Huomasin tuos töistä tulles ku räpläsin samalla nuota eri kanavia ilmastoinnis että 56-kanavan, eli "headlinerin" lämpötila ei nouse millään yli 17 asteen. Pihas käytin vielä "HI"-asennos ja puhallusta tuulilasille mutta ei muuttunu mihkää. Kojetaulun lämpötilaks näytti jo 35 astetta. Ja digital valuet eli kanavat yks ja kaks sanoo katolle 152 ja kojelaudalle 102. Mihinä tämä headlinerin anturi edes sijaitsee? Vikakoodeja ei siis anna. Kesällä kyllä näytti muutaki ku 17 astetta. Voisko joku ajella omansa lämpöseks ja kattoa mitä nuo arvot on ku sisätilan lämpö on asetuttu 23e:een? Mistä tällästä vikaa vois ettiä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5:n ilmastoinnin anturien lämmöistä
Collapse
X
-
Voisko joku ajella omansa lämpöseks ja kattoa mitä nuo arvot on ku sisätilan lämpö on asetuttu 23e:een? Mistä tällästä vikaa vois ettiä?
Mikäli ilmastointisi toimii automaattiasennossa kylmillä keleillä niin, että puhallusteho on minimissä kylmäkäynnistyksen jälkeen ja moottorin lämmetessä puhallusteho lisääntyy, kunnes ohjaamon tavoitelämpötila saavutetaan, automaatti-ilmastoinnin kaikkine komponentteineen pitäisi toimia.
Puhallustehon pitäisi asettua aika pienelle tällaisilla pikkupakkasilla, kun ohjaamon lämpötila on saavutettu.
En tiedä muista lämpötilalukemista, mutta esimekiksi lämpötila, jonka pitäisi ilmaista jäähdytysveden lämpötilaa, pysyy tasan ja tarkalleen 90 asteessa, vaikka se todellisuudessa vaihtelee (moottori lämpimänä) ihan termostaatin kunnosta sun muista seikoista johtuen 80 ja 100 välillä. Saattaa olla, että muutkin lukemat ovat "sinne päin".
Yksi sisätilan lämpötila-anturi on radion ja ilmastoinnin ohjauspaneelin välissä. Onko niitä edes muualla B5:ssä?
Comment
-
Moottorin lämpö on 90, termari on vaihdettu kesällä. Mutta josko joku viittis kumminki kattoa mitä kanava 56 näyttää lämpösellä autolla? Auttas vähä vertaamaan. Itte en oo kyllä löytyny sitä katon anturia mistään. Se pieni ritilä on siis siinä radion alla mutta toista ei missään. Ei kai se oo mikää anturi se pieni nyppylä siinä kojelaudan päällä, ritilöiden välis? Yks seikka mihkä huomiota taas kiinnitin oli se et ku puhallus (eli siis lämmitys) menee täydelle teholle ni jalkoihin tuntuu virtaavaan enemmän ilmaa ku lasille. Onko normaalia? Ajattelin tästä että sen takia ei katon lämpö nousis.
Comment
-
Ei kai se oo mikää anturi se pieni nyppylä siinä kojelaudan päällä, ritilöiden välis?
Yks seikka mihkä huomiota taas kiinnitin oli se et ku puhallus (eli siis lämmitys) menee täydelle teholle ni jalkoihin tuntuu virtaavaan enemmän ilmaa ku lasille. Onko normaalia?
Pikkusen lisätietoa 90-luvun Audien automaatti-ilmastoinnista:
http://www.audiworld.com/tech/int4.shtml
Comment
Comment