Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä video in Navitelkkariin ?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Mistä video in Navitelkkariin ?

Elikkä tarvis tietää et mistä löytyy toi video in pistoke et sais dvd-soittimen kytkettyä navin näyttöön?

Ja sit onko tossa video out:tia tossa tv:ssä että saa kytkettyä niskatukinäyttöihin tv:n näkymään?

Video in -tökkeli löytyy telkkarivirittimellä varustetusta Navista peräkontissa cd-vaihtajan alla olevasta viritinboksista. Video out -liitäntää ei valitettavasti ole. Kyllä kai se kuva kulkee videosignaalina tv-virittimen ja Naviboksin välillä mutta siihen väliin kytkeytyminen vaatii kytkiksen tutkimista ja kokeilumieltä. Harmi kyllä sellaista signaaliulostuloa joka näyttäisi täsmälleen saman mitä Navin ruudulla (radio, navin kartat) ei taida olla. Eli takanäytöt jos asennat jää ne sitten ihan videokäyttöön.

Comment

Kiitos asiallisesta vastauksesta!

Mitenkäs sitten kun pakostakin joutuu laittaan digiboksin jossain vaiheessa kun toi analoginen heittää pelittämästä niin onkohan sellaista boksia jossa ois mahdollisesti useampi ulostulo? Vai mitenkähän/mihin väliin se yleensäkin kytketään tuohon autoon?

Comment

Mä olen digiboksi-asiaa vasta vähän "suunnitellut", ovat vielä laadukkaat virittimet hinnoissaan. Saksassa on tyrkyllä viritin, jonka voi kytkeä suoraan analogisen tv-boksin paikalle ja jonka kanavanvalintaa voi ohjata suoraan Naviplussan nappuloilla. Tällä on kuitenkin hintaa vielä yli 500 euroa... "Tavallisia" autodigitv-virittimiä näyttää saavan pariin sataan euroon. Niidenkin tapauksessa lienee paikallaan vapauttaa tuo vanha tv-viritin kokonaan palveluksesta. Näet naviplussaan saa kyllä sen videolähteen kytkettyä suoraan ilman tv-viritintäkin. Välikaapeleita saa tarvikkeena ja varmaan sen kaapelin teko onnistuu alkuperäisen naviplus-tv-johtosarjan takakontista turmelemalla. Tuo vaan olis mulle kovin tärkeää että telkkarin ohjaus tapahtuisi ilman omaa erillistä kaukosäädintä.

Videosignaalin jakaminen useammalle näytölle ei ole mikään ongelma. Periaatteessa kuvan saa näkyviin ihan kaapelin haaroittimella mutta fiksumpaa on pistää väliin pieni aktiivinen jakaja. Näitä saa videotarvikkeena muutamalla kympillä.

Comment

Working...
        X