Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Takalasinpyyhinongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 Takalasinpyyhinongelma

    No niin nyt on semmoinen vika ??etten ennen ole kuullut
    takalasin pyyhin jää pyyhkimään vaikka sen katkaisija viiksi olisi missä asennossa. Eli pysähtyy vasta kun virrat ottaa pois..neuvoja ja vinkkejä kaivataan missä vika...
    Auto on siis a4 avant vm 98.

  • #2
    Eipä nyt muuta tule mieleen kuin että siinä viiksessä vika?

    Comment


    • #3
      onkos noissa samanlainen systeemi kuin a4 (b5) että painetaan alaspäin sitä pyyhkiän viikseä että sen saa toimimaan?

      Comment


      • #4
        Itsellä ilmeni sama vika muutama viikkoa takaperin. Vika tuli omassa audissa, kun pyyhkijän päällä oli kova lumikuorma ja pistin pyyhkijän päälle. Aluksi lähti vaivalloisesti päälle ja sitten alkoi viippomaan niin pirusti eikä mitään reaktiota viiksestä. Arvelivat että kärähtänyt sieltä moottorin ohjauselektroniikasta jotain, näin arvelivat ainakin Laakkosella. Tarvitsee kun ehtii avata noi verhoilut ja mittailla tuleeko viikseltä pursketta. Uuden moottorin hinta on noin 140? ja purkuosan 70?.

        Comment


        • #5
          onkos tähän ongelmaan tullut ratkaisua/ onko joku muu törmännyt vastaavaan? itsellä a4 b6 '03 ja tänä päivänä huomasin että pyyhin pyyhkii takalasia, eikä ois kyllä tarvetta kun ei kerran käsketä pyyhkiä...

          Comment


          • #6
            mulla oli omassa samanlainen vika ku vesiputki mikä menee takalasinmoottorin läpi, ni oli haljennut ja päästäny vetä piirikortille. En ny muista minkälainen moottori tossa a4 on...

            Comment


            • #7
              Jep, kosteusvialta tuo rupee vaikuttaan, testasin viemällä auton yöksi talliin ja kuivattuaan pelas hyvin, sit päivä ulkona ja pari kertaa luukkua auki ja kiinni, vika ilmeni taas, toki voihan nuo johdotkin olla saranan kohdalta viallisia, kun ehtis vain tutkimaan...
              Huolto neuvo kattoon kuskin jalkotilat, että onko paljon vettä ja a-pilarin liitokset johdoista ja pissapojanletkusta, samoten takapilarista.

              Comment


              • #8
                tänään sai autoa senverran parkkiin että ehti purkaa takaluukun verhoilut pois, ja kuinka ollakkaan pissipojan nesteet valuivat moottorin sisältä... ei tarvinnut vikaa sen enempää katella

                Comment


                • #9
                  moottori vaihdettu ja vanha täynnä vettä... vaihtooperaatiossa voi varautua ostaan samantien uuden pyyhkijänvarren, ei nimittäin mitään puhettakaan saada vartta akselinkartiosta ehyenä irti, ei auttanut rost offi, kylmäspräy, lämmitys + ulosvetäjä ynnä naputtelu... holkki ei irronnu akselista vaikka muovivarsi oli ympäriltä jo tuhottukkin. Ei muuta kuin motin akseli sahalla poikki että menee lasin läpiviennin läpi ja uutta tilalle ;)

                  Comment


                  • #10
                    Vähän OT, mutta mistä asti tuo takapyyhkijän nesteletku tulee? Meinaan että jos poistaa pyyhkijän takaa kokonaan, on varmaankin syytä tulpata nesteletkut jo mahdollisimman aikaisessa vaiheessa?

                    Comment


                    • #11
                      kyllähän se sieltä samaiselta säiliöltä tulee kuin muutkin, helpoin ja turvallisin tapa varmasti tulpata se jo moottorin lähdöstä. Aika mutkaiset matkat muuten kulkee takapäähän.
                      Mulla kävi ajatus kans mielessä poistaa koko pyyhkijä, mutta lasi valmiiksi naarmuilla ja myyjä osti mulle uuden moottorin, niin laiteltiinpa sitten paikalleen.

                      Comment


                      • #12
                        Niin arvelinkin, sitä moottorinjälkeistä jako juttua mietin vain,että mistä kohti järkevää.

                        Helppohan se on sit myydä se uus vaikka pois ja tulpata ;)

                        Comment


                        • #13
                          Vähän aihetta sivuten mulla ei tuu vettä takalasille. Onko siinä vesiputkessa auton alla joku venttiili? Kun ei ole suutin tukossa mutta pumppu yrittää syöttää vettä myös takalasille.

                          Comment


                          • #14
                            Oliskohan se tyyppivaiva, eli akselin sisältä kupariputki hapertunut ja kusee nesteet takaluukun verhoilun sisälle.

                            Hakusanalla korjaussarja löytyy tuosta ongelmasta juttua.

                            Comment


                            • #15
                              Voihan sitä ettiä valuuko nesteet auton sisuksiin, aika monta pikaliitosta letkussa on välillä pumppu-pyyhkijänvarsi... tai sitte johonkin pumpun jälkeen on tullu tukos

                              Comment


                              • #16
                                Luulin ettei takalasille tule yhtään nestettä, mutta tulee sinne kun aikansa pitää viikseä ruikka-asennossa. Joko tuon pitkän matkan takia (minkä neste joutuu kulkemaan konehuoneesta) kestää ennen kuin ruikkii, tai sit jotain on pasana...
                                Auto siis b6 tdi avant

                                Comment


                                • #17
                                  Uudemmista en tiedä mutta kyllä B5 Audissa ja Mk4 Golfissa sitä tuli heti, eli voisi olettaa jossain olevan vikaa, jos ei heti tule.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja neukka Näytä viesti
                                    Niin arvelinkin, sitä moottorinjälkeistä jako juttua mietin vain,että mistä kohti järkevää.

                                    Helppohan se on sit myydä se uus vaikka pois ja tulpata ;)
                                    Itse tuossa tänään tulppailin takalasinraaputtimen, ja rupesin myös pähkäilemään tuon kusineste putken tukkeamista. Päädyin myös siihen tulokseen että suoraan nestesäiliön pumpulta ottaisi letkun irti mutta kummankohan puoleinen mahtaisi olla tuo takalasille menevä. Mitenkäs muut on tuon letkun ottaneet pois pelistä takalasinpyyhkijän poiston jälkeen?

                                    Comment


                                      #19
                                      En halunnut uutta topikkia pystyttää, joten kysyn tässä B5 avanttien omistajilta: mikä olisi toimiva sulka takalasin pyyhkimeen? Pituuden tiedän että se pitää olla 15", mutta paria eri halpissulkaa olen koittanut, toisella vikana että jätti ulkoreunan pyyhkimättä ja toisella jätti sisäreunan. Alkaa tuo Bosch-sulka olla tiensä päässä, niin kannattaako investoida suoraan sellaiseen, vai onko esim. Bilteman sulista mihinkään?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Championin sulat on hyviä ja etuisia. Itse pidän Boschia omien kokemusten perusteella huonompana, vaikka maksaakin enemmän.

                                        Comment


                                          #21
                                          Noniin, itse itselleni vastaten, Biltemassa käydessä matkaan lähti halvinta mallia oleva 15" pyyhin ja ainakin ensimmäiset ~10 pyyhkäsyä tekee vallan hyvää jälkeä. Eikä nuissa hintakaan päätä huimaa, vaikka joutuisi muutaman kerran vuodessa uusimaan. Tuo takalasinpyyhin on jotenkin semmosta mallia, ettei siihen kannata laittaa näitä uusia rungottomia sulkia, vaan ihan vanhanmallinen rungollinen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tai oikeastaan se takalasi on sen mallinen, reilusti kaareva, ettei rungoton taivu päistä tarpeeksi ja reunat jää pyyhkimättä.

                                            Muutenkin tuntuu, että nuo rungottomat on pelkästään ulkonäön ja rahan säästön takia kehitetty, eikä sillä ole mitään tekemistä pyyhkimistuloksen paranemisen kanssa. Toki niillä rahastetaan uutuudenviehätyksen varjolla enemmän.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X