Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5:n ilmastoinnin anturien lämmöistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B5:n ilmastoinnin anturien lämmöistä

    Huomasin tuos töistä tulles ku räpläsin samalla nuota eri kanavia ilmastoinnis että 56-kanavan, eli "headlinerin" lämpötila ei nouse millään yli 17 asteen. Pihas käytin vielä "HI"-asennos ja puhallusta tuulilasille mutta ei muuttunu mihkää. Kojetaulun lämpötilaks näytti jo 35 astetta. Ja digital valuet eli kanavat yks ja kaks sanoo katolle 152 ja kojelaudalle 102. Mihinä tämä headlinerin anturi edes sijaitsee? Vikakoodeja ei siis anna. Kesällä kyllä näytti muutaki ku 17 astetta. Voisko joku ajella omansa lämpöseks ja kattoa mitä nuo arvot on ku sisätilan lämpö on asetuttu 23e:een? Mistä tällästä vikaa vois ettiä?

    #2
    Ei mitää hajua kellää? Ei kukaa oo kokeellu mitä lämmöt näyttää?

    Comment


    • #3
      Voisko joku ajella omansa lämpöseks ja kattoa mitä nuo arvot on ku sisätilan lämpö on asetuttu 23e:een? Mistä tällästä vikaa vois ettiä?
      Niin onko autossasi edes mitään vikaa? Mikäli saat kabiinin lämpimäksi talvella ja kesällä viileäksi, eikä vikakoodeja ole, anna asian olla.

      Mikäli ilmastointisi toimii automaattiasennossa kylmillä keleillä niin, että puhallusteho on minimissä kylmäkäynnistyksen jälkeen ja moottorin lämmetessä puhallusteho lisääntyy, kunnes ohjaamon tavoitelämpötila saavutetaan, automaatti-ilmastoinnin kaikkine komponentteineen pitäisi toimia.

      Puhallustehon pitäisi asettua aika pienelle tällaisilla pikkupakkasilla, kun ohjaamon lämpötila on saavutettu.

      En tiedä muista lämpötilalukemista, mutta esimekiksi lämpötila, jonka pitäisi ilmaista jäähdytysveden lämpötilaa, pysyy tasan ja tarkalleen 90 asteessa, vaikka se todellisuudessa vaihtelee (moottori lämpimänä) ihan termostaatin kunnosta sun muista seikoista johtuen 80 ja 100 välillä. Saattaa olla, että muutkin lukemat ovat "sinne päin".

      Yksi sisätilan lämpötila-anturi on radion ja ilmastoinnin ohjauspaneelin välissä. Onko niitä edes muualla B5:ssä?

      Comment


        #4
        Moottorin lämpö on 90, termari on vaihdettu kesällä. Mutta josko joku viittis kumminki kattoa mitä kanava 56 näyttää lämpösellä autolla? Auttas vähä vertaamaan. Itte en oo kyllä löytyny sitä katon anturia mistään. Se pieni ritilä on siis siinä radion alla mutta toista ei missään. Ei kai se oo mikää anturi se pieni nyppylä siinä kojelaudan päällä, ritilöiden välis? Yks seikka mihkä huomiota taas kiinnitin oli se et ku puhallus (eli siis lämmitys) menee täydelle teholle ni jalkoihin tuntuu virtaavaan enemmän ilmaa ku lasille. Onko normaalia? Ajattelin tästä että sen takia ei katon lämpö nousis.

        Comment


          #5
          Ei kai se oo mikää anturi se pieni nyppylä siinä kojelaudan päällä, ritilöiden välis?
          Se on aurinkotunnistin. Sen avulla järjestelmä osaa työntää lisää kylmää auringon paahtaessa oikein kuumasti.

          Yks seikka mihkä huomiota taas kiinnitin oli se et ku puhallus (eli siis lämmitys) menee täydelle teholle ni jalkoihin tuntuu virtaavaan enemmän ilmaa ku lasille. Onko normaalia?
          Jalkatilan kautta se tuppaa lämmittämään, kun lämpö kuitenkin nousee ylös... Huurteenpoistotoiminto on erikseen.

          Pikkusen lisätietoa 90-luvun Audien automaatti-ilmastoinnista:
          http://www.audiworld.com/tech/int4.shtml

          Comment


          • #6
            Mulla toi kanava 56 näyttää kans 17c, vaikka on 21C taulussa ja varmaa sisälämpöki sen, tuntuu kyl toimivan ihan oikein lämmitys/ilmastointi.

            Comment


              #7
              Ok, kiitosta hyvin paljo :)

              Comment

              Working...
              X