaverillasi vissiin oli juurikin tuo kaikista yksinkertaisin ja vanhin adapterimalli, joten siksi ei toiminut. Mm. Jaripetterin perusadapteri on mielestäni vähän enemmän kuin pelkät optoerottimet, joten se tukee kaikkia ei-CAN-väyläisiä.

                                                  Tässä vielä tarkempi kuvaus A4:sen ohjaimista: http://www.ross-tech.com/vag-com/car...ions/a4s4.html

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Niin oliko se niin, että näissä viimeisimmissä ennen CAN-väyläisiä on tuplat K-linjat laitteiden
                                                    suuren määrän takia? Muistaakseni juuri B6:sessa on tuplat K-linjat, joka vaatii hiukan enemmän
                                                    kuin ihan perus-perus-adapterin. Jaripetterin mikälie hiukan parempi toimii.

                                                    edit: jepp, jotain tuollasta: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audiB6.html

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Juu, Ainakin RS4 B7ssa näytti olevan tupla K-linja. Eilen joutu hieman naviasennuksessa ihmettelemään ja huomattiin, että diagnostiikkapistokkeen 7 ja 15 nastaan tulee K-linja. Vanhantyylinen K-linja tulee muistaakseni pelkästään 7-nastaan

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Tai onnistuuhan se tuolla optoerotinmallillakin, mutta sitten pitää itse valita se toinen K-väylä käyttöön, sillä tuo KWP-2000:nen ei taida olla rautatasolla mitenkään erilainen.
                                                        Viimeksi muokannut jasso; 14.1.2009, 18:49.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Semmonen kymysys että, minkähänlaisilla ajureilla saapi KKL adapterin toimimaan Vistassa tai 7 windowsissa? xp:ssä oli ja toimi mutta kovo sainoi poks,

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Ei kannata tilata elekmalta obd2 piuhaa itse tilasin ja kattelin netistä missä kaikissa autoissa on obd2 liitin niin törmäsin tälläiseen sivuun http://www.e-ville.com/fi/90-obd-tuotteet elekmalla maksaa noin 40€ e-ville 12€.

                                                            Voin kertoo että nyt v*****taa!!!

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Lisääkö vitutusta tieto että Ebay:n kautta tollaisen perus kaapelin saa vitosella?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X