Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeudensäädin jälkiasennuksena.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B7 cruisen asennus, viiksi asennettu, moottorin koodauksen hyväksyy, rattimoduli ei hyväksy koodausta cruiselle, mikä avuksi?

    Comment


    • Onko varma, että rattimoduli kyseisellä osanumerolla tukee vakionopeudensäädintä?

      Comment


        Eipä tuota tullut ajateltua, mutta viikselle löyty paikka kuitenkin, milläs tämän voi varmistaa?

        Comment


        • Minulla oli vajaa vuosi sitten ohjelmassa adaptiivisen vakkarin asentaminen B8:iin ja tuolloin etsin oikean auton ja kategorian täältä: https://audi.7zap.com/en/rdw/ Eri ohjauslaitteille löytyy eri osanumerot ja usein niiden kommenteissa on sitten, että mille PR-numeroille ko. osa sopii. Eli ts. pitää katsoa, mikä on vakkarin PR-numero. Muuttujina lisäksi tietysti myös sedan vs. avant ja mahdollisesti joitain muitakin asioita.

          Näin siis ainakin B8:ssa.

          Toinen esimerkki: halusin B8:iin auto hill-holdin, mutta autossani ollut ABS-pumppu ei sitä tukenut, vaan koodaus antoi aina jotain "out of range" -herjaa. Tilasin rommarilta korvausosan (selvitettyäni ensiksi tarkkaan, että millä osanumeroilla olevat pumput tukevat tuota AHH:ta). Osa tuli, asensin sen ja AHH:n koodaus onnistui. Eli ainakin B8:n tapauksessa on todella paljon merkitystä koodauksen onnistumisen kannalta sillä, mikä ohjainlaite autossa on asennettuna.

          EDIT: näyttää tosin siltä, että B7:ssa olisi tuota ohjainlaitetta vain yhdellä osanumerolla(?), joten liekö sitten siitäkään tuo kiinni. B8:ssahan viikset ja slipring ohjainlaitteineen ovat yhtä settiä ja niitä löytyy jos vaikka kuinka monta eri versiota.

          Comment


            2.7 tdi 4f pitäs vakkari saada. Viiksipaketti löytyy jo. Olikos se nyt niin että piti ylimääränen piuha vielä vetää vai onnistuuko viiksipaketti paikalleen ja ohjelmointi.
            samalla täytys tuo ajotietokone kans saada toimintaan ku noissa karvalakki malleissa ei turhia hienouksia ole.

            Comment


              Tuli hommattua A1 mutta siitähän uupuu vakkari. Osaako kukaan sanoa miksi kufatechin tarjoama paketti ei passaa jos on PRCode: 4F2 = Central locking system Keyless Entry? .Ihmetyttää vaan että miksi tuo keyless entry vaikuttaa siihen.

              https://www.kufatec.com/en/audi/a1/a...di-a1-8x-40205

              Comment


                TT 8J 2.0TDI Quattro 2009 jälkiasennettu vakkari toimii, ESP herjaa viasta.
                Autoon vaihdettu rattiakselimoduli 8P0953549K.
                Tämä uusi moduli ilmeisesti pitäisi koodata, jotta herja poistuu ja ratin asento voidaan kalibroida.
                Onko tietoa millä yhtälöllä tämä koodi muodostetaan ja mihin se pitäisi laittaa?
                Vakkari siis toimii aivan oikein, vain tuo ESP-herja jäljellä.

                Itse itselleni vastaten, VCDS:llä koodataan uuden modulin asetukset liittyen asentoanturiin ja sit asennon kalibrointi ja toimii.
                Valitettavasti en osaa näillä vcds-taidoilla ihan tarkalleen selittää mitä piti tehdä mut ilman ei ala toimimaan.
                Viimeksi muokannut nikos; 7.9.2020, 20:14.

                Comment


                • vm. 2000 A4 1.8T APU-moottorilla joka sähköisellä kaasulla. Ei ole vakkaria, mutta tarkoitus laittaa Käykö sama viiksi vaijerikaasulla varustetusta?
                  Viimeksi muokannut Dave63; 8.2.2021, 12:26. Perustelu: Kirjoitusvirhe.

                  Comment


                  • Kyseessä siis A4 B5 jälkiasennettu PDQ Eurocruise EC-2000 vakkari joka lakkasi sit ykskaks toimimasta. Kerran hyppäsi kierroksille kytkimen pohjaan polkiessa ja muistaakseni siitä lähtien ei ole toiminut. Epäilin tietysti kytkinpolkimen katkaisijaa.
                    Mittasin sekä kytkinpolkimen että jarrun katkaisijat. Jarrukatkaisin tuntuisi pelaavan ok mutta kytkin polkimen katkaisija on ON- asennossa eli kytkettynä eli niin kuin poljin olisi ylhäällä.
                    No otin liittimen irti ja testasin vakkaria mutta ei toimi eikä toimi vaikka liittimeen olisi kytketty jumpperi (shortattu siis).

                    Kysymys kuuluu: Onko tämä kytkin yksinkertainen ON-OFF kytkin? Kun tuo liittimen kanssa kikkailu ei auttanut niin missä se vika voisi olla, edellyttäen että edellisen kysymyksen vastaus on kyllä.
                    Jännite tulee jarrun kytkimen puolelle ja katkeaa kun jarrua painaa samoin siihen kytkimen kytkimen puolelle.

                    Sormi meni suuhun eli jos joku osais kertoa asiasta jotain.

                    Sen verran vielä tuohon topicciin, että manuaalissa ei puhuta muusta kuin jarrupolkimen kytkimestä.
                    http://pdq.se/wp-content/uploads/201...00-Engelsk.pdf
                    Viimeksi muokannut Killeri; 11.5.2021, 22:41. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                    Comment


                      Sivulla 21 on: NOTE:CS-100(extra accessory clutch switch available). For installation of the clutch switch, refer to the installation manual provided with the clutch switch kit

                      Comment


                      • Lainataas vähän topikkia. A6 4F retrofitattu cruise. Koodattu ja nappulat toimii VCDS mukaan. Ei vaan ajossa toimi, ei tule mittaristoon mitään cruisen valoa.
                        Näillä ohjeilla tehty:
                        https://www.audi-sport.net/xf/thread...-guide.191791/

                        Edit. Nyt keretty vähän tutkia vcds avulla. Napit pelaa, jarrusta muuttuu numerot niinkuin kuuluu mutta vikakoodin antaa Engine modul005481. Rosstekin mukaan jos jälkiasennettu cruise niin tarkistaa johdotus ecm moduulin. Olikohan tässä nyt jokin piuha mikä piti vielä lisätä tuohon välille ?

                        Edit2. Jatketaan onnistuneesti sooloilua. Musta liitin ratissa pinni 5, toinen pää jalkatilaan valkoiseen liittimeen joka menee tulipellistä läpi pinniin 10.

                        Sopivat liittimet:
                        BMW 12527512135
                        VAG N90764701

                        Ja heti alko toimimaan. Siinä seuraavalle vinkkiä
                        Viimeksi muokannut Greivi; 3.4.2022, 18:44.

                        Comment


                        • No niin. Pitkän tauon jälkeen aloin taas ihmettelemään tuota Eurocruise 2000 toimimattomuus ongelmaa. Mittasin poljinkytkimet yleismittarilla ja ne toimi. Kytkimet siis kytkee jännitteen kun poljetaan poljinta.

                          Tutkailin sitten pellin alta ja löytyihän se vika. Irronnut servon vaijeri kaasun päästä.

                          Toimii!

                          Comment

                          Working...
                          X