Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Polttimoiden vertailu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Aina suuntauksen tarkistus, kun polttimo on ollut irti.

    Kannattaa vaihtaa polttimot lamppu kerrallaan, ja suunnata juuri käpistelty lamppu sen toisen vielä/jo oikealla korkeudella olevan lampun avulla.

    Comment


    • #32
      http://forums.vwvortex.com/zerothrea...int&id=1089812

      Itse ostin tänään Osramin Silverstar H7:t kun molemmat lyhkäset palo. Ootellaan iltaa että pääsee testaamaan. Parkkihallissa vaikutti ainakin huomattavasti kirkkaammilta kun edelliset perus-Osramit. Philipsin VisionPlussia edullisemmat (ilmeisesti) 28?/pari.

      Edit: No kyllä parani lyhkäset melkosesti vaikkei aikasemminkaan mielestäni mitkään huonot ollu. Mitenkäs noi Blue Visionit sun muut "siniset valot"? Onko ne selkeesti sinisempiä ja muistuttaako ne xenonvaloja vai onko tuo pelkästään mainosmiesten puhetta? Ajattelin että voisin heittää noi Osramit
      pitkille ja hommata jotkut wannabe-xenonit lyhkäsiin.

      Comment


        #33
        Mulla on kans Philipsin Power2Night GT150. Ovat kyllä tähän mennessä parhaat H4:t mitkä mulla on ollut. Antavat vielä mukavan sinisen vivahteen umpioon. Joku kaveri kysäs tossa yhtenä iltana, että onko mulla jotkut 100W valot keulilla kun niin kirkkaasti valaisi. Suosittelen kyllä kyseisiä polttimoita.. Lähtöhinnat taitavat pyöriä jossain 30?/pari.

        Comment


        • #34
          Ite tein viime kesänä ostamaani Audiin vähän työläämmän valojen parantelun. Mittasin johtojen jännitehäviöt moottori käynnissä ja valot päällä. Häviöt lamppuun menevässä virrassa oli jotain 1,5 volttia.

          Laittelin uudet paksut johdot sekä uudet releet sekä lyhyille ja pitkille. Kaikki liitokset tinattuna. Jännitehäviöt väheni lähes nollaan ja valotehoon huomattava parannus.

          Comment


          • #35
            Onko kellään kokemusta Osramin H7 Night Breakerista? Ajattelin et löytys mahdollisimman hyvä ja tehokas polttimo ku muutenki menee valot vaihtoon.

            Comment


            • #36
              Night Breaker on kyllä tehokas ja kirkas, mutta vielä muutenkin lyhytikäistä normi-H7:kaa lyhytikäisempi. Jos auton polttimonvaihto ei ole kohtuuttoman työläs, niin mikä jottei.

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja 4vant
                Vaihdoin Xenon+ien vierelle halopitkät Philipsin Blue Visioneiksi. Valo ei ole umpiota katsottaessa erityisen valkoinen, mutta ero valokeilassa on melkoinen. Itseäni häirinnyt valokeilan osittainen keltaisuus pitkillä poistui.



                Kiinnitin huomiota erityisesti Halopitkälle tulevan virtajohtimen ohuuteen. Olen joskus tehnyt vanhaan prätkään johdotuksen vaihdon+releistyksen ja sen vaikutukset valotehoon olivat suuret. Nyt en samaan jumppaan viitsi ryhtyä, koska H7:jen merkitys autoni valotehossa on lähinnä kosmeettinen.
                Joo samaa mieltä 4vant:in kanssa noista Philipsin Blue Visioneista - mainoslause "Xenon Effect" ei edestä autoa katsoen kyllä pidä paikkaansa! Vaihdoin vain toisen, eikä polttimon valoa todellakaan erottanut normaalista "keltaista valoa" antavasta polttimosta...

                Eli ei ainakaan Xenonin "pariksi" värinsä puolesta kannata ostaa - lampun värilämpötila on "vain" 4000K.

                Comment


                • #38
                  Ajattelin just xenonin pariksi tuota Osramia. Kestää varmaan pitkis vähä kauemmin ku ei kerta polteta jatkuvasti.

                  Comment


                  • #39
                    Itse olen nyt käynyt läpi 2 sarjaa H7 NightBreakereita 20tkm ja n. 8kk aikana. Jäävät ainakin minun osaltani siis tulevaisuudessa hyllyyn. Nyt on Philipsin XtremeVisionit ja talveksi laitan xenonit.

                    Comment


                    • #40
                      omalta kohdalta H4:sista paras on ollut sellainen osramin cool blue, yksittäispakattu polttimo. valokuvio oli todella tarkka, joten valot sai suunnattua mukavan ylös häikäisemättä vastaantulevia. nykyisessä on H7+H7+H1 jutskat ja kuten tuolla toisaalla olen kironnut niin niitä olen yrittänyt releyttää, mutta on vaan joutunut toteamaan että suo siellä, vetelä täällä. toisilla releillä skulaa lyhyet, mutta pitkät hirttää päälle, ja toisilla toimii pitkät, mutta lyhyet syttyy millon huvittaa.. Ampi autosähkön kaveri joensuussa meinas että pitäis kannat maadottaa erikseen... kolvi kuumaks vaan

                      Comment


                      • #41
                        Ite huomannu nuiden night breakereiden olevan aika lyhytikäisiä ja jos varsinkin joutuu käyttämään irti jostain syystä niin menee rikki aika helposti vaikka ei kolahdakkaan mihinkään.

                        Joka päivä melkein myyn paketin nuita lamppuja, ja kyllä ne asiakkaat on tyytyväisiä valotehoon vaan sais ne vähän pitempään kestää.

                        Comment


                        • #42
                          Vajaa vuosi sitten tuli vaihdettua muistaakseni Philipsin H7 Night Guidet ja hyvin ovat kestäneet. Ero B6:n onnettomiin vakiovaloihin on huomattava.

                          Comment


                          • #43
                            Niinhän siinä kävi, että parkkivalojen palaessa suuntasin katseeni Clas Ohlsonin hyllyille ja päädyin hankkimaan Philips Blue Visionit. Paketissa kun mainostettiin sävyn olevan Xenoneita lähellä. Kun autossani on vakiot 4300K xenonit, ajattelin näiden olevan jopa lähellä sävyä. Kuinkas ollakaan kun kohmeisin sormin sain ängettyä polttimot paikoilleen, niiden valo on vähintään yhtä keltainen kuin geneeristen mikälie-hehkujen.

                            Eli ei todellakaan kannata ainakaan parkkipolttimoita ostaessa toivoa, että niistä saisi kirkasta valoa Philipsin mainosten mukaan. Keltaiset ne on...

                            ... ja nyt saa suositella oikeasti valkoisia parkkipolttimoita. Ledit käy mainiosti, kunhan ei vaadi mitään poppakonsteja, jotta tietokone ei ala niistä herjaamaan.

                            Comment


                            • #44
                              Mites jos iskis tommoset H4 xeenonit tuohon audiaiseen, niin sanoisko katsastusmies mitään, kun on kuitenkin tuo käsikäyttöinen korkeudensäätö valoissa?

                              Comment


                              • #45
                                Kylläpä se katsastusmies sanoo pahasti. Laillisia nuo eivät ole lähelläkään, ja 6000 kelvinin värilämpötilalla ne huomaa heti. Hyvin niillä tosin näkee, eikä se ole suuri vaiva niitä kerran vuoteen leimalle pois vaihtaa...

                                Comment


                                • #46
                                  Nuosta nightbreakeriista vielä. Paketishan on selvästi ilmastu että kesto on puolet lyhyempi mitä standardilla. Mutta eipä tuo ny oo mikää ongelma, varsinkaa ku ne nightbreakerit on nyt vain pitkis.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Joo nuo nightbreakerit ei kestä, pari sarjaa meni lyhyen ajan sisään. Valontehosta sen verran, että kun tuon jälkimmäisen sarjan ensimmäinen polttimo hajosi, vaihdoin tilalle perus halvan Osramin. Siinä sitten kun olivat samaan aikaan päällä, niin ei mitään eroa valotehossa. Vieläkin ajelen kyseisellä kokoonpanolla ja selvää on mikä poltin tulee tilalle kun tuo yksi ehjänä ollut breaker hajoaa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Kaivetaanpa vanha ketju ylös.

                                      Onko väellä millaisia kokemuksia GE:n megalighteista? Itse ostin 31.8.09 ko. H7:t. Viikko sitten aloin ihmetellä miksi toinen valo on selvästi toista kirkkaampi ja syy paljastui heti kun irrotin valot. Toinen poltin oli mennyt lasin sisäpuolelta aivan tummaksi! Polttimoilla tähän päivään mennessä ajettu vajaa 5000km.

                                      Entisessä Meganessa H4 GE:t toimivat mainiosti, joten kokemukset ovat nyt hieman ristiriitaiset.

                                      Comment


                                        #49
                                        Eikös noissa kirkkaammissa polttimoissa vaan se hajoamistodennäköisyys ole paljon suurempi kuin tavan versioissa. Itsellä taisi jotkut blue:t kestää vajaan 10tkm ja ei ole sen koommin ollut keulalla. Jossain threadeissakin mainittua että jälkiasennus xenon on se oikea ratkaisu jos väriä haluaa muuttaa, nuo valkoiset polttimot eivät taida soveltua kuin pitkiin jos haluaa kestoa.

                                        Oma veikkaus siis että käyttöikä tullut vaan vastaan / hieman keskivertoa huonompi kestävyys lyhytikäisessä polttimossa? Oisko Meganessa himpun pienempi jännite sitten tai valoautomatiikka ei kuormittais niin paljon polttimoita?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ei ole mun A4:ssä automatiikkaa :)

                                          Nightbreakerit kesti n. 20 000km ja Philipsin X-Tremet olivat ensin n. 10 000km lyhyissä ja nyt pitkissä ja vielä pelaa. Mielestäni 5000km polttimon kesto ei ole normaalia tai sitten se on täysin naurettava suoritus valmistajalta. Tottahan se on, että nämä +50%, yms. H7:t tehdään niin, että lasia pienennetään ja kaasu vaihdetaan, jolloin käyttöikä laskee, mutta joku raja siinäkin!

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kylläpä se katsastusmies sanoo pahasti. Laillisia nuo eivät ole lähelläkään, ja 6000 kelvinin värilämpötilalla ne huomaa heti. Hyvin niillä tosin näkee, eikä se ole suuri vaiva niitä kerran vuoteen leimalle pois vaihtaa...
                                            Jos autotyyppi vanhempi kuin 10/98, ei tarvita automaattista valojen korkeudensäätöä. Jos löytyy pesurit ja xenonhyväksytyt umpiot, ei se katsastusinssi kovin pahasti sano. Ainoastaan voi moittia H-kantaista xenonpolttimoa, jos jaksaa. Luulis, että ihmettelee enemmän halogeeneja nokalla vaikka konehuoneesta löytyy ballastit...

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kokeilin Philipsin vision Plus H7 polttimoita profiilin passatissa , maksoi kuukiviä ja posahti alle 15000km. Tästä tuohtuneena hain maailman halvimmat Tesla polttimot. Niillä nilkutin 20000km. Sitten löysin vielä halvempia polttimoita 1kpl Osram 4,99€ ja 1kpl Biltema Heavy duty 4,90€, kohta menty 20000km. Saa nähdä kumpi luovuttaa ja koska. Valotehoon en ota kantaa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Nyt näemmä on ilmestyny Osramilta Ultra Life jolla olis kolmen vuoden takuu. Takuu kattais H1, H4 ja H7. Kirkkaudesta en tiedä mut tuos vois olla lamppu niille joita vituttaa H7:n lyhyt elinikä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ostin joku aika sit Philipsin X-tremet sekä lyhkäsiin että pitkiin. Aiemmin oli Visionplussat. MIelestäni valoteho aleni jonkin verran..

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Kellää kokemusta? Aikamoisia lupauksia joista ei varmaan ykskää pidä paikkaansa.

                                                    http://www.jatek.fi/auto-osat/product/46

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                                      Kellää kokemusta? Aikamoisia lupauksia joista ei varmaan ykskää pidä paikkaansa.

                                                      http://www.jatek.fi/auto-osat/product/46
                                                      Mulla oli entisessä B5sessa nuo. Kohtuu valkoinen se väri on, mutta lievää keltaisuutta siinä on. Eivät kumminkaan vedä mitenkään vertoja Philipsin Diamondvisioneille mitkä mulla on ollut nyt pitempään. Nämä Diamondvisionit ovat aivan valkoiset.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mistä hommasit Diamondvisionit? Ku ajattelin pitkiin vaihtaa ny paremmat polttimot mut en jaksas xenonia ruveta asentaan niihin.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                                          Mistä hommasit Diamondvisionit? Ku ajattelin pitkiin vaihtaa ny paremmat polttimot mut en jaksas xenonia ruveta asentaan niihin.
                                                          ebay:stä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Suomesta ei vissiin oo saatavilla? Ilmeisesti sun polttimot on H7 "5000K"?

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Juu ei saanut ainakaan vuosi sitten suomesta. Joo H7 5000k :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X