Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webastolla lämmittämisen kustannukset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Webastolla lämmittämisen kustannukset

    Täällä on viime aikoina ollut aika paljon keskustelua Webaston hankinnan ja asentamisen kustannuksista ja välillä siitäkin paljonko laite kuluttaa polttoainetta. En muista kenenkään laskeneen paljonko yhdelle lämmityskerralle tulee hintaa. Itselle tuli tämä mieleen kun iski autokuumeen poikasen ja aloin miettimään pitäisikö seuraavaankin autoon ostaa Webasto.

    Jos muistan oikein, 5 kW:n bensa-Webasto sillä "hienommalla" kauko-ohjaimella maksoi asennettuna 1.800 eur (ok, maksoin varmaan ylihintaa mutta se ei ole tämän threadin pointti). Kahden talven käytön jälkeen laitteen arvo käytetyn auton hinnassa on jotakuinkin nolla euroa. Laitetta tulee käytettyä ehkä n. 100 kertaa talvessa eli 2 vuoden aikana 200 kertaa. Yhden lämmityskerran hinnaksi tulee siis n. 9 euroa. Eli loppujen lopuksi on aivan sama kuluttaako laite yhdellä kerralla 0,3 vai 0,5 litraa bensaa.

    Noniin, tulipahan käännettyä puukkoa omassa haavassa :)

  • #2
    Ja siten sitä markkinoidaan että säästää kustannuksia... veikkaan että halvimmaksi tulee ajaa ilman mitään lämmittimiä ja kärsiä alkuun kylmästä autosta.

    Comment


    • #3
      Noh, menee vähän samaan kastiin että voi laskea kuinka paljon lisäkustannuksia kilometriä kohden tulee siitä että tuli valittua joku muu kuin karvalakkimallin auto, millä olisi myös ilman mitään ongelmia kulkenut paikasta A paikkaan B. Ei kannata, paha mieli siitäkin tulee ;)

      Comment


      • #4
        Täytyy myöntää että tämäkin on tullut laskettua :) Kakkosautona A3 johon tulee kilsoja todella vähän. Laskin että tähän mennessä kilometrille on tullut hintaa melko tasan 1 euro. Eli suunnilleen sama kustannus kuin taksilla ajaessa jos jättää huomiotta taksin lähtömaksun.

        Comment


        • #5
          Ei peruna.. ei tollasia voi laskea.
          Mulla on ollut kahden vuoden sisään yhteensä kahdeksan autoa, ykkösautoa noista on vaihdettu vaan kerran.
          Jokainen auto on pakko laittaa aina sillai kuntoon, että niillä on omasta mielestä mukava ajaa ja lisäksi ostetaan jotain pientä hilpettä. Ja kohta se on jo myynnissä...
          Viimeisimpään tapaukseen on hakattu varmaan pari tonnia rahaa ja nyt sitä myydään lisäksi alle sen hinnan millä se viime helmikuussa hankittiin.
          Ei mitään järkeä mutta niin kauan se autokuume kestää varmaan kunnes saan sen quattron, S4:n tai S6:n.
          Tolta pohjalta ei uskalla lähteä kyllä laskemaan mitä se kilometri nyt oikein maksoikaan...

          Comment


          • #6
            Joo ei voi laskea siten.Nyt olen itse vaihtamassa autoa isompaan ja nykyisessä on Eberi kiinni.
            Se oli todella halpa mutta silti tekisi nyppiä irti ja heittää seuraavaan autoon.Toinen talvi mun autossa
            menossa ja hyvin toimii.Jääköön sinne mutta varmaan uusi tulee jossain vaiheessa seuraavaan autoon.On sen verran kyllä päteviä laitteita.Duunissakin on tehnyt mieli muille sanoa että:
            Mitä onko teidän autot latauksessa??:)

            Comment


              #7
              Eipä näitä polttoainelämppäreitä voi usein oikein järjellä perustella, mutta miksi aina pitäisikään. Tuollainen kaukosäätöinen polttoainelämppäri on aikamoinen mukavuusvaruste vähän samoin kuin vaikkapa ilmastointi. Kaikkea ei aina pidä mitata rahassa. Toisaalta joku toinen laittaa saman rahan mieluummin johonkin muuhun mukavaan, mutta ajaa vastaavasti kylmemmällä autolla.

              Comment


              • #8
                Ei sen Webaston arvo todellakaan ole nolla parin vuoden kuluttua. Tyhmiä ovat ostajat, jos eivät tajua Webaston arvoa. Siihen tottuneena pidän kyseistä varustetta heti ilmastoinnin jälkeen kakkosena. Kun autossa on weba kaukolla ja autom. ilmastointi, niin ei ole kesällä kuuma eikä talvella kylmä ;)

                Eli kyllä mielestäni varusteet nostavat auton arvoa (parantaa myytävyyttä karvalakkimalleihin nähden).

                Comment


                • #9
                  Hain juuri kuutosen lämpimästä Reinin laaksosta ja absolut purin Eberin entisestä ja ujouttani asennutin kiinni. On sille jo kolmas auto ilman mitään ongelmia käytössä. Ei muuten ollut tuossa pikkulohkossa siirtopumppua tankissa, joten voisi laittaa T-haaran vaikka suodattimen jälkeen (nyt tuli kuitenkin letku tankista ja vähän isompi kuin mukana tuleva). Huoltomiehen mukaan paras keino puhdistaa laite on ainakin 30min poltto.

                  Sen verran olen tottunut pitämään lämpimästä ja kirkkaista laseista, että kun on autolla täällä (missä viinit ei kasva :( ajettava, niin toin lötköönkin Eberin saksan purkamolta (4v vanha, 180e).

                  Ja aiheeseen siis että mielestäni onnea on olla ajattelematta kustannuksia ja nauttia nopeasti lämmenneellä sulalla Audilla turvallisesta (alku) matkasta. Joskus joutuu odottelemaan autossa ja Eberi lienee ekologisin ratkaisu jos paleltaa. Dieselhän on vain vähän löpöä kehnompaa lämmitykseen? Blink: Innokas spaareni voisi laittaa d-lämmittimen bensavehkeeseen ja lämmitellä löpöllä :P

                  ps. talviaamurutiiniin kuuluu auton sisälämpötilan katsominen kahvipöydässä ennen punaisen napin painallusta ...johtoihin, kellokytkimiin (ja opeleihin :))) ei ole helppoa palata

                  Comment

                  Working...
                  X