Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tarvikesoitin, takakaiuttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tarvikesoitin, takakaiuttimet

    No niin, tuli hankittua se toinen rivi rinkeleitä pihalle eli tuo profiilin A4.
    Pari "Audi-ominaisuutta" löytyy (vikojahan näissä ei luojan kiitos ole!), eli mittarivalot himmeät ja takaämyrit on hissukseen.
    Mittaristoon on konstit tiedossa mutta tarvikesoitin on sellainen soppa mistä en ole oikein päässyt jyvälle vielä.
    Porukka puhuu oikeastaan vain pelkästään Blaukkarista ja siihen saatavista johtosarjoista, mulla on tuossa JVC.
    Käykö tähän nyt kuitenkin sama johtosarja kuin Blaukkari? Mistä niitä saa, merkkiliikkeestä tai jostain muualta?
    Soitinta en ole vielä repinyt irti mutta sen verran katselin, että takaloorasta näyttäis löytyvän Nokia, eli aktiivinen takapääkin olis ja olis kiva saada humppa pumppaamaan sinnekin.
    Ongelmana myös se, että soittimeen tulee virrat vain napista painamalla ja kaikki asetukse hävinneet kun virta-avainta käyttää pois, tullee kuntoon kunhan löydän sen sopivan johtosatsin jostain?
    En oikein löytänyt tähän selkeää vastausta searchillä (yllätys), joten vaikka vain pelkät linkit riittää avuksi, ei tarvitse näitä alkaa uudestaan vääntämään rautalangasta, vastaus löytynee kun osaa etsiä.

    Edit: Okei, harjoittelin uudemman kerran searchin käyttöä ja löysin, että auton alkuperäisestä johtosarjasta on todennäköisesti jäänyt se keltainen liitin ylimääräiseksi.
    G_Luzin laittamat linkit ei vaan enää toimineet, joten en nyt tiedä minkä näköinen johtonippu tuohon väliin pitäisi hankkia...

    Edit_2: Grrhh... Mittaristoon konstit tiedossa joo... sen tiedän, että hyppylangalla ohitetaan säädin mutta pinnitietoja en tietenkään löytänyt mistään. Olisiko jollain niitä antaa?

  • #2
    Minä vaihdoin alkuperäisen Gamma-soittimen JVC-merkkiin ja ostin Fanatic Audiolta ISO-muunnossarjakaapelin, joka oli muistaakseni Blaupunkt-merkkinen. Soitin toimii tuolla ihan normaalisti, kaapelisarjassa on mukana antennisignaalivahvistin. Löytyy varmaankin merkkiliikkeestä sekä muistakin liikkeistä.

    Comment


    • #3
      Soittelin paikalliseen merkkiliikkeeseen ja siellä ropari väitti, että ruskealle liittimelle pitää tulla kahdeksan johtoa, niin homma pelaa.
      Noh, oli sitten pikaiseen pakko tarkistaa asia ja nykäisin soittimen irti.
      Ruskeassa liittimessä oli van neljä johtoa kytkettynä. Lisäksi oli viisi kytkemätöntä johtoa joissa yhdessä oli liitin päässä ja lopuissa pelkät pinnit. Nuo pinnilliset näyttivät siltä ettei koskaan ole olleet missään kytkettynä.
      Heitin sitten alkuperäisen Gamman paikalleen kun sain senkin mukaan ja takapää edelleen mykkä, subbarivahvistinmöykystä en ole ihan varma, ihan kuin olisi kädellä koitellessa tuntunut jotain pientä mutta voi olla että resonoi etukaiuttimista siihen.
      Nuo vapaana olevat johdot olivat muuten väriltään keltainen, lila, valkoinen, valkoinen ja se liittimen päässä oleva harmaa.
      Liekö sitten niin, että mitään aktiivijärjestelmää ei ole mutta se subi/vahvistin takakontissa...?
      Täytyypä kaivella noiden johtojen värejä jostain...

      Edit: Köh... Oli näköjään human error noi mittarivalot. Onneksi en vielä ehtinyt repiä mittaristoa irti. Eilen etsiskelin potikan säätöä autosta sitä löytämättä (ohjekirja ei ole suomeksi). Tänään oli aikomuksena säätää kelloa ja hupsis, väänsin vahingossa kellon nupista vaikka oli aikomus vetää, siinä samalla mittarivalot kirkastuivat.
      On niissä silti vissiin jotain, ei ne niin kirkkaat ole kuin esim. kilometrinäyttö.

      Comment


      • #4
        No niin, homma on nyt selvinnyt hieman...
        Kaivelin kaapista A6:n vanhan Choruksen ja heitin paikalleen --> takapää tietenkin edelleen mykkä.
        Sitten aloin kokeilla yhdistellä johtoja siihen soittimen pieneen "C"-liittimeen jossa on takakaiuttimien ja vahvistin/subbarin kytkennät.
        Kun keltaisen ja violetin kytkee LeftReariin ja RightReariin (LR ja RR) sekä valkoiset siihen missä on kytkimen kuva ja + (ilmeisesti vahvistimen heräte), kuuluu takaakin musiikki ja vahvistin/subbari herää.
        Ainoa mitä minulle ei nyt selvinnyt tästäkään ketjusta on, että onko tuo nyt sellainen kytkentä jonka passaa tehdä kun porukka puhuu jostain common groundista, joka sitten taas on ilmeisesti se COM-pinni(kö)?

        Minua suuresti ihmetyttää, että autoon laitetaan moinen systeemi ja sitten tehtaalla kytketään vain etunen...!?
        Kun joku osaisi minulle tuohon kytkentäasiaan vastata, niin olisin kiitollinen. Sitten ei tarttis enää löytää kuin liitinrunko johon pinnit voi tökätä paikalleen ja mankkaan kiinni, niin saisi naattia...

        Comment


        • #5
          Ylläpito, tämän saa vaikka poistaa turhaan kiusaamasta. Löysin ratkaisun ja kirjasin sen myös ylös tänne.

          Comment

          Working...
          X