Kiitos Mika, mutta jos nyt oikein käsitin niin eipä tuo FIS:n asennusohje autoihin joissa on jo vakkari asennettuna paljoa auttanut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vakionopeudensäädin jälkiasennuksena.
Collapse
X
-
Allekirjoittanut on tässä paininu Slamitista tilatun "orggis"-cruisen kanssa. Viiksi meni kivasti paikalle ja sulakkeelta saanu käyttövirtaset sille, mutta sitten pitäis saada vielä "muutama" piuha kuskattua eculle. Onko kellään näppituntumaa, että kuinka se olis näppärintä tehdä. Ei viittis näin hyvä kuntoiseen autoon tehdä rane-asennuksia.
Comment
-
Pientä muistikuvaa olis...
Vakkari laitettiin jonkinaikaa sitten ja homma meni suurinpiirtein näin:
Akunkenkä irti. Irroita ratin ympärillä olevat suojamuovit. Irroita ratin airbag. (varovasti !) Irroita ratti, merkitse ennen irroitusta ohjauksen keskikohta vaikkapa viiva klo 12 kohtaan tms. Vakkarille löytyy paikka ja liittimet valmiina vasemmalla puolella. Parilla pitkällä ruuvilla kiinni (mukana viiksipaketissa). Kokoaminen vastaikkaisessa järjestyksessä.
Muistaakseni irroituksessa tarvittiin erikoispitkiä troks meisseleitä...
Koodaus asennuksen jälkeen VAG COMilla. (itse käytin laakkosella) Saattaa joutua toiminnon jälkeen käyttämään virrat pois jotta lähtee toimimaan.
Tämän tarkemmin en muista.
Comment
-
VAG-COM antoi minun pohjalevylle viimeiseksi kirjaimeksi Q:n - eli ei löydy tuolta espanjalaisen ohjeen soveltuvien tai soveltumattamien pohjien listalta.
Onko kellään kokemusta tuosta pohjalevystä, tarviiko vaihtaa vai meneekö vakkarin viiksi heittämällä paikalleen? Autossa on monitoimiratti radion ja puhelimen ohjauksella.
Comment
-
Ja itse itselleni vastaten (kiitos taas googlelle): Q-sarjan moduuli tukee Cruisea:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/...trofitting_(8E)
Eli pelkkä viiksen asennus ja koodaus pitäisi riittää - pitääkö silloin irroittaa ratti vai saako viiksen paikalleen pelkät suojamuovit irroittamalla?
Comment
-
Asensin tietokone- ja vakionopeussäädinviikset profelissa olevaan autoon. Jouduin vaihtamaan rattiohjausmoduulin ja hankin Q-version. Tietokone toimii kuten pitää, mutta vakionopeussäädin ei reagoi ollenkaan. Ohjelmoin sen moneen otteisiin tässä olevan Mika Ristilän, espanjalaisen Audi- forumin ja Ross-Tech Wikin ohjeiden mukaan, mutta ei se silti toimi. Erroria ei ole olleenkaan. Adaptoin myös ohjausmoduulin kanavan 081:
Channel 081: Vehicle Data Learning
To start the process for vehicle data (VIN) learning, enter/save 00111 as new value.
Pystyn seuraamaan viiksen toimintaa rattiohjausmoduulissa Measuring blocks/Group 004:
https://www.dropbox.com/s/hn1h2934mm...gr004.JPG?dl=0
Ja sen arvot muuttuvat vastaavasti. Sen perusteella voidaan päättää, että "viiksi-moduuli"-yhdistelmä toimii.
Löysin Engine lable filesta group 6 kohdalta:
6,0,Switch Positions (See label file for #2, #3)
6,1,Speed, km/h
6,2,Brake Pedal,F/F47/F36;
;xxx
;__1 Brake light switch F closed
;_1 Cruise,DFI brake switch open
;1 Clutch vacuum vent valve switch-f36-, open
6,3,Cruise Control,Cl/Br/Re/Ac/on/on
;xxxxxx
;_____1 CC Switched switched on
;____1 CC and memory switched off
;___1 Acceleration
;__1 Resume speed
;_1 Brake pedal operated
;1 Clutch pedal operated
6,4,Cruise System,0
;1.0 = normal
;17.0 = brake pressed?
Kaikki ikkunat toimivat tämän opastuksen mukaan, paitsi 6.3. Siinä on aina 0% (!), riippumatta siitä mikä poljin painan tai väännän vipua.
https://www.dropbox.com/s/4slhvtwh0v...6CCOn.JPG?dl=0
tai kun jarrua on painettu:
https://www.dropbox.com/s/a6piffjolm...essed.JPG?dl=0
Voiko joku kurkistaa miltä tämä 3. ikkuna moottorin group 6:ssa näyttää?
Eli: Engine -01 > Meas. Group-08 > Group 06 > Go!
Ja tietysti järkevät ehdotukset ovat well come!Viimeksi muokannut vladim; 18.3.2018, 17:30.
Comment
-
Olen kahden vaihtoehdon välillä: tilaan N-rattiohjauspalikan (suurella todennäköisyydellä Q ei sovi minuun ECUun) tai olkoon koko juttu! Mutta tosi kumma, ettei Q alkoi toimia sinun autossasi heti! Onko sinullakin Group 006 3. ikkunassa on % myös? Mikä Vag-com versio sinulla muuten on?
Comment
-
Wiki pelasti tai oikeastaan sen lukeminen 4 kertaan. tein adaptationin tuolle vielä ja johon rokkaa.. tässä linkki
tässä itse adaptation.. elikkä
(16-steering wheel)
(10-adaptation)
Channel 081: Vehicle Data Learning
To start the process for vehicle data (VIN) learning, enter/save 00111 as new value.
OK thats it.
Comment
-
Vakionopeussäätimen asennus
Osaisko joku neuvoa että mistä saisi nopeudentunnistuksen jälkiasennettavalle alipainetoimiselle vakkarille, aikaisemmis ollut kiinni autossa jossa on erillinen puola josta saa tunnisteen. Kaasupoljin on vaijerikäyttöinen, jos sillä nyt mitään merkitystä on.
Comment
-
Vilkaseppa löytyykö tuolta tarvittavaa tietova.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...peuss%E4%E4din
Comment
-
Jatkan nyt omasta ongelmastani, luultavasti se voi olla höydyllistä jossakin vaiheessa muille. Tilasin kuitenkin myös N-rattimoduulin, mutta ei sekään auttanut. Tilanne on prikulleen sama: ei vikakoodeja eikä toimi. Loppujen lopuksi vika oli kirjaimellisesti nenän edessä, en vaan pystynyt silloin tulkitsemaan lukemat oikein.
Engine Lable File, Group 6:
---------------------------------------------
6,2,Brake Pedal,F/F47/F36;
;xxx
;__1 Brake light switch F closed
;_1 Cruise,DFI brake switch open
;1 Clutch vacuum vent valve switch-f36-, open
https://www.dropbox.com/s/z82gighrv6..._ring.JPG?dl=0
Vag-Com ei anna vikakoodia erikseen kytkin kytkimestä joka on polkimen juuressa! Eli jos kytkin on hajalla (kärjet ovat auki) vakionopeussäädin ”luulee” että kytkinpoljin on painettuna alas ja se ei vaan yksinkertaisesti menee päälle. That’s it!
Jarrupolkimen kytkimen viasta Vag-Com kyllä ilmoittelee: 16955 – Brake Light Switch (F): Implausible SignalViimeksi muokannut vladim; 18.3.2018, 17:34.
Comment
-
Mulla menee hommassa joku 2-4 tuntia riippuen siitä, että kuinka on pyyhkijät jumissa. Vaikein homma meinaan saattaa olla pyyhkimenvivuston irroitus, kun tyypillisesti ovat niin jumissa (ECU boksi meinaan on pyyhkimen vivuston alla). Ratin irrotukseen pitää olla XZN 12mm avain.
Volkkarin/Audin oma Viiksi johtosarjoineen maksaa hieman päälle satasen. Työn hinta sit riippuu sitä et kuka tekee.
Comment
-
Hinta varmaan työlle ei pitäisi olla paha?
Mun luona on porukat yleensä köyhtyneet koko asennuksesta alle marmorin yhden tunnin veloituksella.
Comment
-
A4 B6 vakionopeussäätimen asennus
Moro,
kävin kysymässä paikallisesta merkkiliikkeestä (Auto Berner) vakkarin jälkiasennusta A4 vuosimalliin 2002.
Autoon tarvitsee vaihtaa rattiputkessa oleva ohjausyksikkö ja asentaa vakkarin viiksi + tehdä ohjelmointi.
Hinta oli tasarahatarjous 600 EUR.
Antakaapa vinkkiä saako mistään päin etelä-suomea edullisemmin kyseistä värkkiä asennettuna?
E-Baystä saisi tarpeet 220 eur+parikymppiä PK, mutta enpä taida ruveta askartelemaan...
Pidin itselleni kipurajana 400 EUR tuosta hommasta, joten tuo 600 EUR lyö kyllä "längille" melko pahasti.
Comment
-
Comment