Vw T5 GP Vakionopeudensäädin ongelma
Tässä olen pähkäillyt monet illat tuo volkkarin vakkaria.
Asensin tuohon itse viiksen johtosarjoineen. Vakkari toimii muuten hyvin, mutta silloin tällöin tekee sen, että seuraavalla käynnistys kerralla vakkari ei toimi.
Vcds:llä katsottuna kaikki napit toimii vaikka vika on päällä. Pitää sammuttaa auto ja käyttää vakkarin kytkintä off asennossa jonka jälkeen se taas pelaa.
Ihan kuin jossain on huono liitos tai viiksi rikki, kun kesällä tuo toimii aika hyvin. Talvella melkein joka päivä menee jumiin.
Eculle menevän piuhan tarkistin tänään ja se näytti olevan kunnolla kiinni.
Tänään sitten katselin measuring values kanavia.
Kun vika oli päällä niin kenttä 2 oli 11101000 ja ilman vikaa se on 00101000 vasemmalta toinen muuttuu ykköseksi kun vakkarin kytkee ajaessa päälle.
Kenttä 4 oli vika päällä 11000001 ja ilman vikaa 10000001
Liitteenä on kuva mitä nuo tarkoittaa, ja tässä vielä ross-techin sivu.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...asuring_Values
Tässä vielä vikakoodi
Wednesday,13,February,2019,19:45:29:48719
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x64
VCDS Version: 18.9.0.4 HEX-NET CB: 0.4436.4
Data version: 20181017 DS296.0
www.Ross-Tech.com
VIN: WV2ZZZ7HZAH255559 License Plate: CRUISE
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CAA.clb
Control Module Part Number: 03L 906 019 DK HW: 03L 907 309 K
Component and/or Version: R4 2,0L EDC X33 9135
Software Coding: 0119401A233600080000
Work Shop Code: WSC 92521 052 12345
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906019DK 002007 (VN75)
ROD: EV_ECM20TDI01103L906019DK.rod
VCID: 77BE3942CE730BF2EA-8022
Fault Codes have been Erased
1 Fault Found:
4481 - Cruise Control Switch (E45)
P0568 00 [039] - Implausible Signal
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 265546 km
Date: 2101.14.13
Time: 19:45:05
Engine speed: 860.50 /min
Normed load value: 23.5 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 73 °C
Intake air temperature: 24 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.180 V
Unlearning counter according OBD: 40
Cruise Control System (CCS): switch position-Bits 0-7: 01000010
Cruise Control System (CCS): status-Bits 0-7: 11001000
Cruise control switch-off: irreversible-Bits 0-7: 00000000
Cruise control switch-off: reversible-Bits 0-7: 11111111
Cruise Control System: specified speed: 0.00 km/h
Engine control module reset status-Bits 0-7: 00000000
Engine control module reset status-Bits 0-7: 00000000
Cruise control switch-off: irreversible w. brake intervention-Bits 0-7: 00000001
Readiness: 0 0 0 0 1
Tämä ratkesi. Olin ottanut sähkön väärältä releeltä. Kolme samanlaista relettä, niin sattui sitten väärä rele. Nyt toimii.
Tässä olen pähkäillyt monet illat tuo volkkarin vakkaria.
Asensin tuohon itse viiksen johtosarjoineen. Vakkari toimii muuten hyvin, mutta silloin tällöin tekee sen, että seuraavalla käynnistys kerralla vakkari ei toimi.
Vcds:llä katsottuna kaikki napit toimii vaikka vika on päällä. Pitää sammuttaa auto ja käyttää vakkarin kytkintä off asennossa jonka jälkeen se taas pelaa.
Ihan kuin jossain on huono liitos tai viiksi rikki, kun kesällä tuo toimii aika hyvin. Talvella melkein joka päivä menee jumiin.
Eculle menevän piuhan tarkistin tänään ja se näytti olevan kunnolla kiinni.
Tänään sitten katselin measuring values kanavia.
Kun vika oli päällä niin kenttä 2 oli 11101000 ja ilman vikaa se on 00101000 vasemmalta toinen muuttuu ykköseksi kun vakkarin kytkee ajaessa päälle.
Kenttä 4 oli vika päällä 11000001 ja ilman vikaa 10000001
Liitteenä on kuva mitä nuo tarkoittaa, ja tässä vielä ross-techin sivu.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...asuring_Values
Tässä vielä vikakoodi
Wednesday,13,February,2019,19:45:29:48719
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x64
VCDS Version: 18.9.0.4 HEX-NET CB: 0.4436.4
Data version: 20181017 DS296.0
www.Ross-Tech.com
VIN: WV2ZZZ7HZAH255559 License Plate: CRUISE
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CAA.clb
Control Module Part Number: 03L 906 019 DK HW: 03L 907 309 K
Component and/or Version: R4 2,0L EDC X33 9135
Software Coding: 0119401A233600080000
Work Shop Code: WSC 92521 052 12345
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906019DK 002007 (VN75)
ROD: EV_ECM20TDI01103L906019DK.rod
VCID: 77BE3942CE730BF2EA-8022
Fault Codes have been Erased
1 Fault Found:
4481 - Cruise Control Switch (E45)
P0568 00 [039] - Implausible Signal
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 265546 km
Date: 2101.14.13
Time: 19:45:05
Engine speed: 860.50 /min
Normed load value: 23.5 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 73 °C
Intake air temperature: 24 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.180 V
Unlearning counter according OBD: 40
Cruise Control System (CCS): switch position-Bits 0-7: 01000010
Cruise Control System (CCS): status-Bits 0-7: 11001000
Cruise control switch-off: irreversible-Bits 0-7: 00000000
Cruise control switch-off: reversible-Bits 0-7: 11111111
Cruise Control System: specified speed: 0.00 km/h
Engine control module reset status-Bits 0-7: 00000000
Engine control module reset status-Bits 0-7: 00000000
Cruise control switch-off: irreversible w. brake intervention-Bits 0-7: 00000001
Readiness: 0 0 0 0 1
Tämä ratkesi. Olin ottanut sähkön väärältä releeltä. Kolme samanlaista relettä, niin sattui sitten väärä rele. Nyt toimii.
Comment