Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeudensäädin jälkiasennuksena.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mietiskelin tässä kun oma viiksi saapui tuohon B5:een ja kun se on sen näköinen, että kiinnittyy tuohon ohjainmoduuliin myös... Niin vieläkään en ihan täysin ymmärrä mihin sitä ohjainmoduulia tarvitaan? Varmaankin jos haluaa tehdä täysin alkuperäisasennuksen ja selvitä helpommalla?

    Ohjainmoduulista kaiketi lähtee sitten ne tarvittavat karvat ECUlle, jos lähtee. Eli onko olemassa vielä sellainenkin riski kun menet ja hankit cruiselle sopivan moduulin, niin autossa ei olekaan johtoja valmiina cruisea varten?

    Minä ajattelin notta jos mulla ei tuota moduulia ole, niin en jää sitä ihmettelemään, enkä maksamaan. Raksin siinä viiksipaketissa olevan liittinhärpäkkeen huisin kuikkaan ja jatkan viikseltä tulevat johdot suoraan ECUlle, näytän VAG-COMia ja cruisailen auringonlaskuun.

    Comment


      #32
      Ei B5:ssä tarvita mitään modulia. Vain se viiksi ja johtosarja ECUun. Mitenhän siinä edes sellainen moduli on, koska ei sitä B5:teen kuulu?

      Comment


      • #33
        Tuskin. B5:ssä on muutenkin tuo cruiseviiksi toteutettu eri lailla kuin B6 ja B7 malleissa. Jälkimmäisissä on cruiselle oma viiksi, josta monet vanhat audikuskit meinaa usein nykäistä "valot päälle" kun taas B5:ssä cruisen kytkimet on vilkkuviiksen päässä.

        Comment


        • #34
          Juu, näinhän asia onkin. B5:n viiksessä näyttää vaan olevan myös sellaiset liitinnastat/piikit jotka kiinnittyvät johonkin ohjauspylväässä. Tai sitten siihen tulee se johtosarja kiinni. En tiedä kun en ole tutkinut sen paremmin.
          Päättelin vain tuosta, että olisi jonkin sortin ohjausmoduuli ohjauspylväässä kun liitin on sillä tavalla niin kuin viiksipaketti kuuluisi painaa johonkin kiinni, mutta ilmeisesti ei sitten.
          Johtosarjankin voisin toki ostaa, jos joku sen numeron minulle kertoisi. Etka ei ainakaan tunne moista.
          Yksi vaihtoehto on kävellä marmorille ja pyytää vain tuohon sopiva liitin sekä johtoja, ilmakin niitä onnistuu (toki johtoja pitää olla, mutta niitä löytyy omastakin takaa ;)
          Näitä tuskin on tehty sellaisia versioita, että löytyisikin johtosarja sieltä valmiina?

          Comment


            #35
            Liittimet toki helpottaa elämää, muuten tuo homma menee ihan samoin kun Passatissa (etkös sellaisen ole joskus kytkenyt).

            Mitään modulia ei ole eikä tule, siinä viiksessä voi olla jotain nastoja joihin toinen viiksi napsautetaan kiinni.

            Comment


            • #36
              B6 A4:ssa 01> on viikset kiinni ruuveilla suoraan U-muotoisessa ohjausboxissa viiksimuovien alla. Juuri viime kesänä cruisen sellaiseen asentanut. Ohjausboxin mallin mukaan (VAG-commilla tarkistus) joko tarvii hankkia uusi boxi tai ei. Mitään johtosarjoja ei tuohon tarvita.

              Vanhempaan nelkkuun saa valmiin johtosarjan vaikka tuolta: http://stores.ebay.co.uk/ww-umfeldbeleuchtung-de
              siinä on pinnit, jotka saa suoraan liitinrunkoihin ecun alla. Pirun ahdas paikka, mutta onnistuu. Sellaisenkin asentanut viime kesänä -98 A4:een, johon johtosarja ym paikasta.

              Comment


              • #37
                Juu, Passattiin asensin viime kesänä ja tämän kytkennät on ihan samat ainakin paperilla.
                Säikähdin vaan hieman kun en ole katsonut ohjauspylvään syövereihin sen tarkemmin, toi uudempien ohjausmoduulihomma vaan hämäsi ja kun viiksipakettikin oli siihen viittaava.
                Aion kytkeä taasen johdot suoraan ECUun, se on kuitenkin paikoista se jossa on eniten tilaa.

                Katselin tuossa myös B6:n kytkistä kun ei millään mene mulle perille miksi siinä tarvitaan ohjausmoduulia eikä voisi vetää johtoja suoraan ECUlle mutta kytkis on vähintäänkin hämärän näköinen.
                Tarttis virtalukon ym. kautta kierrättää johtoja, joten tuossa lienee paras köyhtyä sen moduulin verran.

                Comment


                • #38
                  Viiksien (vilkku, pyyhin, vakkari, äänimerkki jne) käskyt menee väylää pitkin ohjauspyöräelektroniikan ohjainlaitteen (ohjausmoduulin) kautta. Homma ei onnistu ilman oikeaa boxia suoraan kytkemällä.

                  Comment


                  • #39
                    Jollekin tästä ehkä apuja, eli liitinrungon ja johtoja B5:een saa merkkitiskiltä:
                    - Liitinrunko 443971635, 4e ja tarve 1kpl
                    - Johto 000979213, 5e ja tarve 3kpl (johdon kummassakin päässä liitinrunkoon sopiva liitin, eli yhdestä johdosta tulee 2kpl)

                    Loppukustannukset riippuu miten tekee. Mulle ei tule lisäkustannuksia enää kun vedän suoraan ECUun, omasta varastosta löytyy johdoille jatkopätkiä. Jos haluaa tehdä liitinrunkoihin ECUn alle, tarvitsee vähän lisää liittimiä ainakin.

                    Edit: Pitäiskö ottaa mode-edittiä otsikkoon kun tuli sekä B5 että B6 cruisejuttuja tähän topikkiin, minunhan syy se oli kun aloin aukomaan päätä siitä moduulista ;)

                    Comment


                    • #40
                      45e käyttöauton hinta koodaukselle. Eikö tosiaan Etelä-pohjanmaalla ketään joka viitsisi avittaa..

                      Comment


                      • #41
                        Nyt on osat asennettu ja helpohko homma mutta, nyt mittaristossa loistaa abs luistonesto ja jarrujen häiriövalot ja keskellä teksti BREMSE. Mistähän moinen voi johtua?

                        Comment


                          #42
                          Siis olet tehnyt ne hardis asennukset ja vielä olis se softa hommeli tekemättä VAGCOM:lla?

                          Nimittäin tuo jarrujen varoitusvalo jää palamaan kun sen modulin vaihtaa ja se pitää koodata kuntoon samalla kun aktivoi sen vakionopeudensäätimen, näin ainakin jesper:n kanssa se viime kesänä tuohon omaan pirssiin tehtiin.
                          Muistaakseni tuolla iberia sivuilla(otren linkissä) oli ohjeet siihenkin.

                          Comment


                          • #43
                            Juurikin näin. Hyvä että vastaavia kokemuksia...Toivottavast lähtee vag comilla pois

                            Comment


                            • #44
                              Nyt on vikakoodit pois ja vakkari toimii. Kiitokset MR:lle!

                              Comment


                                #45
                                Jep, eli vakkari saatiin käyttöön helposti:

                                1. [Select]
                                2. [01 - Engine]
                                3. [Login - 11]
                                4. Näppäile koodi 11463
                                5. [Do It!]

                                Tämän jälkeen, koska ohjausmoduuli oli vaihdettu, piti moduuli ohjelmoida uudelleen:
                                1. [Select]
                                2. [16 - Steering Wheel]
                                3. [Coding - 07]
                                4. 5-numeroinen koodi seuraavan kaavan mukaan + [Do It!]
                                [1] - 0 = Tämä on aina 0

                                [2] - Rattivaihtoehdot:
                                0 = Normaali
                                1 = Sporttiratti (jollakin napeilla, en saanut selville, millä)
                                2 = Ohjaus radiolle
                                3 = Ohjaus radiolle ja puhelimelle
                                4 = Ohjaus radiolle, ääniohjaus puhelimelle

                                [3] ? Toiset rattivaihtoehdot:
                                0 = Ei tiptronicin ohjausta, eikä lämmitystä
                                1 = Tiptronicin ohjaus
                                2 = Lämmitys
                                3 = Tiptronicin ohjaus ja lämmitys

                                [4] - Lisävarusteet:
                                0 = Ei ajotietokonetta (FIS) tai vakionopeudensäädintä asennettuna
                                1 = Vain ajotietokone (FIS) asennettu
                                2 = Vain vakionopeudensäädin asennettuna
                                4 = Vakionopeudensäädin ja ajotietokone (FIS) asennettuna

                                [5] ? Kori:
                                1 = Sedan
                                2 = Avant
                                Eli 00042, mikäli Avant, FIS ja vakkari kytkettynä eikä ratissa ole tiptronicin tai radion ohjausta, eikä lämmitystä.

                                Tämän jälkeen piti ffp:ltä löytyneiden ohjeiden mukaan vielä ohjelmoida ABS/ASP-moduli, jotta valot saataisiin kojelaudasta sammumaan. Tämä tehtiin täysin seuraavien ohjeiden mukaan, ja ainakin tässä tapauksessa toimi (lainaus ffp:ltä / Audisport-iberica):

                                1. [Select]
                                2. [03 - ABS Brakes]
                                3. [Login - 11]
                                4. Enter "YOUR LOGIN" (eli 09555 tapauksessamme, tarkista oikea koodi täältä tai katso liitetiedosto)
                                5. [Do It!]
                                6. [Coding - 07]
                                7. Enter "YOUR CODING" (04255 tapauksessamme)
                                8. [Do It!]
                                9. [Fault Codes - 02]
                                10. [Done, Go Back]
                                11. Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.
                                12. [Meas. Blocks - 08]
                                Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
                                Specification: 0.0 ° Tässä tapauksessa näytti -2.5°
                                Tolerance (when straight): ±5.0 °
                                13. [Done, Go Back]
                                14. [Login - 11]
                                15. Enter 40168
                                16. [Do It!]
                                17. [Basic Settings - 04]
                                18. Group 001 [Go!]
                                19. [Done, Go Back]
                                20. [Fault Codes - 02] All fault codes should have disappeared.
                                21. [Done, Go Back]
                                22. [Close Controller, Go Back - 06]

                                ABS-valo sammui saman tien, ESP:n valo ja BREMSE-teksti FIS-näytössä jäivät palamaan. Pari metriä taaksepäin (koska auto oli katoksessa, etuperin päässyt) ja sen jälkeen takaisin eteenpäin, ja kaikki valot sammuivat (paitsi lasinpesunesteen määrästä varoittava valo ja vasemman etuparkin pimenemisestä varoittavat valot, näiden emme antaneet häiritä). Eikun koeajolle, ja kaikki toimii niinkuin pitääkin!

                                Sitten metri eteenpäin ja ESP-valo sammui. ABS-valo jäi palamaan, mutta yksi lukkojarrutus, ja sekin sammui.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut MR; 13.8.2008, 22:35. Perustelu: Liitteen lisäys

                                Comment


                                • #46
                                  Ajattelin pistää tämän nyt tähän samaan topiciin kun kerta samasta asiasta ois kyse. Itseänikin kiinnostaisi tuo jälkiasennusvakkari ja sen verta saanut selville että viimeinen kirjain on f eli sen moduulin tartteis. Löysin tollaisen paikan netistä jossa tämä vakkari olisi myytävänä. Meinaako toi ohne multifunktionslenkrad mitä? Sekä mitä noilla ArtikelNr.: 8E0054691 ja ArtikelNr.:8E0054691A on eroa?

                                  Comment


                                  • #47
                                    ei käy multifuntion rattiin. noista varaosanumbereista en tiiä. niin ja tohon ei vissii tule sitä muovia ratin ympärille

                                    Comment


                                    • #48
                                      No mutta siellähän on multirattiin prujut satkun halvemmalla.

                                      Comment


                                      • #49
                                        tuollahan olis hyvä paketti ja tuohon vain se moduli lisäksi!

                                        Comment


                                        • #50
                                          Terve,

                                          Missä päin tuo ohjainmoduli sijaitsee?
                                          Tarvis stekata tuo f- tai s- kirjain koodin lopusta...

                                          Sitten vielä jos jollain olisi varaosanumero tuolle viikselle, ni olis hyvä

                                          Comment


                                            #51
                                            täältä löytyy tiedot molempiin kysymyksiin:
                                            täältä

                                            hieman skrollaat alaspäin sivua niin löytyy kuvat molemmista

                                            ps. sama linkki jonka otre jo aikaisemmin linkitti

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kiitoksia.
                                              Aikaisemmin aamupäivällä ei tuo linkki toiminut... Aattelin sen olevan vanhentunut, tai jotain...

                                              Nyt sitten tsekkaamaan numerot ja osia tilaamaan...

                                              Comment


                                              • #53
                                                No nyt olisi aikaa ton vakkarin laitolle, joten sellainen pitäisi saksan maalta saada tilaukseen. Tarvitsen siis sen moduulin mukaan tähän pakettiin, joten olisiko tämä sellainen paketti jolla pärjäisin? Mukaanhan tuossa ei taida tulla sitä suojaa ratin ympärille. Tosin ei mahda maksaa paljoa tiskillä tuo osa? Vai tietääkö joku parempaa pakettia, joka kannattaisi ostaa?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  A4 2.5 TDI -01 B6 vakionopeudensäädin

                                                  Kyseiseen autoon pitäisi saada vakionopeudensäädin, löysin ebay:stä tämmöstä, osaako kukaan saanoa että onko tossa paketissa kaikki mitä tarvitsen??? Auttakee avutonta, on nimittäin ensimmäinen audi mulla, alempana linnki...suuret kiitokset sille joka pystyisi auttamaan

                                                  Linkki

                                                  Mode:Linkkiä lyhennetty
                                                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 31.5.2007, 06:57.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Laitatin jus omaan (a4 1,9 tdi) vakionopeus säätimen,alkuperäinen 179 ? + asennus 136 ? ja on takuut hommalla,ei paha hinta.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Asennettiin eilen Risaan vakkari. Piuhat paikalleen ja setit kuntoon.
                                                      Okkimin ohjeilla viiksi aktivoitiin käyttöön, toimii.
                                                      Ratin ja bägin takana oleve spriaali irtosi osaksi paikaltaan purettaesa ja sattui menemään ensiyrittämällä vähän väärään asentoon eli kierroksen verran liikaa oikealle. Vag-com antoi tästä virhe-ilmoituksen. Spriaalin asento korjattiin, vikakoodeja ei enää näiltä osin tule.
                                                      Nyt nuo ESP ja ABS valot ei suostu sammumaan taulusta, vaikka mitä koitetaan.
                                                      Antaa vikakoodiksi Laakkosella ja Boshin testerisysteemillä "lopputarkastus virheellinen"?
                                                      Pitäiskö meidän koittaa jotain neuvoja Ristilän postauksesta?

                                                      Tämän jälkeen piti ffp:ltä löytyneiden ohjeiden mukaan vielä ohjelmoida ABS/ASP-moduli, jotta valot saataisiin kojelaudasta sammumaan.
                                                      Tuo ABS/ASP-modulin ohjemointi saattaisi auttaa, mutta mistä me löydetään tuo RS4sen koodi, Italia ei taivu?
                                                      Mitkä olisi tarkat arvot profiilin Audille? Moottorityyppi AZR. Tuota voisi koittaa seuraavaksi, kunhan löytää tuon koodin jostain.
                                                      Viimeksi muokannut JAP3; 22.11.2007, 13:57.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Nuo epsanjankieliset ohjeet koskevat ilmeisesti lähinnä B6:sta, mutta tuon mukaan 6-sylinterinen bensakone manuaalilaatikolla tarkoittasi login: 09395 ja coding: 04495. En ota mitään vastuuta ko. tiedon oikeellisuudesta, mutta tuota voisi kokeilla. Loput ohjeen mukaan. Ehkä ELSAsta löytyisi varmasti oikea koodi, jos joku viitsisi kaivaa?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          No niiin. Saatiin tuo mystinen häiriö poistettua.
                                                          Mika, nuo espanjankieliseltä saitilta löytyvät koodit ei täsmännyt RS4sen kanssa.
                                                          ensimmäinen aktivointikoodi "4. Enter "YOUR LOGIN" on tuo sama kuin olet jäljempänäkin käyttänyt, eli 41068 ja jälkimmäinen "7. Enter "YOUR CODING" Laakkosen ja ELSAn mukaan 00032 kun kyseessä ristosakke.
                                                          Näitä lukuja, ja muuten ohjeitasi noudattaen valot ei vielä hävinneet.
                                                          Joten jatkotutkimukset oli paikallaan.
                                                          Kojjootti bongasi ross-techin sivuilta ESP function testin, jossa pyydettiin painamaan jarrupoljinta pohjaan kunnes valo sammuu. Näin tehtiin ja näin kävi. Hävisi ESP valo.
                                                          ABS valoa varten piti ajaa pientä lenkkiä käännellen rattia vähintään 10+ astetta suuntaan ja toiseen.. Tämänkin toteutettua ABS valo poistui. Vikakoodit hävisi samalla.
                                                          Problem solved.
                                                          Näillä nuoteilla se sit viimein avautui.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Hienoa että selvis, vaikka ei musta juuri apua ollutkaan. Moni tieto tuntuu kuitenkin ihmeellisestä interwebistä löytyvän kun vain jaksaa etsiä.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              4. Enter "YOUR LOGIN" (eli 09655 tapauksessamme, tarkista oikea koodi täältä
                                                              5. [Do It!]
                                                              6. [Coding - 07]
                                                              7. Enter "YOUR CODING" (04255 tapauksessamme)
                                                              -------------------------------------------------------------

                                                              Hei,

                                                              Tiedustelisin teiltä miten saisin tietää oikean jarrunumeron? Vanhat koodit eivät tietenkään ole tallella :(

                                                              2 - Brembo 17" (PR-1LJ)
                                                              3 - FN3 16" (PR-1LT/1LF)
                                                              4 - HP2 16" (PR-1LX)
                                                              4 - FNR 16" (PR-1LA/1LG)
                                                              5 - FN3 15" (PR-1LB/1LE)
                                                              6 - C54 (PR-1LZ

                                                              Kuvasin x merkillä jarrunumeroa numerosarjasta, joka ei ole tiedossa. Muut ao. numerot ovat oikein.

                                                              09x79
                                                              04x79

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X