Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80:ssa ei tarkene

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80:ssa ei tarkene

    Auto on Audi 80 Avant 2.0E -94 ja ongelmana on se, että lämpöä ei tule sisälle ja ikkunat huurtuu. Kone käy normaalilämpöisenä. Kävin tuossa paikallisella merkkikorjaamolla ja ongelmaan tuli pienen tarkastuksen jälkeen kaksi vaihtoehtoa. Lämpökenno vuotaa (tästä luin myös täältä) ja ilmeisesti jokin läppä (air distribution housing, osa nro 893 819 351 B) on jumissa. Onko sisälämpöongelma molemmissa vai voiko ongelma olla vaan tuossa vuotavassa kennossa?
    Motonetissä myydään kennoa (30-8514), onko tosta kokemuksia, vai mistä muualta saa halvemalla kuin merkkiliikkeestä. Entä sitten toi läppä, joka on kai kennon kotelossa. Voiko sitä korjata vai tarvitseeko ostaa uusi? Tolla koodilla en löytänyt netistä mitään eikä toi air distribution housing auttanut.
    Reilun viikon päästä pääsen talliin vaihtamaan kennon, joten vähän kiire tässä on osien mahd. tilausten kanssa. Löytyykö mistään hyviä ohjeita kojetaulun purkamiseen.

  • #2
    Onko tuossa autossa mahdollisesti minkäänlaista ilmastointia ? Ensimmäisenä syynä huonoon lämpenemiseen tulis mieleen tukossa oleva lämmittimen kenno tai ilma jäähdytysjärjestelmässä, ilmastoidussa voi olla sitten noita säätöläppäongelmia.

    Comment


      #3
      Ainakin näissä viitos koneissa suurin syy tuohon lämpimän ilman puuttumiseen on ilma jäähdytysjärjestelmässä. Elí ensin kokeilisin ilmausta. Tuleeko kierroksilla lämmintä ilmaa?


      Tässä ohje kojelaudan purkuun:
      http://ffp-motorsport.com/tuning/audi80kenno.php

      Comment


        #4
        Sori en huomannut kirjoittaa, että autossa ei ole ilmastointia.
        Autoon asennettiin juuri uusi termostaatti, kun entisellä ei lämmöt nousseet ajon aikana kuin pikkaisen. Nyt siis nousee. Asennuksen yhteydessä suoritettiin ilmaus, tosin ei kuulemma ollut helppoa, kun ilmaa vuoti jostain. Lisäksi jäähdytysnesteeseen (siis säiliöön) tulee jostain ruosteen tai muuten sen kaltaista likaista vettä. Tämän huomaa nyt, kun neste on vaihdettu.

        Kiitos ohjeista purkuohjeista

        Comment


          #5
          niin jäi sanomatta, että kierroksilla ei tule juurikaan lämpöisempää (siis haaleampaa) ilmaa kuin alakieroksilla.

          Comment


            #6
            Itselläni tällä hetkellä sama vika. Ennen tuli vaan kierroksilla lämmintä. Nyt ei enää silloinkaan. Uusi kenno odottamassa vaihtoa. 48? maksoi pakallisesta varaosaliikkestä. Kun vaan kerkeis vaihtaa joskus. Sulla on lähteny jäähdytys kanavista paska kiertämään kun vaihdoitte uudet nesteet, ja ne näkyy nyt siellä paisuntasäiliössä. Voi olla että juuri tämä paska on tukkinut kennon ja neste ei kierrä kunnolla sieltä. Sen voi myös kokeilla huuhdella puutarhaletkun kanssa.

            Comment


              #7
              Onkohan kellään kokemusta noista "tarvike"kennoista, eli kestääkö ja sopiiko paikalleen. Täällä AD:n kaveri antoi mitat, kun ei ollut varma sopivuudesta.
              Entä sitten onko korjauksella ollut vaikutusta lämpöön (ikkunoiden huurtuminen on kyllä hävinnyt)? En ole löytänyt mitään tästä aiheesta, ainoastaan ilmastoinnista.
              Entä sitten osien hankinta, lähinnä kiinnostaa toi kennoston kotelo, jossa on toi läppä. Mistä sitä "air distribution housing" voisi etsiä?

              Comment


                #8
                Ei ole kokemusta, mutta näyttäisi olevan tismalleen saman näköinen kuin alkuperäinenkin. Tanskassa tehty että ei kait mitään tusinaa. Tuo samainen kenno löytyy kaikista 80/90/Coupe ja A4 audeista. Että luulisi AD:n katalogien tuntevan sen. Tuota "air distribution housing" osaa en lähtisi tilailemaan. Sillä kun olet purkanut kojelaudan voit tarkistaa sen toimivuuden. Ja veikkaampa että jos joku läppä on jumittunut tai siirtovaijeri lähtenyt irti niin ei ole hankala korjata. Ja tätä osaa tuskin saa muualta kuin merkkiliikkeestä jossa hintaa on ~148?. Vajuuko muuten jäähdytysjärjestelmästä neste? Meinaan vaan että ilmaus on aika mahdoton homma jos jossain on vuoto.

                Comment


                  #9
                  En ole huomannut nesteen vajaantumista. AD:n osa on Behrin (=Hellan) valmistama, eli lienee hyvä tarttee soittaa motonettiin ja kysyä valmistaja.

                  Comment


                    #10
                    Motonetin kennosta selvisi sen verran, että valmistajasta ei ole tietoa, vain nimi Topran tuli esille. Onko tosta kokemuksia?

                    Comment


                      #11
                      Osta se behri tai rukoile että kolme penniä halvempi sambiassa tehty kestää edes pari vuotta.

                      Comment

                      Working...
                      X