Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4/b5 Lisämittarille valaistuksen sähköt mistä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A4/b5 Lisämittarille valaistuksen sähköt mistä?

Mistä löytäisi järkevimmin, sisustaa purkamatta siis, mittarivalaistuksen sähköt A-pilarissa olevalle
    lisämittarille? Kyseessä ahtopainemittari, jonka ilmaletku menee jo sulakekeskuksen läpi. Olisi varmaan
    helpointa kytkeä siitä kohtaa johonkin?

Purkamatta et taida saada mistään.
    Mun mielestä näppärin olis ottaa sulaketaulusta, joko jonkun olemassa olevan sulakkeen takaa tai hifistellä sille oma sulake.
    Toki fiksuin tapa on nappasta se vaikka parkkivalon johdosta, siinäkin tapauksessa joudut purkamaan kuskin jalkatilan alamuovin. Toinen vaikeampi vaihtoehto on purkaa ratin suojamuovit ja ryöstellä sähköt sieltä viiksen läheltä.
    Kuskin jalkatilan alamuovin purku on yksi maailman helpoimmista ja nopeimmista hommista. 8mm hylsy, sulaketaulun kannen takaa kaksi pulttia auki ja ratin alta kaksi pulttia auki (ne on suht päädyissä, toinen vasemmalla säilytyslokeron tietämillä ja toinen oikealla, lähellä keskikonsolia) ja sitten vaan vedetään systeemiä auton takaosaa kohti. Lähtee helposti.

Comment

Kannattaa ottaa ne sieltä kuskin jalkatilan yläpuolelta. Siellä on valmiina pultit joihin voi liittää omat johdot. Sulake kannattaa laittaa silti väliin. Tässä kuva paikasta.

Comment

Vau, tuo paneeli missä pultit/silmukkapäät on melkein yhtä hyvin tehdyn näköiset kun itse tekemät
        veneessä :) Onko tietoa mikä noista voisi olla mittarivalojen? Miten valojen himmennys/valovoiman
        säätö toimii, onko siihen piiriin mahdollista tai edes järkevää yrittää kytkeä?

Comment

Mittarin ja muun kojelaudan valaistuksen himmennin on mittaristossa kiinni mutta kyllähän sieltä johto pitää lähteä esim. keskikonsolin suuntaan.

Comment

Kiitos okkim kuvasta. Se laitimmainen vasemmalla on sytkässä kiinni (merkitty "75x", eli siihen kun kytki
            niin ahto-mittariin tulee valot samalla tavalla kun muihinkin mittareihin. Onko kuva muuten dieselistä, kun
            tuo ohut vihreä oli merkitty "diesel" tarralla minun autossa. Mikähän sen funktio on, hehku? Ne kolme
            keskimmäistä on sitten "30" kaikki, eli suoraan akusta.

Muuten tuo alasuojan irroitus oli oletettua helpompaa. Kannattaa varautua siihen että pikkuräikkä tarvitsee
            jatkovarren ainakin tuohon sisimpään kiinnitysruuviin, muut menee normaalilla hylsyllä. Vajavaisilla
            työkaluillakin tuo lisämittarin valon kytkeminen menee alle 30 minuutissa. Helppo homma, sitten takalasin
            pesurin kimppuun :)

Comment

Ei ole kuva dieselistä, se on minun ässästä :)

Comment

Working...
              X