Hep!
Kysellääs taas tästä asiasta. Potilas on A3 -99, 1.8T AGU.
Automaatti-ilmastoinnin OnBoard Diagnostics näyttää moottorin lämpötilaksi 90°C kanavalla 51. Auton mittariston lämpötilamittari taasen heiluu välillä 70°C - 80°C, muutenkin nousee todella hitaasti tuohon arvoon.
Miten tuo mittariston ja ECUn lämpötila-anturi ratkaisu on tehty? Yleisestihän nuo on omilla antureillaan, vaan miten tässä tapauksessa? Valitettavasti ei ole käytettävissä VAG-COMia jolla tuota pääsisi tutkimaan. Automaatti-ilmastoinnilla on käsittääkseni oma anturi, vai olenko väärässä?
Mistä päin konetta löydän tuon mittariston lämpötila-anturin? Joutuuko edestä purkamaan paljonkin pois tavaraa? Vaihto itsessäänhän on käsittääkseni aika piece-of-cake kun anturille pääsee käsiksi.
Olisihan se kiva saada nuo mittarit näyttämään oikein ja varmistua siitä, että ECU saa oikean tiedon koneen lämpötilasta. Tällä hetkellä minulla on sellainen oletus, että ilmastoinnin diagnostiikka näyttää oikein.
--
Arttu
Kysellääs taas tästä asiasta. Potilas on A3 -99, 1.8T AGU.
Automaatti-ilmastoinnin OnBoard Diagnostics näyttää moottorin lämpötilaksi 90°C kanavalla 51. Auton mittariston lämpötilamittari taasen heiluu välillä 70°C - 80°C, muutenkin nousee todella hitaasti tuohon arvoon.
Miten tuo mittariston ja ECUn lämpötila-anturi ratkaisu on tehty? Yleisestihän nuo on omilla antureillaan, vaan miten tässä tapauksessa? Valitettavasti ei ole käytettävissä VAG-COMia jolla tuota pääsisi tutkimaan. Automaatti-ilmastoinnilla on käsittääkseni oma anturi, vai olenko väärässä?
Mistä päin konetta löydän tuon mittariston lämpötila-anturin? Joutuuko edestä purkamaan paljonkin pois tavaraa? Vaihto itsessäänhän on käsittääkseni aika piece-of-cake kun anturille pääsee käsiksi.
Olisihan se kiva saada nuo mittarit näyttämään oikein ja varmistua siitä, että ECU saa oikean tiedon koneen lämpötilasta. Tällä hetkellä minulla on sellainen oletus, että ilmastoinnin diagnostiikka näyttää oikein.
--
Arttu
Comment