Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

concert2 ja 10 kaiutin järj takakajarit vinkuu

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• concert2 ja 10 kaiutin järj takakajarit vinkuu

tästä on keskusteltu paljon, mutta en löytänyt tietoa saako audin concert2 soittimella ja 10 kaiuttimen sarjalla varustettua -04 a4:sta toimimaan tarvikesoittimella siten että takakajarit eivät vingu?

vaihdatin autooni uuden soittimen joka kytkettiin blaupunktin valmistamilla adapterikaapeleilla (audi bose ja audi 99-) auton concert kaiutinjärjestelmään, sovittimet sopivat suoraan ja kaiken piti olla kunnossa. mutta takakaiuttimet pitävät vinkunaa, kuten ottaisivat häiriötä jostain. takakajarit ilmeisesti menevät audin oman vahvistimen kautta joka ohjaa myös auton omaa subia.

blaupunktin sivulla:

http://carconf.blaupunkt.com/default.asp?lang=en

löytyy adapteripiuhoja joiden avulla ainakin minun käsityksen mukaan pitäisi saada audi toimimaan. alhaalta löytävästä pdf:stä myös on kuvattu aktiivisilla kaiuttimilla varustetun a4:sen sovitteet.

eli onko mitään mahdollisuutta saada audin omia kaiuttimia toimimaan? onko joku concertilla varustetun audin (10kpl kaiuttimia) omistaja onnistunut tässä?

Loput kaiuttimet on ilman vahvistinta?

Millainen se häiriön ääni on tarkalleen; Muuttuuko se kun moottorin kierrokset nousee?

Comment

itse en ole edes vielä kuullut kyseistä vinkunaa, mutta hifiliikkeessä missä soitin asennettiin kerrottiin sen riippuvan moottorin kierroksista. pääsen itse kuulemaan huomenna. ottaisin mieluusti mahd nopeasti vinkkejä jotta saisin asian selville mieluiten jo viikonloppuna.

ja etukaiuttimet ilmeisesti ei ole aktiivisia ja ne soivat oikein.

Comment

Vai kierroksien mukaan muuttuva vinkuminen? Melkoinen hifiliike =)

Luulisi nyt hifiliikkeen tietävän asiasta. Kyseessä on hyvin tod näk. klassinen kiertovirta ääni, joka syntyy siitä, kun mankka on maadoitettu eri pisteeseen kuin vahvistin. Jolloinka RCA johtoja pitkin alkaa kiertämään häiriötä.

Eli asia ratkee joko heittämällä RCA johtojen väliin galvaaninen erotin tai vetämällä mankalle tai vahvarille uusi maadoitus johto eri paikasta.

Autostudion erotin (25e):
        http://www.autostudio.fi/product_inf...oducts_id=1767

Biltemasta löytyy yksinkertaisempi malli hintaan 9,50. Hae hakusanalla "galvaaninen".

Esimerkiksi, itse pääsin eroon äänestä, kun vedin mankalle virrat suoraan akusta, josta vahvistinkin sai virtansa.

Ihmetyttää vaan se, että jos liike on käyttänyt samaa virtajohtoa uudessa mankassakin, häiriötä ei pitäisi syntyä, koska alkup. soitin on toiminut kuitenkin oletettavasti samoilla johdoilla ilman häiriötä?

Comment

minulla rupesi kanssa tuossa pari kuukautta sitten kuulumaan ulina takakajareista,joka lisääntyi kierrosten kasvaessa.Vika löytyi vahvistimen rca-liittimien kylmäjuotoksesta

Comment

kiitos ideoista, mutta koska tosiaan mihinkään johdotuksiin ei ole koskettu ja kaiuttimet ja johdotukset ovat alkuperäiset, vain sovitepiuhasarjat vaihdettiin, eli voisi kuvitella että piuhoissa ja muissa ei ole mitään vikaa. sovitedarjatkin sopivat suoraan. siinä on joku että takapään aktiiviset kaiuttimet eivät oikein pelitä yhteen ei-concert soittimen kanssa. kuitenkin niillä blaukkarin adaptereilla sen minun käsityksen mukaan pitäisi toimia (ja soittimen minulle myyneen myyjän mukaan).

yksi vaihtoehto olisi kokeilla sitä konkan laittoa, millä joskus on saatu toimimaan. täytyisi vaan tietää että toimiiko a4:sessa.

en kyllä silti epäile liikkeen ammattitaitoa asennuksista, tuskin johtuu mistään kämmistä...

Comment

Working...
            X