Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 tdi puhaltelee kylmää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 tdi puhaltelee kylmää

    Nyt on todella mystinen vika 1.9tdi avantissa AFN motti..

    Rauhallisessa kaupunkiajossa kaikki suht ok, mutta.....
    Eli risteyksistä kun kiihdyttää maantienopeuteen (80-100km/h) menee n.500m ja kylmää rupee tulemaan puhaltimesta, tätä kestää n.1km niin sitten lämmin ilma palaa kabiiniin (huom lämmöt norm 90). termostaatti vaihdettu ja ilmattu on keula ylhäällä moneen kertaan vaikka on itsestään ilmaava, paisarin korkki vaihdettu, konehuoneen letkuliitoksissa ei vuotoja syylärissä ei vuotoja, öljyt normi väriset, paisarissa ei kupli kylmänä (eli kansi/pahvi ok), lattiamatot kuivat, tuulilasi ei huuruunnu, letkuja kun puristelee koneen ollessa lämmin painetta tuntuu olevan liian vähän.

    mutta kun paikoillaan nostaa kierroksia, n.2000kierroksen kohdalla lämppärin kennolta kuuluu lorinaa eli ilmaa on, vesipumppu on hommattu mutta ei vielä vaihdettu.. oma epäilykseni on että joko vesipumpun siipipyörä luistelee akselilla tai sen tiiviste imee ilmaa välistä koska ei vuoda.. ja mystisintä on se että nesteen pinta on max koko ajan mutta paisarin ylivuotoputkesta tulee nestettä ajon aikana pihalle niin että kuskin puolen alatukivarsi ja rintapelti on märkänä, paikoillaan saa kierrättää vaikka maailman tappiin eikä nestettä tule..
    täkäläiset korjaamomiehet nostelevat käsiään kun hekään ei ymmärrä, ja kaikki on sitämieltä että kansipuolella vikaa ei ole..

    Eli kysyn nyt arvon raati että onko kellään vinkkejä/omia kokemuksia kyseisen asian suhteen, oma usko ja toivo alkaa loppua ja harkinta-aika sen suhteen vedetäänkö koko kosla paaliin vai ei..

    kaikki kommentit ovat tervetulleita... Niin ja autossa on automaatti-ilmastointi

  • #2
    En haluais olla julma mutta lorina, kylmäpuhallus kiihdytettäessä --> kansipahvi.
    Esim.: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...hlight=lorinaa

    Comment


      #3
      Puoliunessa kun kirjottelin unohdin mainita että puristuspainemittaukset tehty ja kaikki ok..

      Comment


        #4
        Jos kannessa on hiushalkeama ei puristuspainemittauksella ole mitään merkitystä. Tuo nesteen karkailu ja ilman pääsy järjestelmään kyllä puoltaisi kansi/tiivistevauriota. Kannattaisiko järjestelmä koeponnistaa ?

        Comment


          #5
          kait se täytyy sit pahvi vaihtaa ja kansi oikasta kun tuttu korjaaja sen sopivaan hintaan lupas tehdä.. onko kellään vinkkejä mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa??

          Comment


            #6
            Nyt oon ajellu kahden päivän aikana noin 700km eikä ongelmia ole ilmaantunut, ei puhalla kylmää eikä lorise.. tiä minkä loitsun oon sille lukenu mut kai se täytyy laakkosella käydä tutkituttamassa jos jotain vikakoodeja tms. löytyy..

            Comment


              #7
              A4:n lämppäristä haaleaa ilmaa

              Lyhyesti,
              ongelmat oli ihan samat,teki kuplia,vaikka ilmattiin kennon letkusta.Selvisi,että viskotuuletin oli hajalla ja kone kävi liian kuumana.Vaihdettiin visko,vesipumppu(sekin hajos),lämpötilatunnistin,
              muita helyjä jne.Kansipahvi kuitenkin ok.Ei jäänyt enää muita vaihtoehtoja kuin lämppärin kenno.
              Se uusittiin Audi-Centerissä 9.11.06.
              Nyt tulee kuumaa,kuten pitääkin.Homma johtui siitä,että edellinen kuski oli laittanut sekaisin punaiset ja siniset nesteet,mikä johti kennon tukkeutumiseen.
              Korjaustyö varsin suuri,mm. kojelauta irti.Hinta koko hommalle n.tonni.
              Mulla oli takuu autossa,joten itselleni omavastuu 150?.
              Tämä oli valitettava tapaus,koska edellinen oli kylmän rauhallisesti vaan pannu auton vikoineen
              "kiertoon".
              Tästä opin sen,vaikka kesällä olen autoa ostamassa,kuumaa pitää putkista tulla.

              Comment


                #8
                Ihmetyttäny kanssa tuo kun putkesta ei tule yhtään ns.harmaata ja paisarissa ei kupli kylmänä..
                Edellisissä 3 autossani (opel, bmw, vr6) kannentiiviste palanut ja aina kyseisillä metodeilla pystynyt vian selvittämään.. huomasin tossa lohkolämppäriä asentaessani että on joku viisas nahkahousu pystyny ajamaan pelkät vedet koneessa, on meinaan niin paljon ruostetta koneessa että ihme jos kenno ei olis tukossa..

                Viisaampaa varmaan kun ottaa ja vaihtaa sen kennon, ja täytyy kokeilla lämpimällä koneella ottaako viskon magneetit toisiinsa

                Comment


                  #9
                  Minä olen ajellut nyt ilman mitään flektiä, viskoa tai sähköistä. Hyvin toimii, eikä käy kuumana :)

                  Eihän viskossa mitään magneetteja ole?

                  Comment


                    #10
                    on meinaan niin paljon ruostetta koneessa
                    Tämän olisi voinut mainita jo heti aluksi niin olisin tarjonnut viaksi tukosta jossakin. Aloita kennon huuhtelulla.

                    Comment


                      #11
                      Mulla rupesi kesällä kesken ajon puhaltamaan kylmää ja luulin että jotain hajosi,kenno oli tukossa ja huuhtelulla selvisi.Nyt toimii hienosti.
                      Tuo lämppärin kenno on aika ylhäällä jäähdytysjärjestelmässä joten se kerää aika hyvin töhnää sinne.
                      Hae jostain kumiliikkeestä puolituumaista läpinäkyvää muoviletkua ja laita kennon molempiin päihin kiinni,sitten vaan vettä molempiin suuntiin niinkauan että tulee vain kirkasta vettä.
                      Melkein parempi olis vielä huuhdella koko jäähdytysjärjestelmä kunnon aineilla ennen kennon huuhtelua.

                      Comment


                        #12
                        nonii vika korjattu, 4 pytyn kohdalta tiiviste palanut, oli onneks vuotanu jäähdytysjärjestelmään ja siksi putkesta harmaata ei tullu.. ihmettelinkin miks se ilma pääsee sinne järjestelmään, nesteiden väristä sitä ei huomannu.. eikä se vaihto näihin koneisiin mikään amerikantemppu ole.. jätin irroituksessa hehkut suuttimet imusarjan pakosarjan ja turbon paikoilleen, eikä tarvinnu venttiileitäkään irrotella kun kellotettiin kansi ja hirveellä munkilla se olikin suora..

                        Ja siihen viskoon en audissa ole perehtynyt mutta bmw:ssä sielä on semmonen magneettimöntti joka laajenee ja kun lämpö ylittää tietyn, nappaa se kiinni tuulettimessa olevaan magneettiin.. koska kylmällä koneella tuuletin pyörii moottoria hitaammin ja kun nuo kapistukset liittyvät toisiinsa pyörii se moottorin mukaan..
                        Viskon ehjyyden voi tarkistaa ajamalla kone kuumaksi ja käsin varovasti pyörittää tuuletinta, pyörintävastus pitäisi olla suurempi kuin kylmällä koneella.....

                        Ja kiitoksia kaikille vinkeistä =)

                        Comment


                          #13
                          Kai niitä viskoja on erimoisia, mutta audin omat taitanevat kuitenkin perustua ihan öljyyn ja lämpölaajenemiseen. Eihän siellä nyt mitään magneetteja kuitenkaan ole ainakaan audissa.

                          Comment

                          Working...
                          X