Nyt on todella mystinen vika 1.9tdi avantissa AFN motti..
Rauhallisessa kaupunkiajossa kaikki suht ok, mutta.....
Eli risteyksistä kun kiihdyttää maantienopeuteen (80-100km/h) menee n.500m ja kylmää rupee tulemaan puhaltimesta, tätä kestää n.1km niin sitten lämmin ilma palaa kabiiniin (huom lämmöt norm 90). termostaatti vaihdettu ja ilmattu on keula ylhäällä moneen kertaan vaikka on itsestään ilmaava, paisarin korkki vaihdettu, konehuoneen letkuliitoksissa ei vuotoja syylärissä ei vuotoja, öljyt normi väriset, paisarissa ei kupli kylmänä (eli kansi/pahvi ok), lattiamatot kuivat, tuulilasi ei huuruunnu, letkuja kun puristelee koneen ollessa lämmin painetta tuntuu olevan liian vähän.
mutta kun paikoillaan nostaa kierroksia, n.2000kierroksen kohdalla lämppärin kennolta kuuluu lorinaa eli ilmaa on, vesipumppu on hommattu mutta ei vielä vaihdettu.. oma epäilykseni on että joko vesipumpun siipipyörä luistelee akselilla tai sen tiiviste imee ilmaa välistä koska ei vuoda.. ja mystisintä on se että nesteen pinta on max koko ajan mutta paisarin ylivuotoputkesta tulee nestettä ajon aikana pihalle niin että kuskin puolen alatukivarsi ja rintapelti on märkänä, paikoillaan saa kierrättää vaikka maailman tappiin eikä nestettä tule..
täkäläiset korjaamomiehet nostelevat käsiään kun hekään ei ymmärrä, ja kaikki on sitämieltä että kansipuolella vikaa ei ole..
Eli kysyn nyt arvon raati että onko kellään vinkkejä/omia kokemuksia kyseisen asian suhteen, oma usko ja toivo alkaa loppua ja harkinta-aika sen suhteen vedetäänkö koko kosla paaliin vai ei..
kaikki kommentit ovat tervetulleita... Niin ja autossa on automaatti-ilmastointi
Rauhallisessa kaupunkiajossa kaikki suht ok, mutta.....
Eli risteyksistä kun kiihdyttää maantienopeuteen (80-100km/h) menee n.500m ja kylmää rupee tulemaan puhaltimesta, tätä kestää n.1km niin sitten lämmin ilma palaa kabiiniin (huom lämmöt norm 90). termostaatti vaihdettu ja ilmattu on keula ylhäällä moneen kertaan vaikka on itsestään ilmaava, paisarin korkki vaihdettu, konehuoneen letkuliitoksissa ei vuotoja syylärissä ei vuotoja, öljyt normi väriset, paisarissa ei kupli kylmänä (eli kansi/pahvi ok), lattiamatot kuivat, tuulilasi ei huuruunnu, letkuja kun puristelee koneen ollessa lämmin painetta tuntuu olevan liian vähän.
mutta kun paikoillaan nostaa kierroksia, n.2000kierroksen kohdalla lämppärin kennolta kuuluu lorinaa eli ilmaa on, vesipumppu on hommattu mutta ei vielä vaihdettu.. oma epäilykseni on että joko vesipumpun siipipyörä luistelee akselilla tai sen tiiviste imee ilmaa välistä koska ei vuoda.. ja mystisintä on se että nesteen pinta on max koko ajan mutta paisarin ylivuotoputkesta tulee nestettä ajon aikana pihalle niin että kuskin puolen alatukivarsi ja rintapelti on märkänä, paikoillaan saa kierrättää vaikka maailman tappiin eikä nestettä tule..
täkäläiset korjaamomiehet nostelevat käsiään kun hekään ei ymmärrä, ja kaikki on sitämieltä että kansipuolella vikaa ei ole..
Eli kysyn nyt arvon raati että onko kellään vinkkejä/omia kokemuksia kyseisen asian suhteen, oma usko ja toivo alkaa loppua ja harkinta-aika sen suhteen vedetäänkö koko kosla paaliin vai ei..
kaikki kommentit ovat tervetulleita... Niin ja autossa on automaatti-ilmastointi
Comment